Novosti
SEZONA NA KONTINENTU U PUNOM JEKU

U Slavoniji i Baranji traži se "krevet više", manifestacije popunile turističke kapacitete
Objavljeno 30. rujna, 2021.
Nije dovoljno imati ugostiteljski objekt, važan je kompleksniji turistički proizvod

Turistički djelatnici Osječko-baranjske županije posljednjih nekoliko tjedana zadovoljno trljaju ruke jer su im smeštajni kapaciteti gotovo popunjeni iako se radi tek o početku sezone, koja se ovdje kalendarski podudara s krajem ljeta i početkom jeseni. Vinski maraton u Zmajevcu, Ribarski dani u Kopačevu, prije toga Pannonian Challenge, Đakovački vezovi, Wine Bike Tour Erdut i ovogodišnji Cro Race, koji je ponovno krenuo iz Osijeka, samo su dio onoga što Slavonija i Baranja imaju u svojoj turističkoj ponudi, a što su prepoznali i domaći i strani gosti.



Velika potražnja


Ponuda događaja vrlo je kvalitetna te su Slavonija i Baranja došle u fazu da su svi kapaciteti za grupne posjete, što znači 20 i više gostiju, bukirani, a u Osijeku je, primjerice, u ovom razdoblju teško osigurati smještaj i za manje, obiteljske, skupine.

- Dolazimo u fazu da tko želi posjetiti Slavoniju u Baranju mora to početi planirati ranije, nešto više unaprijed - zadovoljno nam kaže Ivana Jurić, direktorica Turističke zajednice Osječko-baranjske županije. Razlog tome, nastavlja, svakako je s jedne strane ograničenost smještajnih kapaciteta, a s druge strane očit je, korak po korak, povratak u taj turistički krvotok. Bilo je jako puno zahtjeva za prošlotjedni Vinski maraton, koji je "buktio" zahvaljujući godinama rada na njemu kao turističkom proizvodu, dodaje naša sugovornica.

Koliko je veliko zanimanje gostiju za ovaj kraj, potvrđuje i prošlotjedni zahtjev pristigao iz drugog dijela Hrvatske za organizaciju vikend team building programa u razdoblju od 7. do 10. listopada namijenjenog grupi od 20 osoba, koji domaći turistički djelatnici, nažalost, nisu mogli ispuniti. S takvim su se zahtjevima susreli brojni osječki privatni iznajmljivači koji ne mogu prihvatiti sve veći priljev gostiju. Ponekad se, naime, zamjera što se slični događaji organiziraju u isto vrijeme, no turistički djelatnici smatraju da to nužno ne mora biti ništa loše.

- Ako imamo različite ciljane skupine za svaki događaj, ta će ponuda privući i različitu publiku, a s druge strane ti su događaji daleko kompleksniji od onih koji se organiziraju na Jadranu jer se morate puno više potruditi da bi se došlo do gostiju. I to je jedna od naših prednosti, naš "forte" su ljudi koji znaju raditi i stvarati u zajednici koja lako proizvede nove sadržaje - tvrdi Jurić.

Godina prije epidemije Slavoniji i Baranji u turističkom je smislu donijela pravi bum i pokazala da sve što se radi vodi rastu. I ponude i potražnje. Nažalost, prošla je godina zbog epidemije koronavirusa bila krizna, a ova, pokazuju podatci, označava povratak prema putu kojim se krenulo 2019.

- Nalazimo se u drugom dijelu visoke turističke sezone i sada smo na razini 70 posto naše najbolje turističke sezone, iz 2019. Ne smijemo zaboraviti da je i ova bila obilježena "lockdownom" u jednom razdoblju i možemo reći da Slavonija i Baranja rastu kao destinacija bez obzira na prekide koji se događaju. Sada smo na 40 posto više noćenja nego prve krizne godine, lani - objašnjava Jurić.

Ljudima treba dati motiv za dolazak i mogućnost da upoznaju cijelu destinaciju, a Osječko-baranjska županija i Turistička zajednica mudro su iskoristile vrijeme epidemije za dobru kampanju. Ovaj dio Hrvatske za sada je destinacija vikend-putovanja jer se glavna sezona odvija u razdoblju kada ljudi idu na kratka "city break" putovanja. Inicijativa ide prema produženju boravka gostiju, što ovisi o puno faktora, ali najviše o tome što turistički djelatnici mogu pružiti. Nedostaju OPG-ovi koji nude smještaj i hranu, valja početi raditi na ponudi koja priča priču. Nije dovoljno imati ugostiteljski objekt, nego je važno ponuditi i atrakciju, pokrenuti zanimljive manifestacije i tako stvarati kompleksniji proizvod. Toga su sve svjesniji vlasnici OPG-ova, koji ne žele biti samo pružatelji usluga na određenoj razini nego i tu razinu podići. Pokazalo se već sada da nedostaju kapaciteti za veće grupe.

Što traže gosti


- Dolazimo u fazu da će samo tržište pokazivati što mu je najveći interes ovdje, što se sada počinje događati s team buildingom. Primamo upite i kada kažemo da nemamo mjesta, ostaju bez teksta jer misle da je Slavonija prazna, a ona nikako nije prazna, niti je ikada bila prazna. Samo prezentiramo ono što jesmo. Najproblematičniji su nam sada veliki hoteli, veliki kompleksi, koji su u osnovi stup naše ponude kada se gleda u brojkama. Najveći udio turizma događa se u hotelima. Neki su proteklo vrijeme iskoristili da bi podigli broj zvjezdica, razinu ponude i to je jako dobro. Sve više ćemo, međutim, postajati svjesni što tržište očekuje od nas - poručuje Jurić.

