Zdravlje
ŽIVOTNI RITAM I PREHRAMBENE PREFERENCIJE:

Kako pronaći idealnu dijetu za sebe?
Objavljeno 21. ožujka, 2021.

Bez obzira na stil života i hranu koju volimo/ne volimo, svi mi priželjkujemo da postoji dijeta stvorena baš za nas, koje će se biti lako pridržavati i rezultati će biti brzi i uočljivi. Treba pritom imati na umu da i višak koji želite skinuti utječe na to kako i koliko vremena će biti potrebno da stignete do svoje željene kilaže. Ako imate kilogram, dva viška nije realno očekivati rezultate kao netko tko ima veliki višak i u svega nekoliko dana može istopiti dosta kilograma. 

 

Nakon što pronađete dijetu koja vam se čini idealna za vas, tu nije kraj. Vrlo je važno unositi dovoljno tekućine, najviše vode i povremeno biljne nezaslađene čajeve kako bi se svi toksini uspješno izbacivali iz organizma. Tjelovježba je također vrlo važna. Možda niste osoba koja voli teretanu ili aerobic, možda uživate u dugim šetnjama prirodom, trčanju na obližnjem nasipu ili vožnji bicikla s najbližima. Koju god aktivnost odabrali, ostanite dosljedni, jer osim što ćete olakšati svom tijelu gubljenje nakupljenog viška kilograma, istovremeno činite veliku uslugu svom tijelu, svojim mišićima, ali i svom srcu i svim ostalim organima. 

 

Dijeta 10 posto traje tri tjedna i po potrebi se ciklus može ponavljati sve dok ne dođete do željene kilaže. Ova dijeta jamči gubitak od 10% početne težine u jednom ciklusu od tri tjedna. Prvi i treći tjedan su takozvani “čisti”, dok se drugi tjedan različite skupine namirnica smiju kombinirati, što je jasno objašnjeno u jelovniku za cijeli ciklus. Kako je jelovnik vrlo jednostavan i sama priprema obroka je brza i laka, pa je vrijeme provedeno u kuhinji, najmrskijoj prostoriji u kući za vrijeme provođenja dijete, vrlo kratko. 

 

Dijeta bez ugljikohidrata temelji se na najpopularnijem principu s kojim ste sigurno upoznati ako ste ikada u životu bili na dijeti. Popularnost izbacivanja ugljikohidrata iz prehrane u svrhu gubljenja kilograma ne jenjava već godinama. Učinkovitost je neupitna jer naše tijelo funkcionira tako da kad mu izbacite izvor energije, ugljikohidrate, ono počinje energiju crpiti iz masnih stanica. Kako bi dijeta funkcionirala vrlo je važno strogo se pridržavati namirnica koje se smiju konzumirati jer unosom manje količine ugljikohidrata proces crpljenja masnih stanica se prekida. Smijete konzumirati meso i povrće, dok su voće, riža, tjestenina, grahorice i mliječni proizvodi strogo zabranjeni. 

 

Medicinska dijeta svoje ime je dobila po tome što se često prakticira kod osoba s većim viškom kilograma koje hitno moraju izgubiti kilograme zbog operacijskih zahvata ili slično. Iako će se na tanjuru povremeno naći i mliječni proizvodi i naranča, kao i povrće i meso, kalorijski unos je bitno smanjen i moguće je osjećati malaksalost i slabost. Uz ovu dijetu teško je prakticirati ozbiljniju tjelesnu aktivnost i preporučuje se uzimanja dodataka prehrani kako bi malaksalost bila što rjeđa. Osluškujte svoje tijelo i prilagodite aktivnost trenutnim mogućnostima. 

 

Za kraj, ujedno i najvažnije, bez obzira za koju dijetu se odlučili, neka ona bude početak nekog novog načina života, života u kojem ćete se hraniti mudrije, biti aktivniji i time spriječite da ikada više morate biti na dijeti. Balans između unesene hrane i potrošenih kalorija nešto je čemu svi težimo. Ne gledajte na “biti vitak” kao na odricanje od vama omiljene hrane. Svaka osoba koja se bavi sportom i većinu vremena jede mudro i zdravo, uvijek si može priuštiti sve one slatke i slane grijehe i bez imalo grižnje savjesti u njima uživati! PR

Možda ste propustili...