Dario Kemenc: Kada puštaš mjuzu, važno je pratiti puls svoje publike
Jedan je od prepoznatljivih osječkih DJ-eva, rezident omiljenog gradskog
"pop-up" događaja na otvorenom In Da Sofa. Plesno je to ambijentalna poslastica
u kojoj uživaju sve generacije, koja udiše život pomalo zaboravljenim
prostorima, koja budi naše uspavane parkove. Dario Kemenc osim glazbe obožava i
kuhanje, a otkriva nam i svoja razmišljanja o osječkoj alternativnoj sceni i
planovima za blisku budućnost, ali i kako i za koga priprema svoja omiljena
jela.
Počelo s borosanama
Prije nego što se bacimo na glazbu, otkrijte što najčešće kuhate i
tko uživa u vašim kulinarskim umijećima?

- Kuhanje je nešto u čemu definitivno jako uživam, pogotovo kada se
kuha uz dobru mjuzu. Najviše me veseli kuhati za prijatelje, obitelj i djevojku,
a volim se okušati u raznim jelima kao što su pašticade, buzare, gulaši. U
posljednje me vrijeme jako inspirira paella oko koje si dajem truda dovesti ju
do savršenstva.
Možete li se prisjetiti svog DJ/clubbing života? Gdje
ste vježbali, kome puštali, što vas je inspiriralo?
- Eh da, bilo je to
dosta davno, prvi doticaji s DJingom, gramofonima i pločama bili su krajem 90-ih
i početkom 2000-ih. U to su vrijeme nama klincima ploče i oprema bile poprilično
nedostupne, ali malo-pomalo se skupljalo i vježbalo kod mene u podrumu. U
početku se mjuza uglavnom puštala po privatnim tulumima, nešto su poslije došle
i prve gaže po klubovima. Mogu reći da je inspiracija došla kroz opčinjenost
elektroničkom scenom, koja je u to vrijeme bila dosta jaka u Hrvatskoj, pa tako
i u Osijeku. Bilo je to na samim početcima, možda je bolje reći, novi val
elektroničke scene u našem gradu, u tada maloj ali rastućoj zajednici. Biti dio
tadašnjeg "vala" inspirira i imponira samo po sebi.
Imali ste puno
nastupa, no koji je bio onaj prvi ozbiljniji, zbog kojeg ste odučili život
posvetiti glazbi i nastupima uveseljavati druge?
- Prvi se službeni DJ
nastup dogodio 2002. na premijeri predstave Nine Violić, "Rad Borosane na sebi",
koja je, osim što je nama dala priliku, najavila i povratak kultnih cipela. Ako
se dobro sjećam, Nini je to bio diplomski rad, a nama početak nove karijere.
Nadam se da sam u međuvremenu i sam uspješno diplomirao i dokazao se u svijetu
DJinga. (smijeh) Naime, u to sam vrijeme puštao glazbu s dva dobra prijatelja, a
ime pod kojim smo nastupali bilo je d Gelibters (neki čitatelji će se možda i
sjetiti dečkića kojima još ne rastu ni brkovi kako vire iza gramofona). Meni je
taj nastup, a, vjerujem, i ostalima bio poticaj da nastavimo još više vježbati,
slagati nove setove, kupovati ploče…
Doživjeli ste različite "pomake" u
elektroničkoj glazbi, nove trendove. Izdvaja li se koji, jedan u kojemu se
najviše pronalazite?
- Rekao bih da se najveći pomak dogodio kada smo
počeli organizirati In da Sofa tulume, za koje smo se dogovorili da će se
temeljiti na nekakvoj lounge mjuzi, što bi uključivalo hip-hop, funk, soul,
disco, house. Takav mi je zvuk i danas ostao najdraži i može se reći da se u
njemu najviše pronalazim.
S obzirom na vaše iskustvo, koja je razlika
između nekadašnjeg i današnjeg partijanja? Ide li elektronička glazba uzlaznom
ili silaznom putanjom? Kako se u sve uklapa osječka elektronička scena?
- Što se tiče elektroničke scene prije nekih 20 godina u Osijeku i
danas, mislim da će se teško ponoviti takvo razdoblje kao što je bio kraj 90-ih
i početak 2000-ih. Naravno, trendovi su se kroz godine promijenili i danas
cijela scena izgleda nešto drukčije nego tada, ne nužno lošije. Svako je vrijeme
nosilo nešto svoje, kvalitetnih producenata i DJ-eva uvijek je bilo i mislim da
je elektronička scena danas u uzlaznoj putanji, tj. postala je, između ostalog,
i jako velika industrija. Scena u Osijeku je možda u posljednjih nekoliko godina
u nekoj stagnaciji, ali se nadam da takva situacija neće još dugo potrajati.
Neke su naznake da ide prema boljemu već vidljive, kao grad imamo sjajnih imena
koja su prepoznatljiva ne samo u Hrvatskoj nego i diljem svijeta.
