Ekonomija
NA MILIPOLU OSVOJILI NOVA TRŽIŠTA

Obrambena industrija bilježi rast i u pandemiji
Objavljeno 25. listopada, 2021.
Prva isporuka tvrtke Šestan-Busch 3500 balističkih kaciga ide odmah za Francusku, veliki interes pokazali i Poljaci

Domaća obrambena industrija rasla je u pandemiji, a na najvećem međunarodnom sajmu domovinske sigurnosti i vojno-policijske opreme Milipol 2021., (koji je trajao od 19. do 22. listopada u Parizu), osvojila je i nova tržišta.



Zajednički nastup hrvatskih tvrtki HS Produkt, Šestan-Busch, Agencija Alan, P-mtč, Klaster konkurentnosti obrambene industrije organizirala Hrvatska gospodarska komora (HGK).

"Velik broj izlagača i posjetitelja na sajmu Milipol dokaz je da je organizacija fizičkih susreta učinkovitija od online predstavljanja. Zadovoljni smo proizvodnim asortimanom koji su predstavile hrvatske tvrtke i velikim interesom koji pokazuju potencijalni kupci", istaknula je voditeljica Odjela za industriju HGK Tajana Kesić Šapić.

Veliko zanimanje kupaca za proizvode naših tvrtki urodilo je i konkretnim poslovima, pa je tako tvrtka Šestan-Busch potpisala nastavak suradnje s francuskom kompanijom Sunrock (dobavljačima zaštitne opreme za NATO te francusku vojsku i policiju). Prva isporuka više od 3500 multifunkcionalnih balističkih kaciga ide odmah, a veliki interes za hitnu isporuku pokazali su i Poljaci.

Alojzije Šestan, glavni direktor Šestan-Buscha i predsjednik Zajednice proizvođača sredstava za posebne namjene HGK, naglasio je kako novim asortimanom kaciga žele zadržati postojeća, ali i osvojiti neka nova tržišta.

"Prošla godina za nas je bila jedna od najboljih poslovnih godina što se tiče prihoda. Za tvrtku su se u pandemijsko doba otvorila nova tržišta kroz poslove s češkom vojskom, estonskim oružanim snagama i slovenskom vojskom te policijom. Svi ti poslovi bili su povezani s našim primarnim proizvodnim portfeljem - zaštitnim kacigama. Mnogo očekujemo od nove taktičke polumaske koja svojim tehničkim karakteristikama ima potencijal biti iznenađenje u ovom segmentu, pogotovo u COVID-19 eri, ali i post COVID-19 razdoblju", poručio je Šestan, dodavši kako su im sajmovi važan prozor u svijet, jer im gotovo 100 posto prihoda dolazi iz izvoza.

I HS Produkt je na Milipolu, uz svoj standardni proizvodni asortiman (poluautomatski pištolji, jurišne puške i bacači granata), predstavio je i pištolj za upotrebu od strane specijalnih jedinica policije i vojske i micro compact model s najvećim kapacitetom spremnika u svijetu (15 metaka).

"Veliki problem predstavlja nam dobava materijala i strojeva, odnosno njihovo poskupljenje. Mi smo se na vrijeme pripremili i reagirali brže od konkurencije, što nam je omogućilo veću prodaju zbog globalno povećane potražnje. Glavno tržište na kojem se želimo dodatno etablirati, odnosno probiti, jest Francuska te afričke države iz francuskog govornog područja", pojasnio je Željko Pavlin, direktor HS Produkta.

Otpornost na krizu pokazala je i tvrtka P-mtč, čiji je direktor Velimir Janković izjavio: "Pandemija nam je otežala poslovanje jer su neki kupci zatvorili proizvodnju, ali smo se uspjeli brzo prilagoditi i ostvariti rekordne rezultate," kaže Janković.


Zdenka RUPČIĆ
Ukupni godišnji izvoz 100 milijuna eura
Inače, domaće tvrtke iz sigurnosno-obrambene grane ostvaruju godišnju proizvodnju u vrijednosti od približno 200 milijuna eura ili 1 posto ukupne vrijednosti proizvodnje prerađivačke industrije, dok je ukupni godišnji izvoz oko 100 milijuna eura, odnosno 1,2 posto ukupnog izvoza prerađivačke industrije. Milipol je najveći međunarodni sajam domovinske sigurnosti i vojno-policijske opreme. Na sajmu je bilo više od 1000 izlagača, 30.000 posjetitelja te 150 službenih delegacija.

Tajana Kesić Šapić

iz Hrvatske gospodarske komore

Velik broj izlagača i posjetitelja na Milipolu dokaz je da je fizički susret učinkovitiji od online predstavljanja. Zadovoljni smo predstavljanjem tvrtki i interesom kupaca

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana