Autoglas
ZIMA PRAVI PROBLEMI POČINJU S PRVIM SNIJEGOM

Snijega ima, jeste li stavili zimske gume?
Objavljeno 12. siječnja, 2021.
Uhvati li policija na cesti vozača u prekršaju, on mora platiti 1000 kuna ako u zimskim uvjetima ima "ćelave" gume
Prvi ovogodišnji snijeg prouzročio je popriličan broj problema u gotovo svim dijelovima Hrvatske. Kamioni tako dobar dio ponedjeljka nisu mogli u Rijeku i Istru jer za njih ceste nisu bile prohodne. Većina cesta u Slavoniji i Baranji bila je očišćena, a sol posuta, no ipak je primjetno da je vožnja bila sporija što zbog opreza što zbog "ćelavih" guma koje ne bi trebale u ovim zimskim uvjetima biti na kotačima.


Zbog snježnih neprilika ne bi bilo zgorega opet ponoviti što bi svaki vozač prije nego što se upusti u promet trebao pripremiti na svom automobilu. Pod zimskom opremom, sukladno s Pravilnikom o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama, za vozila čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 tona podrazumijevaju se zimske gume (M+S) na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od četiri milimetra i s lancima za snijeg spremnima za postavljanje na pogonske kotače. Pod zimskom opremom kamiona i autobusa podrazumijevaju se zimske gume (M+S) ili lanci na pogonskim kotačima.

Kazne

Ako kamioni i autobusi zbog tehničkih razloga ne mogu postaviti lance na pogonske kotače, moraju imati zimske gume (M+S) na pogonskim kotačima. Na vozila se ne smiju postavljati gume s čavlima, a gume na vozilima moraju odgovarati dimenzijama u prometnoj dozvoli.


Kaznu između 5000 i 15.000 kuna platit će pravna ili fizička osoba obrtnik ako naredi ili dopusti da se u prometu na cestama koristi vozilo koje nema propisanu zimsku opremu. Za taj prekršaj kaznit će se novčanom kaznom od 1500 do 5000 kuna i odgovorna osoba u pravnoj osobi i u tijelu državne vlasti ili tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave. Običan će vozač, pak, ako ga se uhvati u prekršaju platiti 1000 kuna ako u zimskim uvjetima ima "ćelave" gume. Novčanom kaznom od 10.000 do 30.000 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba obrtnik ako naredi ili dopusti da u prometu na cestama sudjeluje vozilo koje je isključeno iz prometa.
Zaustavni put

Zimske gume nisu samo snježne gume jer one nude mnogo bolje ponašanje u uvjetima niskih temperatura, a tek potom na snijegu i ledu. Izrađene su od mekše mješavine gume u usporedbi s ljetnima i mnogo bolje prianjaju na niskim temperaturama. Najbolje to osjetimo na zaustavnom putu jer na nula Celzijevih stupnjeva s ljetnim gumama zaustavni se put pri 60 kilometara na sat produžava za tri metra, pri minus 10 za sedam metara, a pri minus 20 za čak 12 metara. Bolje je i ne zamišljati što i tko sve može biti u samo tri metra. Na ledu su podatci također na strani zimskih guma jer pri brzini od samo 30 kilometara na sat zaustavni je put ljetne gume 68, a zimske 57 metara. Na ledu ne pomažu ni najbolje gume, ni najsofisticiraniji uređaji poput ABS-a, ESP-a i sličnih, no i tu zimske gume donekle ublažavaju nedostatke.

Najbolji je način korištenja zimskih guma njihova montaža na čelične naplatke. Čelični su kotači zahvalniji jer su prije svega jeftiniji te manje osjetljivi na udarce u rupe ili rubnike ceste, koji su normalna zimska pojava.


Pripremio: Milan Bugarić
NA 514 dunt moste
4

mm dubine najmanje mora imati ljetna guma, a moraju biti spremni i lanci
30

tisuća kuna je kazna tvrtki ako se isključeno vozilo vrati na cestu
Zimske gume nude mnogo bolje ponašanje u uvjetima niskih temperatura
Možda ste propustili...

RENAULT ŽELI UŠTEDJETI 500 MILIJUNA EURA

Legendarni Renault 5 bit će elektromobil

LUKSUZNA ELEKTRIČNA VOZILA

Kineski FAW i Audi udružuju snage

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana