Bolješić: Više vjerujem u autentičnost i nosivost nego u trendove
Datum objave: 9. srpnja, 2022.
Simone Design, osječki modni brend, i nakon petnaest godina postojanja može
se pohvaliti unikatnom izradom svakog komada u koji dizajnerica Sanja Bolješić
ulaže puno ljubavi i truda. Ova profesorica hrvatskoga jezika i književnosti
svoj je hobi pretvorila u posao koji odlikuje ručni rad kao okosnica brenda. Na
ulicama ste sigurno vidjeli njezine proizvode, neke vjerojatno i posjedujete, a
mi otkrivamo kako nastaju i što dizajnerica planira ponuditi u
budućnosti.
Svi vole 3way
Po čemu je Vaš brend
prepoznatljiv? Što ga čini primamljivim tako velikom broju kupaca?
- Svatko svoj brend doživljava osobno, gradi ga godinama i dotjeruje do
savršenstva. Zapravo mi se čini da se na prepoznatljivosti radi cijeli život,
proces je to koji nikada ne staje. Iskustveno pristupam svakoj kolekciji te
izrađujem torbe koje imaju neke moje prepoznatljive forme kao što su
višenamjensko nošenje, crna boja, zakovice... Osim toga, iznimno mi je važna
kvaliteta i zadovoljstvo mojih kupaca. Ponosna sam kada se kupci vraćaju i kada
se prenosi dobar glas o brendu.
Ako
je suditi po mojoj okolini, vaši 3way ruksaci najpopularniji su artikl Simone
Design. Nosivi su na tri načina - kako ste došli na tu ideju? -
Da, naš je najprodavaniji ruksak 3way jer je svojim izgledom atraktivan, a i
funkcionalnošću praktičan i prilagodljiv svima. Od načina nošenja kao ruksak ili
kao torba, njegove savršene veličine do svakodnevnih prilika kao što su posao,
škola ili izlazak. Može se ukomponirati i sa sportskom elegancijom, i s casual,
i s poslovnom odjećom. Što se tiče ideje, ona se razvijala postupno i
nadograđivala dok nije sazrela dovoljno da budem zadovoljna. Naravno, ideju i
dalje nadograđujem.
Kakvi materijali i uzorci Vama najviše
odgovaraju, a na koje najbolje reagiraju kupci? Prilagođavate li se tržištu "na
štetu" svojih ideja? - Oduvijek sam bila zaljubljena u kožu,
njezinu strukturu i miris, međutim, morala sam se prilagoditi tržištu jer koža
cjenovno nije za naše tržište kada je riječ o izradi jedne torbe/ruksaka. U
zamjenu sam godinama istražujući došla do odličnih i izuzetno kvalitetnih
materijala koji su sada okosnica mojih torba. Prilagodba je put prema
kvalitetnom proizvodu i to je nešto čemu svi moramo pribjegavati. Ne gledam na
to kao na nekakav gubitak u realizaciji svojih ideja, jer dok su god reakcije
pozitivne i ja sam zadovoljna, dok su moji kupci sretni i ja sam sretna.
Imate li ikada osjećaj da diktirate trendove? -
Smatram da je u današnje vrijeme "sve" u trendu. Dizajneri su samo kanal kojim
prenose neke svoje ideje i zamisli svakom svojom kolekcijom i, naravno, s ciljem
da budemo prihvaćeni kao trend od strane kupaca. Ne volim razmišljati o sebi kao
o nekome tko diktira trendove, no, s druge strane, veseli me na ulicama vidjeti
moje torbe, šalove i druge proizvode iskombinirane s raznom odjećom, čime sama
sebi potvrđujem njihovu nosivost. Trendovi se mijenjaju, ja sam sklona
izgrađivati autentičnost, osobnost i višegodišnju nosivost.
Osim
torba, imate i drugih proizvoda? Osobno imam vaš zimski šal koji je vrlo nosiv i
zanimljiva dizajna. Imate li muških kupaca? - Naši su kupci
većinom žene, ali imamo i dobar feed back od muške populacije. Prepoznali su
unisex kolekciju zimskih šalova, kožne narukvice i satove. Šalovi su uistinu
posebni, također se mogu složiti oko vrata na nekoliko načina. Drago mi je da
ste i Vi među onima koji su uvidjeli njihovu posebnost i prednost. U planu nam
je i zasebna muška kolekcija modnih dodataka. Za sada neću previše otkrivati,
ali već sada mogu najaviti da će biti dosta zanimljivih i korisnih proizvoda.
Također, muški su kupci česti posjetitelji trgovine jer kod nas kupuju darove
svojim ljepšim polovicama.