S
obzirom na to da osim DJinga imate još jedan posao, je li ozbiljna glazbena
karijera, u kojoj će glazba biti jedini izvor primanja, vaš za sada nedosanjani
san?
- Kad sam bio puno mlađi, možda sam se zanosio da ću moći živjeti
od glazbe, tj. DJinga, ali vrlo brzo čovjek doživi susret s realnošću i shvati
da to baš i nije lako, bar ne kod nas. Mjuza je zapravo moj veliki hobi,
vjerujem da će tako i ostati, jer kako život odmiče i odrastaš, dolaze i druge
obaveze, pa je tako sve manje vremena i za glazbu. Međutim, nikada se ne zna.
Glazba je moja velika ljubav, a nikada se ne zna kakve se sve opcije i prilike
mogu otvoriti.
Svi se glazbenici nadaju onom velikom trenutku u karijeri
koji će ih izdvojiti i istaknuti te približiti svjetskoj publici. Je li isto i
kod vas?
- Naravno da bi svatko tko se bavi DJingom ili je glazbenik
volio imati nastup na nekom velikom festivalu ili u nekom dobrom klubu, ali ne
bih rekao da je to moj neki nedosanjani san, zadovoljan sam i tulumima koje
organiziramo u Osijeku i okolici. Kada vidim da ljudi odlaze kući s osmijehom,
zadovoljan sam i sâm. Rekao bih da je to ipak pokazatelj da nešto dobro radimo i
osiguravamo koliko-toliku priliku ekipi da uživa i u nekim urbanijim zvukovima.
Kakva je situacija s vašom vlastitom glazbom? Stvarate li svoje pjesme,
producirate li, kreirate za tržište, naručitelje?
- Nažalost, nikada se
nisam uhvatio produkcije, isključivo sam se bavio DJingom, tj. puštam glazbu
koju je netko drugi napravio. Jednom sam prilikom bio suradnik na projektu koji
je bio obljetnica prvog prikazivanja nijemih filmova braće Lumiere u Hrvatskoj.
Moj je zadatak bio da za svaki od deset filmova izaberem glazbu koja će se
puštati uz filmove, to mi je bilo fora raditi. Spojiti stari nijemi film i
glazbu novijeg doba. Na kraju je to sve jako dobro ispalo, a reakcije su bile
vrlo pozitivne.
Koje su pjesme nezaobilazno u ovom trenutku na vašoj
play-listi i koji se elektronički žanrovi najčešće nalaze na vašim set-listama?
- Već sam spomenuo žanrove koji se najčešće protežu u setovima koje
puštam, osobno mi najviše odgovaraju i uz njih uživam i privatno. Uz hip-hop,
funk, soul, disco, house bude tu još svakakve mjuze, ovisno o trenutku i
raspoloženju ekipe za koju puštate. Naime, jako je važno pratiti puls i reakcije
publike te u skladu s tim prilagođavati pripremljeni set. Rekao bih da je to
eklektična mješavina svih mogućih žanrova. U pravilu izbjegavam ograničavati se
samo na određene. Nekoliko numerica koje volim puštati u svojim setovima i
preporučujem ih poslušati kada želite malo ritma u kukovima svakako su Garfielf
Fleming - Dont send me away, Folamour - When you came into my life, Shuya Okino
- Still in love, Lorca - Larrys Bomb…
Ljetni Dario
Koje je najatraktivnije mjesto na
kojem ste puštali glazbu, imate li kakvu neostvarenu želju, klub ili mjesto na
kojem to želite učiniti?
- Nekako su mi najdraža mjesta za puštanje
glazbe osječki parkovi, u kojima se inače i održavaju In da Sofa eventi.
Također, terasa Iktusa bila je totalno magično mjesto, možda čak meni
najugodniji prostor u kojem sam radio. Nadam se da će se još koji party ponoviti
na spomenutoj lokaciji, ali da će Sofa zaživjeti i na brojnim atraktivnim
prostorima u Osijeku, kojih ima napretek.
Ljetna je sezona gotovo pri
kraju, bili ste na odmoru, no što nam pripremate za ostatak ljeta i početak
jeseni? Gdje ćemo vas moći slušati?
- Istina, ljetna se sezona polako
bliži kraju, definitivno će biti još koji ljetni tulum na kojem ću raditi i
mislim da će to biti to za ovu sezonu. Privatnih tuluma uvijek ima, ali to je
nekako više za ekipu i zajedničko zadovoljstvo. Jesen i zima su za odmor, s
obzirom na to sam ja ipak ljetni Dario. (smijeh)
Ljeti ljudi uvijek i
više čitaju, je li situacija kod vas takva? Imate li kakav ljetni hit za
preporučiti, književni, da ne bude zabune. (smijeh)
- Priznat ću da
nisam baš osoba od knjige, ali zato čitateljima mogu preporučiti ljetni glazbeni
hit koji će svima definitivno odgovarati, osobito ako se nalaze u debelom hladu.
Radi se zapravo o cijelom albumu Bebel Gilberto Tanto Tempo. Uživajte, plešite i
vidimo se na In da Sofa partyjima.