Zdravlje
PREHRANA U MENOPAUZI

Sjemenke bundeve ublažavaju simptome
Objavljeno 23. kolovoza, 2021.
Valovi vrućine, promjene raspoloženja, noćno znojenje, problemi sa spavanjem, za mnoge žene menopauza je mučenje. Ako ste žena u toj fazi života, ne morate se predati i pomiriti s patnjom, jer se nešto ipak može učiniti. Uravnotežena prehrana bogata vitaminima jako je važna, savjetuje liječnica Irmgard Zierden, ginekologinja i naturopat. Ona ističe da neke namirnice mogu blago, ali učinkovito ublažiti simptome menopauze. Zierden je čak jedna od autorica kuharice koja sadrži recepte s tim namirnicama. Riječ je o fitoestrogenskim biljkama koje prirodno sadrže fitoestrogene, spojeve slične ljudskom estrogenu za koje se vjeruje da mogu nadoknaditi njegov manjak.

Količina estrogena smanjuje se, naime, kako se žene približavaju kraju reproduktivne dobi, što može prouzročiti neugodne simptome menopauze. U hranu bogatu fitoestrogenima pripadaju proizvodi od soje, sjemenke lana i bundeve, grahorice, žitarice, bobičasto i koštunjičavo voće kao što su borovnice i šljive. Brokula i rikula također navodno ublažavaju simptome menopauze, a pomoći može i češnjak. Osim na ono što jedu, žene bi trebale pripaziti i u koje vrijeme dana jedu, kaže liječnica. Ona ne savjetuje da se sirovo voće i salate jedu navečer, jer tada "crijeva moraju previše raditi tijekom noći", što može dovesti do nesanice i valunga.

Mnoge žene u menopauzi udebljaju se unatoč tome što ne jedu više nego prije. To je normalno, jer se s godinama gubi mišićna masa, a metabolizam usporava. Žene u menopauzi trebale bi stoga smanjiti unos kalorija.J.Kn.
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

SAVJETI PRIPREMITE SAMI KOD KUĆE

Čaj kao lijek: Protiv upala koje nose zimski dani

2

U JESEN MNOGI DONOSE ODLUKE O ZDRAVLJU, OD KOJIH JE NAJBOLJA POSVETITI SE TJELOVJEŽBI

Trebat ćete nekoliko tjedana da prihvatite sebe kao osobu koja vježba i koja se brine za svoje tijelo

3

PRIPREMA OBROKA

Znate li na kojim je uljima najbolje pripremati hranu?