Zdravlje
ZDRAVE NAVIKE

Rituali za odličan osjećaj već na početku dana
Objavljeno 7. lipnja, 2021.
Tuširanje hladnom vodom potiče izmjenu tvari u tijelu i poboljšava cirkulaciju

Ponekad nam se čini da stvarno živimo na ubrzan način. Sami sebi stvaramo stres nastojeći tim tempom svakoga dana protutnjati kroz obveze – posao, kuća, obitelj, aktivnosti, nabava, roditelji...



Moramo li uistinu tako funkcionirati? Bi li svijet stao ako bismo bar nakratko usporili? Ne bi. Zato su važni ti mali, svakodnevni rituali, koji će nas opustiti i dati osjećaj kontrole i sigurnosti. Dati energiju za novi dan. I onda je sve u redu. I onda možemo dalje jurcati i gledati na sat. Svatko od nas ima neke svoje male, svakodnevne rituale, svjesne navike koje nas opuštaju i pružaju osjećaj kontrole i sigurnosti. Tu držimo sve konce u rukama, to je naš teritorij i presudan je za dobar početak (i tijek) dana. Jutarnja rutina ima važnu ulogu u postizanju uspjeha.

Bilo bi najbolje kada biste se ujutro dobro iznojili, ali ako su vam kardio i vježbe snage ipak malo previše, možete se bar istegnuti. Korist ćete imati i od hodanja, ili bicikliranja do posla, ali bitno je da se krećete. Hladan tuš ima brojne prednosti za zdravlje. Osobe koje se svakodnevno tuširaju u hladnoj vodi imaju snažniji imunitet, koža i kosa im izgledaju zdravije i sjajnije te hladna voda pridonosi detoksikaciji. Tuširanje hladnom vodom potiče izmjenu tvari i poboljšava cirkulaciju – što je ključno u borbi protiv celulita.Nekima će baš taj idealni ritual biti jutarnja higijena, i to prakticirana prema posebnom redoslijedu i rasporedu u kojemu je svaki segment dobio svoju određenu minutažu. Biranje odjeće, idealna toplina vode za tuširanje, mlijeko za tijelo, pranje zuba, dnevna krema... Čak i ako to radimo rutinski, automatski, ne znači da nije opuštajuće. Samo znači da smo pronašli svoju mini oazu i posvetili se sebi, usvojili navike, prigrlili jedan sasvim običan ritual i u miru počeli svoj dan. Nemojte zaboraviti na dovoljan unos vode. Dehidracija organizma pospješuje stvaranje celulita zbog čega treba pripaziti da unosite dovoljno tekućine. Drugi će ujutro širom otvoriti prozor i prepustiti se ugodnoj svježini jutra. Duboko udahnuti, zaželjeti dobar dan suncu, protegnuti se u još toploj pidžami i u miru isplanirati dan. Jutarnja meditacija, ili dobro istezanje, prije svega jako su zdrav početak još jednog dana. Dobro će nas razbuditi, potaknuti krvotok i dugoročno osigurati vitalnost i energiju.

Jedna od omiljenih aktivnosti onih koji vole malo ranije ustati je i jutarnje trčanje. Dok se obrisi zgrada i kuća pojavljuju iz prve jutarnje maglice, a ulice se polako bude uz zvukove prvih automobila i dostavnih kamiona, ujednačeni ritam disanja i koraka pružaju fantastičan osjećaj slobode i opuštanja. Ne misliš o problemima, nego o onome što te čeka iza ugla, kojom stazom nastaviti, koju rutu odabrati. Potom tuš i - idemo dalje.

Pa ipak, najpopularniji ritual na ovim prostorima jutarnja je kava. Od čekanja da voda na štednjaku zavrije do prvog buđenja neodoljivim mirisom koji se širi kuhinjom i konačnog razbuđivanja nakon prvog gutljaja. U tom trenutku na svijetu ne postoji ništa drugo osim vas i tople šalice u vašim rukama.

Rituali kojima započinjemo dan ne moraju biti veliki i dugotrajni. Ne moraju čak niti nešto posebno značiti, dovoljno je da se nakon njih osjećamo spremnima i mirnima, da znamo da smo tih nekoliko minuta posvetili samo sebi. Odlazak u obližnju pekaru po svježi kruh, priprema zdravog doručka ili smoothieja, šetnja sa psom, listanje novina ili skeniranje portala kako biste saznali nove vijesti ili vremensku prognozu. San od minimalnih osam sati utjecat će na naše raspoloženje i bit će nam dobar saveznik u postizanju vedrog raspoloženja. Neispavanost pojačava stres i nervozu. Ako legnemo u krevet na vrijeme, ujutro ćemo lakše ustati ranije.Dehidracija je povezana s umorom, kao i sa simptomima lošeg raspoloženja, uključujući razdražljivost i zbunjenost. Ispijanje vode također je dobar način da povećate energiju.

Jasminka Knežević
Tjelovježba za dobru formu
Za zdravlje je od velike važnosti posvetiti u prosjeku 45 minuta za tjelovježbu. Bilo da je riječ o trčanju, jogi, ili bicikliranju, tjelovježba nam pomaže da ostanemo u formi, ali i da već ujutro podignemo razinu serotonima zbog kojeg nećemo skidati osmijeh s lica. Ako želite trenirati ujednačeno i redovno, mnogo ćete više postići ako to bude prvo što ćete raditi kada se probudite.
Napunite se energijom ujutro
Šalica jake kave, voćni sok u kojega je dobro ubaciti i žlicu kokosovog ulja te obilan doručak napunit će nas energijom. Uz ovakve prehrambene navike imat ćemo dovoljno snage da nam nijedna obveza ne postane problem. Glazba je odlična za podizanje raspoloženja. Zato za vaš početak dana izaberite sretnu playlistu koja će vas pokrenuti.
Limun za jačanje imuniteta
Limun je prepun vitaminom C koji pomaže u borbi s virozama i jača imunitet. Sadrži i kalij koji kontrolira krvni pritisak te djeluje protiv svih upala. Savšen je u borbi protiv astme i drugih bolesti dišnog sustava. Pomaže željezu da se apsorbira u tijelu, djeluje kao antioksidans. Čisti tijelo od toksina te time sprječava nastajanje kancerogenih stanica te njihovo razvijanje.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

KORONAVIRUS - IMUNITET NAKON PREBOLJELE INFEKCIJE

Što vam mogu reći testovi na antitijela?

2

ZDRAVE NAVIKE

Rituali za odličan osjećaj već na početku dana

3

U STRESU POSEŽEMO ZA CIGARETOM

Pandemija koronavirusa povećala broj pušača