Pandemija je na globalnom turističkom tržištu donijela nove trendove, okretanja prema destinacijama unutar vlastite zemlje. U Osječko-baranjskoj županiji na prvom mjestu i prije toga bio je domaći gost, i činio je oko 60 posto ukupnog broja turista.

- Nama su domaći gosti jako važni, najveći broj dolazi ih iz Splitsko-dalmatinske i Primorsko-goranske županije, Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Moramo biti svjesni da su to isto dobri potrošači. Iza njih su Nijemci i sada nam je potreban fokus na njihove regije, primjerice, Muenchen i njegovu okolicu, s obzirom na kanal koji je ostvaren otvaranjem direktne zračne linije Osijek - Muenchen. Pojavili su nam se i Poljaci, koji su prije znali ostajati po jednu noć, a sada su to produžili na tri i četiri noći. Tu porast bilježimo čak i u usporedbi sa 2019., za 60 posto. Zatim Mađari, i tu se broj povećava. Ove godine lansiramo zajedno s Vilanjom brend Zemlje vina, koji povezuje ponudu Vilanja, Baranje i Erduta. Vratili su se i kruzeri i jako je važno da shvatimo tko su ti gosti, što oni traže i što im možemo ponuditi - zaključuje Jurić.


Tomislav Prusina
potražnja
VELIK JE INTERES TURISTA ZA GRUPNE POSJETE

Ivana Jurić

direktorica Turističke zajednice Osječko-baranjske županije

Dolazimo u fazu da će samo tržište pokazivati što mu je najveći interes, što se sada počinje događati s team buildingom. Primamo upite i kada kažemo da nemamo mjesta, ostaju bez teksta jer misle da je Slavonija prazna, a ona nikako nije prazna, niti je ikada bila prazna.

NEMOJTE PUNO RAZMIŠLJATI, SAMO DOĐITE
Osječanka Jasmina Krkić Poznić, vlasnica privatnog smještaja Maksimilian, potvrdila nam je da posljednjih nekoliko tjedana bilježi pojačan interes gostiju. "Popunjenost smještaja i potražnja zaista su dobri. Nije to još uvijek na razini prije korone, ali smo vrlo blizu tim rezultatima. Nažalost, morala sam odbiti grupu od 25 osoba iz kontinentalnog dijela Hrvatske koja je željela da joj organiziramo dvodnevni team building program. Nisam mogla udovoljiti njihovom zahtjevu jer je sve bilo pretrpano. No za sljedeći vikend sam jednoj grupi od 25 ljudi uspjela organizirati cijeli program iako ne noći kod mene", kaže Krkić Poznić, dodajući kako mnogi iz drugih krajeva Hrvatske teško percipiraju činjenicu da je nama sada špica sezone i da imamo ograničene kapacitete. "Kada čuju da smo puni, pitaju: Zar kod vas sezona duže traje? Ne, kod nas je sezona tek počela. Tako je kada se jave u posljednji trenutak, zato bi bilo dobro da nam se najave ranije. Za individualne posjete mjesta ima, nemojte razmišljati, oni koji žele neka samo dođu, nitko neće na klupi spavati", poručila je vlasnica Maksimiliana.

51 POSTO VIŠE
Od početka rujna do sada Osječko-baranjska županija bilježi ukupno 9913 dolazaka, od čega 6801 domaćeg gosta, a 3112 stranih turista. Od 18.895 ostvarenih noćenja 12.266 ostvarili su domaći gosti, a 6629 strani. U odnosu prema rujnu prošle godine zabilježeno je 74 posto više dolazaka i 30 posto više noćenja. Inače, od početka godine do sada zabilježena su 53.434 dolaska, što je 51 posto više nego u istom razdoblju lani. I noćenja je bilo više, 40 posto, naime, ove je godine bilo 128.218 noćenja, a lani 91.491. "U Hrvatskoj je od početka godine do 28. rujna s gotovo 80 milijuna turističkih noćenja dosegnuto 77,7 posto noćenja iz istog razdoblja 2019., a rezultati su i bolji u rujnu, u kojemu je dosadašnjih 11,7 milijuna noćenja 94 posto iz rujna 2019.", objavila je Hrvatska udruga turizma.

Možda ste propustili...

PREDSJEDNIK HRVATSKOG SABORA GORDAN JANDROKOVIĆ

Neprimjerene poruke Austriji

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

STOŽER: U HRVATSKOJ 5502 NOVOZARAŽENIH, UMRLA 51 OSOBA

Osijek: Umrlo dvogodišnje dijete, uz covid-19, imalo brojne komorbiditete

2

ZNANSTVENICI ZABRINUTI

Novi soj prijeti: Ograničavaju se putovanja

3

STOŽER: U HRVATSKOJ 3.339 NOVOBOLJELIH, PREMINULE 64 OSOBE

OBŽ: Umrlo 10 osoba, 189 novih slučajeva zaraze