Ivana Jurić: Neka svi hedonisti u nas na istoku uživaju kao kraljevi!
Datum objave: 24. rujna, 2022.
Navesti sve njezine vještine i znanja, provedene edukacije i osmišljene
projekte, sva savjetovanja i konzultacije nemoguće je na zadanim novinskim
stupcima. Doduše, i sama radije ističe projekte kojima ste i osobno svjedočili.
Uoči jednog od njih, četvrtog izdanja manifestacije HeadOnEast, sveobuhvatnog
turističkog i zabavnog programa koji predstavlja Osijek, Slavoniju i Baranju na
autentičan, zanimljiv i dinamičan način, razgovaramo s direktoricom Turističke
zajednice Osječko-baranjske županije, Ivanom Jurić.
Kraljevi hedonizma
Njegovo Veličanstvo
HeadOnEast ove je godine dobilo, uz dosadašnje, i taj kraljevski predznak. Što
stoji iza te odluke i kakav "kraljevski pečat" posjetitelji mogu očekivati?
- Ove smo godine "kraljeve hedonizma" smjestili na najljepša
mjesta u Osijeku - parkove koji nose imena hrvatskih kraljeva: Perivoj kralja
Tomislava, Park kralja Petra Krešimira IV. i Park kralja Držislava. Uz zelenu
oazu, uživamo u ljepoti Europske avenije i osječkih dvorišta. Naša je poruka da
svaki istinski hedonist uživa život kao kralj - čita, inspirira se umjetnošću,
arhitekturom, ujedno zna da je važno jesti svježe i sezonske proizvode koji
dolaze s prostora u kojem živi. Tako HeadOnEast počinje s kraljevskim doručkom
na tržnici i polako se "kreće" uz glazbu u Sakuntali, priče o osječkoj secesiji
u umjetničkoj interpretaciji i dalje stasa uz kraljevske igre, izložbe i bajke
uz vatromet glazbe, umjetnosti svjetla, finog ića, pića i druženja.

Jeste
li zadovoljni dosadašnjim učincima tog eventa? Kako ih mjerite i koji su
rezultati? - Događaj je kreirao cjelogodišnju priču o
destinaciji jer je inicirao razvoj integrirane brend-platforme "HeadOnEast
Croatia/Visit Slavonia Baranja", preko koje komuniciramo sve ono što destinacija
nudi. "Hedonizam je na istoku" krilatica je koja poziva na obilazak
Osječko-baranjske županije i cijele Slavonije i Baranje. Događaj je jedan od
proizvoda s najvećim potencijalom rasta zbog svoje ukupne atraktivnosti.
Vaš je vrlo posjećeni event i onaj u Erdutskom vinogorju.
Posjetiteljima uz kulturno-umjetnički program i bogatu ponudu vina osiguravate i
emociju. Igrate li svjesno na tu kartu? - Wine&Bike Tour
Erdut nastao je u suradnji s vinarima "Erdutskog vinskog poluotoka", kako to
kažemo od milja, jer riječ je o divnom prostoru što ga grli moćni Dunav s tri
strane. Neki od prvih gostiju na događaju bili su uvjereni da su došli u
Baranju. Zbog toga je bilo važno mentalno mapirati i valorizirati taj dio
županije, koji se nalazi na najpopularnijoj europskoj Eurovelo ruti "Dunav",
koja ide od Atlantika sve do Crnog mora. Uz kombinaciju "pozornica" koje nude
prirodna i kulturna baština, uz vina vrijednih vinara uspjeli smo stvoriti
poseban ugođaj jednostavno naglašavajući sve što Erdut jest u svojoj biti.
Josipa Lisac rekla je kako joj je Erdut jedno od najdražih iskustava. Formula je
u biti jednostavna - trebamo biti to što jesmo, biti "autentični" u davanju, jer
smo onda i sami sretni u tome, pa je rezultat poseban. Talent je i našeg tima da
može vidjeti to što prostor i ljudi jesu i to "upakirati" u neočekivan
doživljaj.
Čini se da se uspješno koristite blagodatima
prirodnih pozornica i ugođaja Slavonije i Baranje. Imate li još sličnih
skrivenih aduta u rukavu? - Aduta ima na sve strane! Najveći su
aduti ljudi, jer oni stvaraju i čuvaju prostor u kojem žive. Spomenuli ste vino.
