Novosti
POTPUNO SPOJEN PELJEŠKI MOST

Od idućeg lipnja putovanje na jug bit će kraće najmanje dva sata
Objavljeno 29. srpnja, 2021.
Plenković: Pelješki most je generacijski i svehrvatski projekt za koji ima mnogo zaslužnih

Podizanjem posljednjeg, 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije, Pelješki most je u četvrtak potpuno spojen i proteže se od Komarne na kopnenoj strani, do Brijeste na Pelješcu. Most ima 13 raspona, od kojih je pet glavnih duljine 285 metara, šest centralno postavljenih armiranobetonskih pilona visine 33 metra te dvije trake, zajedno sa zaustavnom trakom, koja će služiti za održavanje mosta.



Posljednji element koji je postavljen u noći na četvrtak dug je 18 metara, a simbolički su postavljanje dovršili premijer Andrej Plenković, ministar prometa Oleg Butković, dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić. Spajanje su pratili i brojni građani s kopna te mnoštva brodica, barki i drugih plovila.

Duljina mosta od osi do osi upornjaka iznosi 2404 metra, ukupna duljina mosta s upornjacima iznosi 2440 metara, a plovidbeni profil ispod mosta 200 puta 55 metara. Glavni i odgovorni projektant Pelješkog mosta je Marjan Pipenbaher. Most je sagradio kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation. Kinezi su posao dobili na natječaju 2018. godine, ponudivši 2,081 milijardu kuna bez PDV-a, s rokom dovršetka radova od 36 mjeseci. Gradnja je službeno počela 31. srpnja 2018. godine, kada je izvođač uveden u radove. Očekuje se da će most zajedno s pristupnim cestama biti otvoren za promet u lipnju 2022. godine, prije početka glavne turističke sezone. Odluku o financiranju gradnje mosta Vlada je donijela 2017. godine.

U svibnju 2013. godine, studija koju je naručila Europska komisija pokazala je da je Pelješki most najbolje rješenje kako bi se povezao jug Hrvatske s ostatkom države.

"Pelješki most generacijski je i svehrvatski projekt za koji ima mnogo zaslužnih, a Hrvatska je njime ostvarila strateški cilj spajanja svoga teritorija", rekao je premijer Plenković uoči završetka spajanja mosta. Premijer je izjavio da je Hrvatska gradnjom mosta ostvarila svoj strateški cilj te istaknuo da je neupitno odvijanje pomorskog prometa ispod mosta, što je i u interesu Bosne i Hercegovine. Rekao je da ispod mosta "može proći i Titanic", i da je riječ o zajedničkom dobru za Hrvatsku i BiH. "Ovo je most koji povezuje, a ne koji dijeli", rekao je Plenković te dodao da će se "s vremenom to i pokazati". "Hrvatska je ustrajala, ovome su dale doprinos mnoge vlade i drugi akteri", rekao je, i dodao da "svi trebamo biti ponosni na njega".

"Ovdje je svatko nešto dao i pridonio, a mi smo realizirali projekt u momentu kad smo bili najsnažniji", rekao je premijer, i dodao kako su svi pokušavali, ali došlo je vrijeme kada su stvorene pretpostavke za financijska sredstva i drugo. "Ovaj projekt realizira strateški nacionalni interes Hrvatske, daje golem impuls suradnji Hrvatske i BiH, važan je za Hrvate u BiH, kreira neraskidivu vezu između Hrvatske i Kine, a sve se događa zahvaljujući našem članstvu u EU-u i prijateljima u Europi", rekao je Plenković.

Ministar vanjskih poslova Gordan Grlić Radman izjavio je u četvrtak kako Pelješkim mostom mogu biti zadovoljni svi, uključujući i BiH, jer će postojati neškodljiv prolaz za brodove. Poručio je kako je Pelješki most "jedan grandiozni i veliki projekt u duhu modernog suverenizma, što zapravo potkrepljuje tezu o strateškom nacionalnom interesu". "Generacije su željele spajanje sjevera i juga. To je bio svehrvatski san", kazao je. Puštanje u promet Pelješkog mosta neće otežati život i turizam ovog jedinog bosanskohercegovačkog gradića na obali Jadrana, kazao je u četvrtak načelnik Neuma Dragan Jurković u izjavi za medije u BiH. Do juga Hrvatske sada se putuje kroz neumski koridor, dva puta prelazi se granica s BiH, a spajanjem Pelješkoga mosta i njegovim puštanjem u promet u proljeće sljedeće godine to će se izbjeći te će se uštedjeti čak dva sata.



Dijana Pavlović
strateški cilj
MOST ZNAČI SPAJANJE CIJELOG TERITORIJA RH

DOBIVA I NEUM
U Neumu procjenjuju da bi štetu mogli jedino imati trgovci i ugostiteljski objekti koji su se nalazili uz ovu magistralu, dok će se rasteretiti promet koji tijekom ljeta predstavlja golem problem stanovnicima i turistima. “Tu je dvojak utjecaj. Prvo ekonomski, koji će se djelomice osjetiti ponajprije na dijelu magistrale, vezano uz ugostiteljske i prodajne objekte. No, Neum jako mnogo dobiva puštanjem mosta u promet kako bi se rasteretio tranzitni promet”, rekao je načelnik Neuma Dragan Jurković.

2404

metra duljina je mosta

od osi do osi upornjaka

36

mjeseci zadani je

rok završetka radova

13

raspona ima most, od kojih je pet glavnih duljine 285 metara

Možda ste propustili...

INŽENJERIJSKA BOJNA U GRADU NA DUNAVU

Dolazak HV-a važan je i za demografsku obnovu Vukovara

U HRVATSKOJ 1812 NOVIH SLUČAJEVA KORONAVIRUSA, UMRLO 13 OSOBA

U OBŽ 87, u VSŽ 51 novozaražemi

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

U HRVATSKOJ 1.373 NOVA SLUČAJA ZARAZE SARS-COV-2, UMRLO 15 OSOBA

U OBŽ 72, u VSŽ 36 novih pozitivnih

2

ENERGETSKA OBNOVA OBITELJSKIH KUĆA

Za cjelovitu obnovu može se dobiti i 204.000 kuna poticaja

3

PENAVINO POLITIČKO NEODRASTANJE

Vukovar kao oruđe ostvarenja osobnih ambicija i interesa