Datum objave: 2. rujna, 2023.
Jednom je Isus svoje učenike upravo šokirao. Navijestio je da će otići u
Jeruzalem, gdje će biti uhićen, osuđen i ubijen, da bi na kraju uskrsnuo.
Učenici su bili preneraženi. Kako? On, Mesija, onaj koji ima spasiti cijeli
narod da bude osuđen i ubijen? Nemoguće. Konačno, što će onda biti s njima,
apostolima? Ispast će da je to što su toliko vremena slijedili Isusa bilo
uzaludno. I onda Petar, spontan, kakav je već bio, uze Isusa na stranu i počne
ga odvraćati: “Bože sačuvaj, Gospodine! Ne, to se tebi ne smije dogoditi!” I
sada Isus posve tvrdo i neuvijeno odgovara Petru: “Nosi se od mene, sotono!
Sablazan si mi jer ti nije na pameti što je Božje, nego što je
ljudsko!”
Upravo tako. Istina je katkada strašno bolna, često
nepopularna, često zataškavana, ali uvijek ostaje - istina. I onda se događa da
okolišamo. Ne želimo čovjeka povrijediti, pa zaobiđemo ili “ublažimo” istinu. I
onda dolazi ono što se danas nesretno naziva “politička korektnost”. Pa onda
ispadne da nije isto bude li fizički napadnut piljar na tržnici ili, ne daj
Bože, novinar. Pa će biti veoma poželjno - hvala Bogu! - govoriti o
razvrstavanju otpada, ali ne nužno o tome da mediji i društvene mreže itekako
zagađuju naše životno okruženje. Istina je nepopularna i o njoj se rijetko
govori, kao ona istina da je nemoralno prisiljavati ljude da nedjeljom rade u
trgovačkim centrima, kao i ona druga istina da nikakve odgojne ustanove ne mogu
nadomjestiti roditeljski odgoj i zagrljaj majke, one majke koja radi u
trgovačkom centu do poslije 22 sata...
Kako god bilo, važno je znati da
Isusova istina jest istina izrečena s ljubavlju. Tako i nas Isus poziva da
istinu ne govorimo naduto, ne da bismo povrijedili i ponizili, ne da bismo sami
sebe uzdigli. Evo. Mogu li ja u jednostavnosti, dobroti i ljubavi reći svome
najbližemu da previše pije, da ružno govori, da je nepravedan prema djeci ili
prema svome roditelju, da zanemaruje Boga i svoju vjeru? Pri tome se trebam
čuvati dviju krajnosti. Jedna bi bila da iz obzira ništa ne kažem, pa onda
postanem, kako nas to stari katekizmi uče, “sudionik tuđih grijeha”. Druga bi
krajnost bilo “pametovanje”, dociranje, a zapravo uzdizanje samoga sebe. Što bi
bila “zlatna sredina”? Mjerilo svega bi trebala biti iskrena i nesebična ljubav.
Upravo je tako Isus postupio prema Petru. Evo, bilo bi dobro da nam on bude
uzor. A tko drugi?