Fokus je na vinu jer ono povezuje finalni, i to odličan, proizvod, okruženje i
pejzaž koji nas okružuje (vinograde), kulturnu baštinu (povijesne vinarije,
gatore, surduke), tradicionalnu i suvremenu gastronomiju te opet ljude koji
stoje iza cijele priče. Tko nije nikad bio u Trnavi ili Mandićevcu, Goveđoj
glavi ili na Beljskoj vinskoj cesti, ima, srećom, puno za nadoknaditi! Tu je
Bansko brdo, jezero Borovik, obronci Krndije, ali i vrlo živopisni craft pivari,
tradicionalni keramičari i ruralna imanja. Inspiracije ne nedostaje, a u
kreiranju sadržaja treba se uvijek podsjetiti na to što nas i same privlači u
neku drugu destinaciju, događaj ili doživljaj.
Koliko je važna
višegodišnja perspektiva u kreiranju vaših projekata, tko čini vaš tim i koliku
ulogu u svemu ima kreativnost?
- Možete imati puno potencijala,
ali bez ljudi nema ih tko staviti u funkciju ili ih oplemeniti. Ljudi su ključ,
a prostor je izazov koji uz kreativna i funkcionalna rješenja može zasjati u
svom punom sjaju, no to ne ide preko noći. Kako dolazim iz regionalnog razvoja,
prirodno mi je razmišljati u višegodišnjoj perspektivi i o održivosti nosećih
projekata. Samo višegodišnja ulaganja i smisleno građenje proizvoda, uz
izgradnju sustava, mogu donijeti pravu promjenu.
Uspijeva li
Turistička zajednica OBŽ-a svojim aktivnostima povezati turizam s drugim
gospodarskim granama, proizvodima i uslugama koji nastaju na području Slavonije
i Branje? - Kako je turizam grana koja integrira u Slavoniji i
Baranji poljoprivredu, preradu, trgovinu, ugostiteljstvo, kulturu, zaštitu
okoliša, ali i IT, težimo sustavu koji sve to integrira i u konačnici stvara
doživljaj. Hrana je prva asocijacija na destinaciju, stoga su posjeti i boravak
na OPG-ovima, kušanje i priprema domaćih proizvoda, autentičnih jela i uživanje
u lokalnim običajima uz sudjelovanje u njima dobar put prema još većoj
privlačnosti za posjet. Događaji se trebaju "uparivati" s poslovnim
konferencijama kako bismo kreirali dodatne sadržaje koji se pamte i postaju
motiv za ponovni dolazak u vlastitom aranžmanu. Jedan od naših glavnih zadataka
je promijeniti percepciju Slavonije i Baranje komunikacijom koja na suvremen
način promovira vrijednosti okruženja u kojem živimo. Mijenjajući percepciju
mijenjamo stav prema regiji i tako indirektno pridonosimo i povećanju
atraktivnosti destinacije za investicije ili, primjerice, preseljenje u
Osječko-baranjsku županiju. Osnovna je zadaća lokalnih turističkih zajednica
razvijati te proizvode. Naš je glavni posao biti marketing-agencija destinacije,
a u tom smislu razvoj prethodno spomenute brend-platforme vodimo u smjeru
izgradnje sustava za upravljanje destinacijom.
Emocije umjesto prašine
Hrana i emocija
kao suvenir? Jesu li te dvije stvari već zamijenile "tradicionalne" suvenire
koje nosimo kući kao uspomene? - Apsolutno! Najdraži je suvenir
upravo onaj koji nam kod kuće može pružiti emociju destinacije u kojoj smo
uživali. Uživanje u hrani prati sva osjetila, a ona prati brojne lijepe trenutke
života. Danas su najzanimljiviji suveniri koji imaju primjenu, a ne skupljaju
prašinu po policama. U sjećanju ostaju posebna iskustva. Jedno od mojih bio je
posjet jednom domaćem obiteljskom restoranu, čak možda bolje rečeno,
manufakturi, gdje su nam ponudili ribu koju su tog jutra ulovili u Dunavu,
salatu su ubrali u vrtu iza našeg stola, sok je bio na bazi domaćeg sirupa, a
vino iz obližnjeg podruma. Domaćini su sve začinili pričom i iskrenim
gostoprimstvom. Kući smo ponijeli staklenku dimljene ribe, kao suvenir koji nas
je podsjetio na emociju koju smo osjetili.
Hedonizam i čitanje,
jesu li povezani? Što vi čitate i uživate li u tome? - Čitam
koliko mi posao i obiteljske obveze dopuštaju. Ponekad jednu knjigu čitam
mjesecima. Jedna od dražih mi je Filozofija vina Bele Hamvasa, koja povezuje
hedonizam, duhovnost i ljepotu življenja. Ovo je ljeto glad za knjigom bila
tolika da sam Kirku od svojih 400 plus stranica pročitala u tri-četiri dana.
Uživam u tome kao svaki pravi hedonist koji je sretan što živi u regiji koja
nudi sigurnost za obitelj i djecu, dobru hranu, već spomenuto dobro vino,
prirodu i kulturu nadohvat ruke. I ljude. Dobre ljude.