GOJKO MITIĆ
2.5.2024., 00:00
SVE JE VIŠE INVESTICIJA U VINARIJE I OPREMU
Hrvatska vina u izvozu postižu 2,5 puta više cijene
Kovačevi: Iz godine u godinu raste izvoz vina više cjenovne kategorije

Posljednjih godina rastu investicije u vinarije i opremu, no potrebno je više raditi na smanjivanju administriranja, suzbijanju sivog tržišta i snažnijoj promociji. Rekao je to za Hinu potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore (HGK) za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.

“U vinarstvu posljednjih godina vidimo velik broj investicija u vinarije i opremu, no ono na čemu treba više raditi jest smanjivanje nepotrebnog administriranja, posebice kada je u pitanju vinska omotnica, suzbijanje sivog tržišta i snažnija promocija, koja bi bila usmjerena na plasman vina u inozemstvu, s jedne strane, a s druge u enogastronomiju kao dio ukupne turističke ponude", istaknuo je Kovačević.



Enogastronomska ponuda, kako je naveo, poseban je oblik turizma koji pomaže brendiranju turističke destinacije i razvoju cjelogodišnjeg turizma. Riječ je o turistima koji dolaze cijele godine, konzumiraju tradicionalne proizvode, upoznaju destinaciju i način života te su otklon od masovnog turizma, kaže Kovačević.



Napominje kako se ne smije zanemariti da kod nas dolazak turista snažno generira enogastronomsku potrošnju, te u budućnosti moramo povećavati kapacitete.


Pritom upozorava kako trenutačno postoji problem radne snage, što je vrlo često ograničavajući čimbenik povećanja vinogradarske proizvodnje.



Naveo je i kako iz godine u godinu raste izvoz vina više cjenovne kategorije, a hrvatska vina u izvozu postižu dva i pol puta više cijene nego u uvozu. HGK se, kako je rekao, zauzima za stvaranje krovne nacionalne marketinške organizacije koja bi pod zajedničkim brendom Vina Croatia Vina Mosaica na sajmovima i u promotivnim aktivnostima promovirala autentičnost i kvalitetu hrvatskih vina na ciljanim inozemnim tržištima. No za to je, kazao je, potrebno snažnije uključivanje i financijska potpora države.



Zaštićeni žig HGK-a Vina Croatia Vina Mosaica nabolje opisuje bogatstvo četiriju hrvatskih vinskih regija (Slavonija i hrvatsko Podunavlje, Središnja bregovita Hrvatska, Hrvatska Istra i Kvarner, Dalmacija) i njihove sortne, položajne i teroarske specifičnosti, istaknuo je Kovačević.



Napominje kako su sve države u našem okruženju s ozbiljnom proizvodnjom vina već ustrojile nacionalne organizacije - Mađarska (Wines of Hungary), Austrija (Austrian Wine Marketing Bord), Slovenija (Wines of Slovenia), Srbija (Savez vinara Srbije), Makedonija (Wines of Macedonia). Također provode vrlo aktivnu promidžbu na tržištima koja su i nama ciljna.



Kovačević je mišljenja kako je u promotivnim aktivnostima za jačanje izvoza naših vina potrebno fokusirati se na ograničeni broj izvoznih tržišta - susjedne zemlje, zemlje u kojima se konzumira određeni tip vina, zemlje s takvom kupovnom moći koja podnosi razinu cijena našeg izvoza i bar jednu zemlju sa znatnim utjecajem na globalno tržište.



Ministrica poljoprivrede Marija Vučković nedavno je kazala kako vinski sektor ima podršku Ministarstva i Vlade, potkrijepivši to podatcima da je u posljednjih osam godina na razini cijele Hrvatske u vinarstvo uloženo više od 80 milijuna eura.

Zdenka Rupčić
{embed_infobox_gray}259262{/embed_infobox_gray}{embed_infobox_gray}259263{/embed_infobox_gray}