Autoglas
PEUGEOT 3008 GT HYBRID

Bogata teta koja će vas razmaziti i voljeti
Objavljeno 21. rujna, 2021.
Peugeot je napravio auto koji će vas oduševiti snagom, udobnošću i osjećajem sigurnosti a pri tome vam pružiti vrhunski užitak u vožnji

Čim sjednete u novi Peugeot 3008 GT Hybrid i zavežete sigurnosni pojas, osjetite se sigurno kao u majčinu zagrljaju. Kada ga izvezete na otvorenu cestu, jasno vam je da nije majka, jer vam majka nikad ne bi dopustila neke stvari koje ovaj automobil može. Riječ je zapravo o teti, onoj koja vas voli kao majka, ali vam dopušta da jedete sladoled prije ručka i ne tjera vas u krevet nakon dnevnika, ona je stvorena samo da vas razmazi, ne i da kažnjava. Riječ je o bogatoj teti. Onoj koja radi u Njemačkoj i svaki put vam u ruku tutne sto eura na rastanku. Ova teta nije iz Njemačke, iz Francuske je i njezin je zagrljaj vrlo ugodan i siguran, a opet dopušta nepodopštine, jer voziti ovaj automobil izuzetno je zabavno.



Prvi dojam i upoznavanje bez prevelikih su emocija jer riječ je o automobilu s automatskim mjenjačem i kombinacijom benzinskog motora i elektromotora. Vaše je samo da izaberete način vožnje - električni, pogon na sve četiri kotača ili sport mode. Ostalo manje-više automobil radi sam. Optimizira vožnju i potrošnju, ipak, o svemu vam daje potrebne podatke.


Puca od snage


U početku malo strahujete da će to ubiti svaki užitak vožnje, ali na kraju druženja od nekih 600 kilometara shvatite da je to bila jako glupa predrasuda. Ovaj hibrid puca od snage i vožnja nije samo užitak nego i sjajna zabava. Nismo automobil penjali na Velebit, ali smo ga odmah napunili s pet odraslih osoba i u prljažnik stavili kofere sa stvarima koje pet osoba treba za sedam dana. Nitko se u vozilu nije žalio na gužvu, a u prtljažniku je ostalo još mjesta. Prostran i velik automobil.

Iako gabaritan, ono što iznenađuje okretnost je u gradu i nevjerojatno malen prostor potreban da se toliko vozilo okrene. Ali prava stvar dolazi na red kada Peugeot 3008 izvedete u šetnju po autocesti, jer onda shvatite koliko može biti biti zabavan automobil koji je toliko krcat raznim gadgetima da vam ne preostaje ništa drugo nego da stišćete gas i kočnicu. Ono što je izvor zabave prije svega je motor. Benzinac koji razvija 148 kW i automobil koji nije ni malen ni lagan, i još opterećen težinom baterije, pokreće kao da u vozilu nije pet osoba i pun prtljažnik. Uza sve to, na put smo krenuli s praznom baterijom.


Sigurnost


Benzinski motor je sve što mu treba jer 200 konjskih snaga je i više nego dovoljno. Naime, ako ne obraćate pozornost na displej ispred sebe koji mjeri brzinu, vrlo lako vam se može dogoditi da ostanete bez vozačke dozvole. Izolacija je tako dobro napravljena da se u kabini buka gotovo i ne čuje, ovjes je pravi “francuski” i vibracije su nepostojeće. Osjećaj brzine pri 130 kilometara na sat je kao pri 90 kilometara na sat u nekom automobilu niže klase. Srećom, zato su dobri ljudi u Peugeotu ugradili dovoljno “lampica” i “pištalica” koje će vas upozoriti kada pretjerate s gasom, kada se ne držite svog voznog traka, kada se približite previše vozilu ispred sebe...

Zapravo, sigurnosna je oprema takva da zbilja morate imati jako lošu sreću ili napraviti niz gluposti zaredom i ignorirati sva upozorenja da biste se našli u situaciji u kojoj se ne želite naći. Riječ je o vrlo sigurnom automobilu, ali nije stvar u opremi, stvar je u osjećaju i cijelom dojmu. Stabilnost u vožnji, snažan motor koji vas može izvući iz svake situacije, robusno građen SUV koji ubrzava za šest sekundi do 100 kilometara na sat, a opet tako stabilan i udoban. U njega možete potrpati cijelu obitelj i krenuti na putovanje, upotrijebiti ga kao poslovnu limuzinu i vozati nekog CEO-a na stražnjem sjedalu ili bez bojazni skrenuti na makadamski put.

Otkad postoje, automobili su bili predmet ljubavi, čežnje, zavisti i cijelog spektra emocija koje su sasvim subjektivne i zapravo neprimjerene prema predmetu od metala i plastike. Svaki vozač osjetio je tu emociju. Inženjeri u Peugeotu otišli su korak dalje i napravili proizvod za koji imate osjećaj da, za promjenu, voli - vas. Upozorava, ali ne disciplinira, daje, a ne traži mnogo, jer u kombinaciji s elektromotorom i baterijom sasvim je štedljiv. Automobil pruža osjećaj sigurnosti, ali će vas zalijepiti za sjedalo ako poželite stisnuti gas. Osjećaj da će vas izvući iz svakih škarica, ali i upozoriti na svaku glupost koju napravite kao vozač. Misli o vašoj dobrobiti, ali vam opet dopušta da budete razmaženi - i brzi.



Vuk Tešija
Benzin i struja zajedno daju 300 KS
Tehnički podatci za hibridnu izvedbu modela 3008 govore o performansama koje su impresivne, ali kod ovog automobila sve je u doživljaju, brojevi su manje važni. Riječ je o verziji 3008 GT Hybrid4, čija je prodaja počela krajem prošle godine. Hybrid4 kombinirane je snage od 220 kW, odnosno 300 KS. Pogonski sklop čine 1,6-litreni PureTech snage 147 kW, odnosno 200 KS, i dva električna motora (jedan na prednjoj osovini i drugi na stražnjoj osovini), od kojih svaki razvija snagu od 80 kW, odnosno 110 KS. Radi se, dakle, o modelu s pogonom na sva četiri kotača. To je rezultat kombinacije motora PureTech od 200 KS/147 kW i dva električna motora. Ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže se u 5,9 sekundi.

Baterija se može puniti i u vožnji
Struja u ovom automobilu je “dodana vrijednost”. Kapacitet baterije iznosi 13,2 kWh za potpuno električni domet od 59 km prema normi WLTP. Baterija se puni i u vožnji, a umjesto obrtomjera postoji displej s kazaljkom koja pokazuje tri zone vožnje. Od ubrzanja, kada kazaljka pokazuje više obrtaja, preko mirnije vožnje, kada motor radi u “eco” modu, do kočenja, kada se baterija puni. Na dionicama autoceste na nizbrdici automobil sam puni bateriju i tako joj povećava trajanje. Uz automobil dolazi i kabel za punjenje, koji se može uključiti u gradsku mrežu od 220 volti, što je posebno praktično ako imate garažu sa strujom.