Pripremate li kolekcije sezonski,
izbacujete li ih po uzoru na razvikane svjetske brendove? Što se sada može
pronaći kod vas i što planirate za jesen/zimu? - Svakako!
Kolekcije se temelje po nosivosti u raznim godišnjim dobima, pa sam već u
osmišljavanju za iduću sezonu jesen/zima. Također volim svaki model u koji se
zaljubim pokušati nadograditi novinama, dovesti ga do "savršenstva". Novost je
da od jeseni polako krećem s odjevnom kolekcijom koja mi se godinama mota po
glavi i mislim da je sada pravo vrijeme za nju. Bit će to opet nešto namijenjeno
široj populaciji i nosivo u raznim prigodama. Veselim se povratnim reakcijama za
koje se, naravno, nadam da će biti pozitivne. No, kao i uvijek do sada, pažljivo
ću osluškivati i tržište i svoje vjerne kupce.
Velika je novost
i trgovina koju otvarate u Vodicama? Planirate li se još širiti? Je li u
današnje vrijeme teško voditi uspješnu poslovnu priču?
- Tako
je. Ovih dana otvaramo još jedno prodajno mjesto, u Vodicama, pa sam rastrgana
na sto strana i pazim da je u finiširanju sve na svom mjestu. No to su slatke
brige kojima se zapravo iznimno veselim. Vodice su mjesto gdje je i počela moja
priča dok sam studirala i nekoliko sezona imala štand i prodavala svoj kožni
nakit. U današnje je vrijeme pravi izazov biti poduzetnik, ali ako voliš svoj
posao i ulažeš u njega, sve se na kraju isplati. Dakako da nije jednostavno, ali
što u današnje vrijeme jest. Prepreke su tu da te čine jačim i da ih riješiš.
Nekada ne možeš vjerovati što se sve stavlja pred tebe, ali tu sam, rastem,
razvijam se… Tu je još i ideja širenja na Zagreb i vanjsko tržište, ali idemo
korak po korak u skladu sa stanjem na tržištu i našim proizvodnim kapacitetima.
Kako nastaju Vaši proizvodi, to je Vaš tim s kojim surađujete u
procesima, idejama, realizaciji?
- Moj tim obuhvaća dosta ljudi
bez kojih ne bi ova priča trajala toliko godina. Od mojih vrijednih teta
šivalica, s kojima je svakodnevno užitak raditi, mog brata Marka, koji odrađuje
marketing, cijeli vizualni identitet i najveća je stijena i "poguranac" kada
zaškripi, do vanjskih suradnika fotografa, modela…. Ima nas cijelo čudo!
Samostalno osmišljavam svaku kolekciju i to je proces koji traje, ideje se
rađaju svakodnevno, a nastaju kada sjednem za mašinu i pod "prstima" osjetim
kako svaki materijal ima svoju priču, svoje modalitete, želju da postane nešto
novo. Tada sam u svom svijetu, isključena od svega i uživam kada vidim gotov
proizvod.
Nema stajanja
Gdje se kupci mogu
informirati o Vašim proizvodima?
- Marketinški smo jaki na
društvenim mrežama (u pravilu Facebook i Instagram), a imamo i divan web-shop
gdje se kupci mogu informirati i kupiti naše proizvode. U današnje je vrijeme od
velike važnosti dobro marketinški prezentirana ideja na društvenim mrežama.
Svaku kolekciju, odnosno ideju, pomno smišljamo te ju kroz priču i dobre
fotografije predstavljamo javnosti. Zapravo, moj je posao od 0 do 24 jer kada
nisam u radnji, smišljam nove projekte, objave na društvenim mrežama, konstantno
sam u komunikaciji s kupcima. Ovo je posao koji nema radno vrijeme. Uvijek korak
i pogled prema naprijed i nema stajanja.
Na kraju dana, imate li
vremena za knjigu i čitanje? Pronalazite li možda inspiraciju u
pročitanom? - Voljela bih kada bih imala više vremena za
čitanje. Tijekom studiranja dosta sam čitala i uvijek mi je bio užitak pročitati
dobru knjigu i zaljubiti se u određene pisce. Dosta sam vremena provodila u
knjižnici i mogu reći da mi nedostaje taj osjećaj i miris knjiga. Ovo sam se
ljeto opremila dobrim popisom knjiga i evo trenutačno na plaži čitam Ona prije
mene JP Delaney. Veselim se ljetu kada tradicionalno imam više vremena za sebe,
knjigu i čitanje, šetnje, odmor i uživanje na plažama. Isto želim i Vama osobno
i čitateljima Glasa Slavonije.