Osijek
IVANA I DAMIR HAJDUKOVIĆ IZ TENJE

Naš obrt "Tak‘ slatko" na neki je način pogurala pandemija
Objavljeno 18. siječnja, 2022.
- Nismo mi hrabriji od drugih, nego smo valjda odlučniji - kažu Hajdukovići

Godinama je poznato da je proizvodnja lješnjaka vrlo isplativa. No supružnici Ivana i Damir Hajduković iz Tenje nisu stali samo na uzgoju toga orašastog ploda. Zanimljivo je da su svoj posao proširili u pandemiji, koja ih je, kažu, na neki način pogurala da u svom OPG-u "Tak‘ slatko" započnu proizvodnju namaza od lješnjaka, pekmeza od šljiva, ali i raznih drugih delicija u kombinaciji lješnjaka, šljiva, tamne čokolade i kakaa.



Dala otkaz


I dok je Damir ostao na svome poslu u osječkoj mljekari, Ivana je dala otkaz u jednoj osječkoj zlatarnici i polovinom 2020. godine odlučila sa suprugom krenuti u biznis.

- Imali smo nekoliko kupaca izvan Osijeka koji su nam uzimali sirovinu za svoje slastičarnice. Kad su ih u pandemiji zatvorili, nama je, u Potnjanima gdje uzgajamo lješnjake, ostalo oko 800 kilograma jezgre, pa smo odlučili praviti namaze od lješnjaka, a u odabiru najboljih pomogla su nam djeca, danas 16-godišnja Tea i tri godine stariji Tin, te su tako nastali namazi Nuttea i Nuttino. Njima bismo zavezali oči i dali kušati različite okuse, pa smo se tako zajednički odlučili za odabir najboljega. Nuttino je čista pasta lješnjaka, a Nuttea s dodatkom tamne čokolade, organskoga kakaa i, dakako, lješnjaka, uz samo malo šećera - otkriva Damir, inače tehničar prehrambene tehnologije kojemu je znanje o proizvodnji odlično došlo pri stvaranju novih okusa bilo u obliku namaza ili "čarobnih štapića", pralina od lješnjaka, čipsa od jabuka, suhih šljiva i raznih drugih delicija. Valjalo je kupiti i potrebne strojeve i ubrzo je prostor u kući u Tenji postao prava mala tvornica ukusnih proizvoda od lješnjaka.

Ivana je, pak, nakon što je odvagnula ljubav prema tom poslu i poslu prodavača, dala otkaz u zlatarnici. Kći Tea, učenica drugog razreda Tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića (smjera web-dizajna) također je dala svoj doprinos obiteljskom obrtu. Nije izostao ni Tin, koji je kao stolar izradio drvene podloške za slatke pakete koje su Hajdukovići potom prodavali na raznim sajmovima. Sajam antikviteta u lipnju prošle godine, kažu, dao im je vjetar u leđa i ubrzo su, već u prosincu, radili punom parom.

- Uz svoj posao, moram priznati da sam spavao po tri do četiri sata dnevno, i to na dva puta - kroz smijeh priča Damir, dodavši kako je sve stvar dobre organizacije i znanja. Tako nam otkriva da je za stvaranje samo jedne staklenke namaza od lješnjaka potrebno nekoliko sati, a nakon proizvodnje slijedi i dekorativni dio za što je, kao i za marketing, zadužena Ivana. U proizvodnji im se nerijetko pridruže i djeca, no Damir priznaje da većinu posla on odradi sam, a na upit ne bi li bilo lakše zaposliti nekoga, iskreno kaže kako je recepture istraživao sam, odnosno u konzultaciji sa stručnjacima iz Amerike, te ih ne želi otkrivati. S tim se slaže i njegova supruga, rekavši da, posebice sada kada se ona posvetila samo tom poslu, još stižu ispuniti sve narudžbe, a kojih je iz dana u dan sve više. Štoviše, bliži se Valentinovo i Hajdukovići naveliko razmišljaju kakvim će delicijama razveseliti tržište te se unaprijed raduju svakom budućem sajmu.

Hrabri i odlučni


- Išli smo na razne sajmove i svagdje smo se iznenadili kako su ljudi odlično prihvatili naše proizvode. Onaj tko ih je jednom kupio, obvezno bi nam se ponovno javio i to nam puno znači. I nadalje ćemo dolaziti na sajmove, posebice na onaj najbliži - Sajam antikviteta, a drago nam je što smo sudjelovali i na HeadOnEeastu u prosincu - kaže Ivana.

Na upit jesu li strahovali da će uložiti puno novca i truda, a potom ipak doživjeti neuspjeh, Ivana i Damir kažu da su se najviše bojali da će proći previše vremena dok tržište prepozna njihov proizvod. Uz to, ističu da su im proizvodi skuplji od komercijalnih, ali i, tvrde, kvalitetniji. Ispostavilo se, strahu nije bilo mjesta, počeli su primati sve više narudžbi, a iskoristili su i poticaje Ministarstva poljoprivrede za male obrtnike i nabavu potrebnih strojeva.

- Ako netko želi napraviti nešto za sebe i odluči biti "sam svoj majstor", treba to i učiniti. Za sve treba vrijeme i povratna informacija kupaca, svakako se ne smije ići "grlom u jagode", već prvotno valja napraviti nekakvu analizu tržišta i proizvoda. Nismo mi hrabriji od drugih, nego smo valjda odlučniji, a to nam se, uz veliku ljubav prema zajedničkom radu u obitelji, isplatilo - govore uglas supružnici Hajduković.



Marija Mihelić
OSJEČKI LJEŠNJAK I NA PLITVICAMA
I dok su prve narudžbe uglavnom dobivali preko društvene mreže Facebook, ponajviše za osječko i područje u okolici, uskoro su im se počeli javljati stanovnici šireg područja Slavonije i svih dijelova Hrvatske, a uključili su se i na osječku platformu za dostavu OPG proizvoda plodovi.hr

- Bilo je jako lijepo kad je na Sajam antikviteta u Osijeku došla jedna gospođa i pokupovala veće količine naših proizvoda, a tada nismo ni znali da je iz Zadra. Nije prošlo dugo kad nas je nazvala i zatražila desetke paketa za svoje apartmane u Plitvicama, kao poklon gostima. Bilo je to vrlo ugodno iznenađenje, a uz to je naglasila da joj je drago što smo iz Slavonije i što smo uspjeli stvoriti tako originalan proizvod - priča Ivana, dodavši da kupci preferiraju slanje proizvoda na kućnu adresu, a manje kupnju na kućnom pragu.

U kušanju najbolje recepture pomažu im djeca, koja su zadužena i za izradu naljepnica, odnosno ambalaže

PRIČA S OSMIJEHOM

Možda ste propustili...

OŠTEĆENO ZELENILO NA PROMENADI I U STEPINČEVOJ ULICI

Vremešni vandal “orezuje” drveće

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

Okupili se nakon 55 godina od mature

2

OŠTEĆENO ZELENILO NA PROMENADI I U STEPINČEVOJ ULICI

Vremešni vandal “orezuje” drveće

3

STOPOSTOTNI USPJEH UČENICE NA DRŽAVNOM NATJECANJU

”Čudo iz Osijeka” u geodeziji je bez prave konkurencije