Mozaik
OBJAVLJEN PRIJE 40 GODINA

"Thriller" je definirao novo glazbeno doba
Objavljeno 29. studenog, 2022.

Miješajući rock, pop i R&B kao nitko prije, Michael Jackson je prije 40 godina objavio "Thriller", album koji će postati najprodavaniji u povijesti i svojim audiovizualnim ambicijama definirati novo glazbeno doba. "Thriller" je objavljen 30. studenoga 1982. i do danas je prodan u više od 100 milijuna primjerka. Jacksonu je donio status "kralja popa" i postao glazbeno nadahnuće mnogima. Unatoč brojnim kontroverzijama i optužbama za pedofiliju, Jakcsonova popularnost nije bila ugrožena, a na glazbenoj platformi Spotify njegova se glazba i danas streama više od 35 milijuna puta mjesečno.

Za mnogo čarolije s "Thrillera" može se zahvaliti producentu Quincyju Jonesu, iako izdavačka kuća Epic time nije bila oduševljena jer je Jones dolazio iz jazza, glazbe čija je prodaja bila "kikiriki" u očima glazbene industrije. No između Jacksona i Jonesa razvila se suradnja u kojoj su, u jednom slučaju i doslovno, frcale iskre.

- Kad smo završavali pjesmu "Beat It", radili smo pet noći i dana, bez sna. U jednom trenutku zvučnici su se doslovno zapalili - rekao je Jones svojedobno u razgovoru za Rolling Stone.

 



"Thriller" se, unatoč silnom uspjehu na pop-ljestvicama, nije u prvi mah uspio probiti na glazbeni kanal MTV, koji nije želio prikazati video za drugi singl s albuma, megahit "Billie Jean", uz obrazloženje da se crnačka glazba "ne uklapa" u njegov program, kojim dominira rock, a njime dominiraju bijelci. Šef Jacksonove izdavačke kuće Walter Yetnikoff zaprijetio je da će javno osuditi MTV kao rasistički i svim glazbenicima iz njegova kataloga, uključujući i rockere, zabraniti da se ondje emitiraju. Yetnikoff je dobio bitku s MTV-jem, ali se ubrzo sukobio i sa samim Jacksonom jer je glazbenik želio milijun dolara za snimanje videa za posljednji singl s albuma, pjesmu nazvanu "Thriller". Jackson je želio raditi s priznatim filmskim redateljem Johnom Landisom, a Yetnikoff je smatrao da cijela priča nema smisla jer je album već odavna bio na broju jedan. No Michael je imao viziju i bio je svojeglav.

Rezultat je bio videospot u trajanju od 14 minuta, poput minifilma, a premijeru je imao u holivudskom kinu pred desetcima slavnih. I ne samo što je Jacksona pretvorio u vukodlaka i izvukao žive mrtvace iz njihovih grobova nego je i pokrenuo novu granu glazbenog biznisa - ekstravagantne i ambiciozne videospotove koji su definirali pop-kulturu u iduća dva desetljeća. H

Tanja Kvorka
Unatoč silnom uspjehu na pop-ljestvicama, nije se u prvi mah uspio probiti na glazbeni kanal MTV

NEMA
Možda ste propustili...

NOELLE OSJEČKA PJEVAČICA, I DALJE 1. NA TOP-LISTI HR TOP 40

Prvi izvođač u 2023. s dva tjedna zaredom na vrhu

PREDSTAVIO SE U NAJPOZNATIJEM TV SHOWU ZA MAĐIONIČARE

Luka Vidović nastupio u američkoj emisiji “Fool Us”

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana