Datum objave: 16. srpnja, 2022.
Nažalost, puno je zla u svijetu: od psovke, obiteljskog nasilja, preko
bezdušnog bogaćenja pa sve do ratova. Zbog toga i danas neki pokreti u Crkvi
smatraju da je potrebno činiti pokoru koja bi bila zadovoljština Bogu za strašne
grijehe ovoga svijeta.
Od kuda to uvjerenje da jedan čovjek pred
Bogom može dati zadovoljštinu za grijeh drugoga čovjeka? Vjerojatno je to
utemeljeno na (površnom) razumijevanju ovih Pavlovih riječi: “Radujem se sada
dok trpim za vas i u svom tijelu dopunjam što nedostaje mukama Kristovim za
Tijelo njegovo, za Crkvu.” Proizlazi da je Kristovo trpljenje i otkupljenje
nekako nezavršeno i nesavršeno, pa onda mi moramo dopunjavati ono što on nije do
kraja učinio. Naravno da to nije tako. Novi zavjet jasno kaže da je Isus jedini
Spasitelj koji nas je besplatno spasio. Ni jedan čovjek tome ne može ništa ni
dodati ni oduzeti. Pa što bi onda značile ove Pavlove riječi?
Evo.
Kršćani vjeruju da je Krist sve učinio i da mu nije potrebna naša pomoć.
Međutim, kako nas on čini svojom braćom i sestrama, onda sve ono što činimo:
naše nevolje, naše trpljenje, naše nastojanje oko dobra sjedinjuje se s
Kristovim djelom, tako da mi postajemo njegovi suradnici i (su)dionici spasenja.
U tome smislu često me je dirnula duboka vjera tolikih bolesnika koji su svoju
tešku bolest tako razumijevali. Govorili su mi: “Isus je trpio, pa onda i ja
trebam trpjeti.” I zbog toga su – iako teško bolesni – pokazivali duboki mir i
predanost.
Nije to fatalizam, gdje se čovjek prepušta “sudbi kletoj”. To
je vjera u Boga koji je Krista raspetog uzdigao i proslavio, to je vjera u Boga
koji – po nama nedokučivom naumu – preko muke i smrti dovodi čovjeka do
uskrsnuća i proslave. Evo zašto je kršćanima svaki život važan. Ne postoji život
koji ne bi vrijedilo živjeti. Ne postoji razlog zbog kojega bismo – iz lažnog i
besmislenog “milosrđa” – čovjeka ubili i nazivali to “eutanazijom”, u prijevodu
“lijepom smrću”. Sve je u Kristu smisleno: i život i smrt, radost i žalost,
zdravlje i teška bolest, prihvaćenost i odbačenost, baš kao što veli psalam:
“Koji tvoj Zakon ljube, velik mir uživaju”.