Autoglas
NISSANOVO ISTRAŽIVANJE U EUROPI

Više od trećine vozača nije spremno za zimsku vožnju
Objavljeno 16. studenog, 2021.

Prema istraživanju koje je nedavno naručio Nissan, 36 % europskih vozača ne osjeća se spremnima za zimsku vožnju ove godine, a više od četvrtine (27 %) kaže da ne razumije dodatne sigurnosne značajke za zimsku vožnju na svojim automobilima ili se njima ne koristi. Njih čak 55 % priznaje da je nervozno zbog vožnje zimi, a 45 % voljelo bi da je imalo poduku o pravilnoj vožnji u nepovoljnim vremenskim uvjetima.



Tijekom dana jak snijeg ili kiša mogu otežati vidljivost ili vidljivost drugim vozilima na cesti, a manje od polovine (49 %) europskih vozača osjeća se potpuno sigurnima u to kako prilagoditi svoja prednja svjetla uvjetima na cesti; dnevna, oborena, duga, a pogotovo maglenke. Osim nepotrebne upotrebe maglenki u gradu problem je i zasljepljivanje nadolazećih sudionika u prometu, zbog vozača koji povremeno zaborave isključiti duga svjetla. Podešavanje visine farova također je problematično jer se samo 59 % vozača osjeća ugodno kada samo time rukuje. S druge strane, više od polovine anketiranih (52 %) ne čeka da se vjetrobran potpuno odmagli prije nego što se uključi u promet, potencijalno dovodeći sebe i druge u opasnost. Vjetrobransko staklo zimi se može brzo zaprljati i zakloniti pogled na cestu.

Zabrinjavajuće je i što dvije trećine europskih vozača uoči zime ne provjerava kočnice, a više ih od trećine (37 %) zimi ne vozi sporije. Naime, 31 % europskih vozača misli da je zaustavni put do tri puta dulji, a samo preporučena udaljenost na snijegu treba biti deset puta veća. Vozači koji misle da ove zime nemaju razloga za brigu, ali i oni uvijek oprezni, svoje zimske navike vožnje mogu staviti na kušnju u Nissanovu interaktivnom kvizu kako bi saznali koliko su zapravo sigurni zimski vozači, kao i otkriti kojih je to top 5 zlatnih pravila za vožnju u nadolazećoj zimskoj sezoni.

OnePoll je od 10. rujna 2021. do 20. rujna 2021. anketirao 6000 vozača automobila koji voze tjedno ili češće iz Ujedinjenog Kraljevstva, Francuske, Njemačke, Španjolske i Italije. Istraživanje je provedeno online, a ispitanici su ciljani upotrebom probranih pitanja i preciznih podataka o profilu.


Mato Pavličević