Trica je kultni cafe-bar, urbano okupljalište, avangardni prostor koji
diktira gradski ritam života - i tako već gotovo 50 godina. Ne može se svatko
pohvaliti takvim statusom, koji ne blijedi, a ako je suditi po Dei Dumančić,
nasljednici tog zen-carstva, trajat će još dugo. S Deom se prisjećamo prošlosti
i otkrivamo što donosi budućnost, govorimo o njezinim interesima, poslovnim
izazovima, prijateljstvima, poznanstvima, umjetnosti, modi, sommelierstvu i
niche parfemima.
Temelji i vizija
Završili ste Ekonomski fakultet u Osijeku, smjer Marketing
menadžment, te poslijediplomski studij modne koordinacije i komunikacije na
IED-u u Milanu. Čini se da ste postavili ozbiljne temelje za poslovne izazove
koji dolaze poslije u životu?
- Uvijek sve maksimalno razlažem, do
protona i neutrona, rekli bi neki meni bliski ljudi, i time generalno u
privatnom životu živciram svoje ljude, ali u poslovnom se smislu to pokazalo
esencijalnim. Razlaganje pa zatim kvalitetni temelji i vizija rezultiraju
uspjehom u onom u čemu vjeruješ da si dobar.
Kako ste se odlučili za
studij u Milanu?
- IED - Istititito Europeo di Design - zvučalo je
autentično, izrazito profesionalno i oslobađajuće! Poslala sam pismo, prijavila
se i bila primljena. I tako se nađoh u Milanu. Potpuno sama. S 25 godina. Na
poslijediplomskom studiju modne komunikacije i koordinacije. Shvatila sam ondje
da je naš studij marketing menadžmenta na Ekonomskom fakultetu bio kvalitetna i
bitna baza za ono što je slijedilo, postala sam jedan od najzaposlenijih
studenata svoje klase. Uvijek sam bila malo na svoju ruku. Introvert sklon
eksperimentiranju. Odlučila sam okušati se u modnoj prijestolnici i naučiti
nešto novo.
Te vam milanske godine donose i brojna poslovna iskustva.
Pomažu li vam danas?
- Uz milanske bile su tu i zagrebačke pa
sarajevske... (smijeh) Milanske su godine bile godine izgradnje. Izgradnje
osobnosti prvenstveno. Upoznavanja nebrojeno puno posebnih ljudi. Puno suza,
puno smijeha. I puno, puno planinarenja po brdima i gorama iznad jezera Lecco,
Como, Maggiore. Spletom slučajnih poznanstava, ali i preko preporuka s
fakulteta, dospjela sam u brojne časopise, press office, na milanski Tjedan
mode... Radila sam većinom kao stilist freelancer. Moram reći da mi je i znanje
talijanskog jezika otvaralo vrata koja bi inače ostala zatvorena.
Vraćate se u Osijek i od oca preuzimate Tricu, lokal koji je, čini se,
obilježio cijeli vaš život. Kako se odlučujete na taj korak?
- Na
taj se korak ne "odlučujem", on je jednostavno bio zapisan. Još kao dijete s
fascinacijom gledam sve te genijalno dizajnirane boce i bočice, bilježim to
negdje u podsvijesti, a moda je u Trici bila oduvijek prisutna i sve se povezalo
u smislenu cjelinu. Svi posebni ljudi mog djetinjstva, sve ih pamtim isključivo
iz Trice.
Vaš je tata, popularni osječki nogometaš Mile Dumančić,
davne 1976. otvorio cafe-bar, tada s prvim espresso aparatom u gradu. Kako vam
je bilo živjeti u to doba?
- Nisam tada znala da je to poseban
svijet u kojem sam ja imala priliku biti rođena. Bilo mi je zbilja genijalno.
Iskustva koja su formirala moju osobnost. Trica je bila (trudim se da i ostane)
svojevrsni modno-umjetnički i poduzetnički, prvenstveno gradski hub. Odrastala
sam gledajući slobodne ljude beskompromisnih stylinga, nesputane, svoje, kakve
sam rijetko još igdje drugdje viđala po svijetu. Takav je bio i moj otac,
majka... i moj osobni style uzor, pokojni Goran Mikan, te Julijus Škarica. Sve
te slike iz djetinjstva oblikovale su moje buduće interese.
Po
preuzimanju lokala zadržavate očevu viziju, ali uvodite i brojne promjene. Što
vas navodi da krenete tim smjerom i što nam donose godine koje slijede?
