Osijek
PARKIRANJE IPAK DO DALJNJEGA BESPLATNO

Grad od Elektromodula traži da radi na svoju štetu
Objavljeno 1. travnja, 2020.
Taslidžić: Grad nam ne želi nadoknaditi izgubljenu dobit dok ne naplaćujemo

Nakon što je Odlukom Stožera civilne zaštite Grada Osijeka od 23. ožujka tvrtki Elektromodul d.o.o., koja je koncesionar naplate i održavanja parkinga u Gradu Osijeku, predloženo da na 30 dana obustavi naplatu parkiranja iz solidarnosti prema građanima koji u ovim kriznim vremenima putuju na posao ili pak odlaze u nabavu namirnica, što su u spomenutoj tvrtki odmah i učinili, u ponedjeljak, nakon sastanka s predstavnicima Elektromodula, Grad je objavio da nije postignut sporazum s koncesionarom te će isti od 1. travnja nastaviti s redovnom naplatom parkiranja.

To se, međutim, ipak neće dogoditi. Naime, već idućeg dana, u utorak, 31. ožujka, iz Elektromodula su poslali priopćenje u kojemu poručuju da neće naplaćivati parkiranje u propisanom roku, napominjući kako će i dalje poštovati sve odluke Stožera civilne zaštite Grada Osijeka i u skladu s njima prilagoditi svoje poslovanje, pri čemu će zadržati u radnom odnosu svih pedeset troje zaposlenika, bez obzira na činjenicu da neće ostvarivati nikakve prihode.

Taslidžić: Svi gube
Kako je do cijele ove zbrke oko toga hoće li parkiranje i dalje biti besplatno ili neće uopće došlo? Tvrtka Elektromodul, zabrinuta za svoje poslovanje, a samim tim i opstojnost, u trenutcima kada ne ostvaruje nikakav prihod, pokušala je s Gradom pronaći rješenje koje bi zadovoljilo obje strane. Prema riječima Damira Taslidžića, vlasnika Elektromodula, predložili su Gradu da se sukladno Ugovor o koncesiji potpiše aneks Ugovora zbog okolnosti više sile prema kojemu Elektromodul za trajanja 30-dnevne obustave naplate parkiranja ne bi bio u obvezi platiti naknadu za koncesiju u iznosu 182 tisuće kuna te bi se Grad obvezao koncesionaru isplatiti naknadu za izgubljenu dobit u iznosu 137 tisuća kuna.

- Sastanak je trajao sat vremena tijekom kojih nisu donijeli nikakvu odluku. Nisu htjeli potpisati aneks, nakon čega smo mi predložili da nas puste da radimo, kao što, recimo, radi Tržnica, čije je poslovanje puno riskantnije kada govorimo o potencijalnom širenju zaraze. Nama će prihodi bez sumnje značajno opasti, no čak i tada svi ćemo biti na nekakvom dobitku. Ako nam, primjerice, promet bude 300 tisuća kuna, s PDV-om koji ide državi to je zapravo prihod od 375 tisuća, 180 tisuća dobit će Grad kroz mjesečnu naknadu za koncesiju, a nama će ostati 120 tisuća za kakvo-takvo preživljavanje. Ako budemo uplaćivali bar minimalne dohotke, dio će se sredstava slijevati u mirovinske, zdravstvene i druge fondove. Ovako su na gubitku svi, Grad koji gubi 180 tisuća od mjesečne koncesije, država kojoj nećemo plaćati PDV i ostale doprinose i mi kao tvrtka koja ostaje bez bilo kakvih prihoda. Također, ako obustavimo poslovanje vlastitom odlukom, bit će nam uskraćene i Vladine mjere za pomoć poduzetnicima. No dok od Stožera civilne zaštite Grada Osijeka ne dobijemo odobrenje, mi i unatoč svemu navedenom nećemo nastaviti s poslovanjem. Neka nam pošalju pisanu dozvolu da smijemo ponovno naplaćivati parkiranje – rezolutan je Taslidžić.

Piližota: To je preporuka
S druge strane, zamjenik gradonačelnika Boris Piližota poručuje da je Odlukom Stožera civilne zaštite Grada Osijeka kojemu je na čelu samo preporučena obustava naplate parkiranja i da Stožer Elektromodulu ni na koji način ne priječi da nastavi s poslovanjem.

- Nije točno da smo zabranili naplatu parkiranja. Mi smo u ime Stožera donijeli Odluku kojom se izdaje preporuka o obustavi naplate, i to stoji jasno o onome što sam potpisao. Dakle, podcrtavam, to je preporuka, a ne obveza da se obustavi naplata, a samo Nacionalni stožer donosi konkretne odluke koje su izvršne. S preporukom smo izišli i mi, a sve u cilju da se građanima u ovim teškim trenucima olakša dolazak na posao ili u nabavu namirnica. Mi smo kao Grad bili spremni Elektromodulu oprostiti plaćanje koncesijske naknade proporcionalno vremenu tijekom kojeg ne bi naplaćivali parking, no ne i naknadu za izgubljenu dobit. Elektromodul ima važeću koncesiju i neka slobodno nastavi naplaćivati parkiranje, jer za to ne postoje nikakve zakonske prepreke, njihova djelatnost nije obustavljena. Na kraju krajeva, u cijeloj Hrvatskoj i dalje se naplaćuje parking, osim u nekoliko gradova - rekao nam je Piližota.

Tijekom utorka poslijepodne, dakle, nakon što je Elektromodul obavijestio javnost da neće u traženom razdoblju naplaćivati parkiranje na vlastitu štetu, Grad je poslao priopćenje da za isto razdoblje neće naplatiti koncesijsku naknadu. Ovaj zanimljivi primjer "pomaganja" poduzećima i spašavanju radnih mjesta tijekom krize u režiji gradske uprave neodoljivo podsjeća na scenarij kojim se Dinamova uprava uz pomoć manipuliranja javnošću obračunavala s trenerom i igračima - Grad je prvo priopćenjem u ponedjeljak pokušao na privatnu tvrtku prevaliti krivnju što će naplate parkiranja ipak biti, premda je sama ideja da svu štetu snosi koncesionar nevjerojatna, a onda kada je koncesionar odlučio na vlastitu štetu poštovati preporuku, velikodušno pristao ne naplatiti koncesiju. Uz ironični dodatak da ih raduje što će zadržati sve zaposlenike.

Ivan Alilović
7,5

milijuna kuna trebao bi Elektromodulu isplatiti Grad ako jednostrano raskine Ugovor o koncesiji
NOVO PRIOPĆENJE
Grad Osijek poslao je jučer, tek nakon upita novinara, priopćenje u kojemu pozdravlja odluku Elektromodula da nastavi s 30-dnevnom obustavom naplate parkiranja, u skladu s Odlukom Stožera od 23. ožujka. “Raduje nas što Elektromodul ovim činom iskazuje razumijevanje i solidarnost sa svima koji rade u korist olakšavanja trenutne situacije, a posebice što iskazuje snagu i odlučnost da u radnom odnosu zadrži sve zaposlenike. Grad će osloboditi Elektromodul od uplate za koncesijsku naknadu u razmjeru s trajanjem navedenog razdoblja.”
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana