Osijek
ZIMSKO ODRŽAVANJE

I bez snijega, temperature ispod nule aktiviraju službe
Objavljeno 25. studenog, 2021.
Unikom će održavati 185 km prometnica i 53 km biciklističkih staza u gradu

Prvi pravi jutarnji mrazovi, a u izostanku snježnih padalina, aktivirali su djelovanje zimske službe Grada Osijeka. Oni se, naime, ne bore samo protiv snježnih padalina nego djeluju i u sprječavanju poledice. Održavanje prohodnosti javnih površina u uvjetima zimskih nepogoda u Osijeku je povjereno komunalnoj tvrtki Unikom. Prije desetak dana oni su predstavili svoje "snage", službama je na raspolaganju 14 specijaliziranih vozila (kamiona s ralicama i posipačima) i tisuću tona soli za posipanje. Njihovo postupanje može se podijeliti u dva segmenta - održavanje gradskih prometnica te održavanje pješačkih i biciklističkih staza.



185 km ceste


- Unikom će održavati 185 km prometnica, 53 km biciklističkih staza i 150 tisuća četvornih metara pješačkih površina, za što je u proračunu osigurano tri milijuna kuna. Istodobno će GPP održavati 29 kilometara tramvajske pruge, 81 peron tramvajskih stajališta te 177 autobusnih stajališta. Za taj posao osigurano je dodatnih pola milijuna kuna - izvijestio je za tog predstavljena gradonačelnik Ivan Radić.

Na razini gradske administracije usvojen je i izvedbeni program održavanja gradskih cesta, sve one pripadaju u kategoriju nerazvrstanih cesta, a prema prioritetima čišćenja razvrstane su u pet kategorija. Najprije se čiste one koje povezuju državne ceste i županijske ceste radi održavanja kontinuiteta prohodnosti cjelokupne cestovne mreže. Ipak, pojednostavljeno, prioritetno se čiste one prometnice kojima prometuju vozila gradskog prijevoza, prilazi zdravstvenim i drugim ustanovama i institucijama, obrazovnim ustanovama te željezničkom i autobusnom kolodvoru. Putnim pravcima manjih prioriteta premrežen je cijeli grad. Prema ranijim izjavama, Unikomova vozila tu kilometražu svladaju za tri-četiri sata i u tom vremenu potroše 30-ak tona soli. I još nešto - pod osiguranjem prohodnosti podrazumijeva se da je cesta iz I. i II. razine prednosti prohodna ako visina snijega na kolniku ne prelazi 10 cm i ako je promet moguć s vozilima koja imaju zimsku opremu.

Operativnim planom radova propisano je postupanje u zimskom razdoblju na održavanju pješačkih i biciklističkih staza. No, da ne bi bilo zabune, ovdje se govori o pješačkim površinama koje nisu uz stambene i poslovne prostore, dakle ne isključuje se obveza (su)vlasnika/korisnika stambenih i poslovnih prostora da očiste snijeg na javnim površinama ispred svojih kuća i prostora kojima se koriste.Prioritet u čišćenju pješačkih staza ima 39 lokacija. Primjerice, Trg Ante Starčevića i Trg slobode, prostor ispred konkatedrale, ulazi u KBC, pješačka staza kod autobusnog kolodvora, dionica Europske avenije uz parkove na potezu od Vijenca I. Mažuranića do Hadrijanove, Gacka... Tu su i pješački nathodnici (i prilazi njima) u Gornjem i Donjem gradu te Stadionsko naselje preko južne obilaznice. Ti pravci moraju biti očišćeni u roku od 8 do 10 sati nakon početka padalina, i to u širini ralične daske na vozilu kojim se iziđe na teren.

U drugom krugu su pješačke površine naselja (Sjenjak, Tvrđa, svi "vijenci"); ulazi u Tvrđu; na Jugu II Umaška - staze uz cestu, ulaz u Kaštelansku te centar Juga; potom lijeva i desna strana do nadvožnjaka u Kralja Petra Svačića. Te dionice moraju biti očišćene 20 sati nakon početka padalina...

Prema potrebi


U trećoj skupini su pješačke površine poput promenade (s obje strane), pješački most i pješačke staze na Mostu dr. Franje Tuđmana, ali i Crkvena na potezu uz Donjogradsko groblje... Također, u ovoj su skupini sve biciklističke staze. Te dionice moraju biti očišćene u roku od 21 do 26 sati nakon početka padalina. U treću skupinu uvrštene su i biciklističke staze na ukupno 28 lokacija. U četvrtu skupinu održavanja uključuju se sve ostale pješačke površine na području grada koje se održavaju u zimskim uvjetima u slučaju posebno iskazane potrebe, ali i sukladno s raspoloživim financijskim sredstvima prema nalogu nadzorne službe Grada Osijeka.

Za održavanje svih tih prioritetnih površina Unikomu je na raspolaganju sedam vozila s pripadajućom opremom. Za posipanje na svim tim pravcima uobičajena potrošnja soli je između 6 i 8 tona. Za razliku od održavanja cesta, za čišćenje pješačkih površina nije organizirano stalno dežurstvo, nego se radnici i mehanizacija okupljaju prema potrebi.



Dario Kuštro
STUPNJEVI PRIPRAVNOSTI
Pravilnikom su uvedeni i stupnjevi pripravnosti, prvi stupanj je počeo 15. studenoga. Drugi stupanj pripravnosti uvodi se kada temperatura zraka oscilira oko 0 Celzijevih stupnjeva, uz mogućnost pojave poledice. Treći stupanj pripravnosti zimske službe uvodi se kada se očekuje dugotrajnije padanje snijega koje zahtijeva posebne radove uklanjanja snijega s kolnika. U Pravilniku postoji i četvrti stupanj kada se u pravilu cesta zatvara za sav promet radi sigurnosti sudionika u prometu. Ovaj stupanj pripravnosti nije obuhvaćen proračunom zimske službe.

GPP će održavati 29 km tramvajske pruge, 81 peron tramvajskih stajališta te 177 autobusnih stajališta

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

HEP POKRENUO PROJEKT ZAMJENE VRELOVODA

Pouzdana opskrba za
1.500 krajnjih korisnika

2

IZNENAĐENJE ZA ŠIMUNA PANDŽU

"Šimun i prijatelji već sad grade bolju i sigurniju budućnost"

3

CENTAR ZA NESTALU I ZLOSTAVLJANU DJECU

Priča se zaokružuje otvaranjem stambene zajednice u Dunavskoj