- Spletom obiteljskih okolnosti i svojevrsnim reality checkom 2009.
vraćam se u Osijek. Tada iz potpuno sebičnih, a ponajmanje poduzetničkih pobuda:
pije mi se odlična kava, u vizualno smirujućem izričaju i iz nostalgije za
sretnim 80-ima pristajem preuzeti Tricu od oca, zatvaram ju i potpuno
preuređujem. Većina me starih gostiju tada ne podnosi, ha-ha-ha, ali s protekom
vremena prihvaćaju me kao legitimnog nasljednika. Otvaramo "novu" Tricu u
studenom 2009., hobistički se bavim dizajnom interijera, pa uživam preuređujući
ju. Uspjeh, veselje, nova era temeljena na poštovanju one stare.
Volim
biti na raspolaganju ljudima koje volim i u koje vjerujem, a ovdje, kroz lokal,
mogu pružiti svojevrsnu osječku kulturnu platformu za glazbenike, umjetnike,
mlade poduzetnike, vinare, glumce, pisce, dizajnere... Za sve ljude koji čine
temelj urbanog društva.
I, kakva je osječka
kulturno-umjetničko-urbana scena? Kako diše grad? Recite nam više o nositeljima
programa koji se održavaju u Trici?
- Rane su 2000. bile čudo od
izlazaka u Osijeku, nekad nismo znali na koji party ili koncert otići, sve je
gorjelo od zbivanja - i onda kao da je netko sve odrezao. Tada sam se doslovno
zabarikadirala u Tricu i upoznala mnogo mladih i frustriranih ljudi, a
frustracija je u nekoj dozi i dobra, jer smo se međusobno pokrenuli
organiziranjem izložbi, koncerata, slušaonica, panela, art evenata, snimale su
se scene za filmove, serije, spotovi... Trenutno najviše surađujem s osječkim
jazz-glazbenicima i bavim se organizacijom gostovanja u suradnji s ljudima koji
dijele viziju sličnu mojoj. Također, svaki drugi petak imamo "After work
sessions by Božić & Drozdekov", svojevrsnu after-work live eklektičnu
slušaonicu. Velika mi je želja organizirati plesne večeri, recimo, one američke
šetalice, pa ako znate nekog plesnog entuzijasta, prišapnite mi broj! U
četrdesetim sam godinama i hrana mi je postala centar interesa, pa ću podržati
prijateljicu i njezin kolektiv "Golo oko" u nastojanju da, vinskim rječnikom
rečeno, sljube umjetnost, iće i piće na malo drukčiji način.
Gotovo
sve to vrijeme paralelno ste uspješni na još jednom profesionalnom polju.
- Mislite na očnu optiku? Da, bila sam kreativni direktor i direktor
marketinga za najveći hrvatski lanac očne optike. Zajedno s dečkima iz Studija
33 (volim osječke priče!) napravili smo rebranding uspavanog diva i za to
osvojili mnogo nagrada, prvenstveno u inozemstvu. Bavila sam se i fashion
buyingom za isti lanac, te zahvaljujući tomu upoznala mnoštvo posebnih
kreativaca diljem svijeta.
Učenje, nadgradnja, iskorak
No tu nije kraj
vašim interesima, brojni su, no osobno me najviše zanima onaj vezan uz niche
parfeme. Kakve note preferirate i donosite li nam u grad možda nešto i s tim u
vezi?
- Hmmm, godinama se ložim na "niche", koji je sad na neki bizaran
način postao dio mainstreama, makar što se zarade i prepoznatljivosti tiče.
Sjeme te ljubavi posadila je moja majka, davnih 80-ih, a zatim smo svojedobno
imali i vrlo uspješnu franšizu Martimexa na Korzu. Iskreno, što više kopam,
zaključujem da je manje više. Kvalitetni sastojci, jednostavna priča. Vječno
volim mali edinburški brend Jorum studio, bruklinški D.S. & Durga,
standardno mainstream niche COMME des GARÇONS i novi brend Bibbi Parfum.
Otvorena sam i u tome, vjerujem u kreativni proces - učenje, nadgradnja,
iskorak... Stoga nije za isključiti mogućnost otvaranja u tom smjeru.
Volite vino, glazbu, modu, šetnje..., no što je s knjigama? Uz kakve
se naslove opuštate? - Oduvijek sam knjiški moljac. Knjige kupujem
uvijek i svuda, to mi je najdraži suvenir i stalno nešto čitam. Interesi su mi
razni, od pirotskih ćilima preko vizualne poezije do duhovnog razvoja i tema
vezanih uz vina, a takve su i knjige koje kupujem! (smijeh) Trenutačno čitam O
prirodi, autora Ralpha Waldoa Emersona, neki vjeruju, duhovnog oca meni
omiljenog američkog autora Walta Whitmana. Na polici mi je uvijek na dohvat ruke
nešto od Srđana Valjarevića (Zimski dnevnik, Dnevnik druge zime, Komo), kojeg
sam pročitala na preporuku prijatelja i jednostavno me je oduševio, pomeo
čak!