Osijek
ZAMJENA ROBE

Uzimaju odjeću petkom i vraćaju je nakon vikenda neopranu, ali nošenu!
Objavljeno 16. travnja, 2018.

Rasprodaje i sniženja oduvijek privlače kupce. Brojni su stoga pohrlili prošloga tjedna u jednu prodavaonicu odjeće, gdje su cijene doslovno bile prepolovljene.

Među kupcima bila je i M. D. (podatci poznati redakciji), koja je kupila nekoliko komada donjega rublja, no nakon što je došla kući i usporedila ga s onim što ga je kupila prije, veličina tek kupljene robe nije odgovarala.

- Nisam ni jedan kupljeni predmet odjenula, jednostavno sam vidjela da sam kupila nekoliko manjih nego što mi je potrebno. Nisam ni skidala etiketu, nego sam, zajedno s računom, čak i u istoj vrećici u kojoj sam ga kupila, odnijela donje rublje u tu prodavaonicu i zamolila prodavačicu da ga zamijenim za veće. Međutim, bila je strogo protiv bilo kakvog povrata odjeće, za što smatram da nije u redu prema meni kao potrošaču – zaključuje M. D., dodavši kako joj se već dogodilo da je nešto kupila i uz predočenje računa vratila odnosno dobila povrat novca.

Međutim, prodavačica je, kaže naša sugovornica, bila isključiva i nije dopuštala zamjenu čak ni kad joj je predložena doplata. “Cijena svih veličina je ista, no ja bih joj platila i punu cijenu samo da sam mogla zamijeniti robu”, dodaje naša sugovornica.

Iako bi se mnogi potrošači možda složili s našom čitateljicom, prodavačica je u ovom slučaju ipak bila u pravu. Naime, kako objašnjava Dunja Mak, pravnica Savjetovališta “Potrošački forum”, prodavač nije dužan ni zamijeniti robu ni vratiti novac, izuzev ako kupljeni proizvod, odnosno roba, nema kakav nedostatak.

- Bilo je slučajeva da mlade djevojke kupe neku odjeću u petak, budu u njoj tijekom vikenda i takvu je, uznojnu i s mirisom duhana, vrate u ponedjeljak te traže povrat novca. Zbog toga i sličnih situacija mnogi prodavači ne izlaze u susret kupcima – objašnjava Mak.

Dodaje kako prodavači smatraju da je kupac dužan neposredno u prodavaonici pregledati robu i vidjeti odgovara li mu veličina. Zanimljivo je da, prema riječima Dunje Mak, zamjenu/povrat novca češće daju veće prodavaonice, a manje ne prakticiraju primiti robu natrag.

Marija MIHELIĆ
Iznimke

Ako proizvod ima bilo kakav nedostatak, povrat je proizvoda moguć, a rok za vraćanje je dvije godine. Jedina je iznimka roba kupljena preko interneta, odnosno izvan poslovnih prostorija. “Primjerice, ako je u pitanju kakva prezentacija ili kupnja preko interneta, rok za povrat robe je 14 dana, i to bez objašnjenja. Znači, čak i ako roba nema nedostatak, prodavatelj mora vratiti novac”, poručuje Mak.

praksa

POVRAT NOVCA ČEŠĆI JE U VEĆIM TRGOVINAMA

Možda ste propustili...

MEDICINSKA ŠKOLA OSIJEK NA ORIGINALAN NAČIN PROSLAVILA MEĐUNARODNI DAN SESTRINSTVA

Kostimima oživili doba Florence Nightingale

FESTIVAL ZNANOSTI OD 10. DO 15. SVIBNJA

Marija Jurić Zagorka bila je influencerica!

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana