Kolumne
Putničke svaštarije Piše: Slobodan Kadić
Oh, da! Jeftine karte uz tulumarenje do zore
Datum objave: 7. travnja, 2021.
Prošlotjedno maštanje s Prešernovog trga i uživanje u Ljubljani brzo se istopilo. Željan novih tura i avantura, oko sam bacio na putovanje na Maltu, ili Cipar, ali mi se nije posrećilo, jer su sljedeći letovi za moje nove destinacije tek u svibnju!?Kad sam vidio da je vrag odnio šalu, posegnuo sam za redom letenja Croatia Airlinesa iz Osijeka prema Splitu i Dubrovniku. Inače, Jadran u ovo doba zna biti izuzetno ugodan za dušu i tijelo, iako jučerašnji snijeg koji je meo gotovo cijelom Hrvatskoj, ne pridonosi toj tvrdnji.
Triput jeftinije
Croatia Airlines nedavno je otkazao letove između Osijeka i Splita, Osijeka i Dubrovnika te Zagreba i Brača do druge polovine travnja. Letovi za Split trebali su krenuti 28. ožujka, ali su prve dvije rotacije, valjda zbog bojenja uskrsnih jaja, otkazane, pa se kao sljedeći let u redu vožnje navodi 11. travnja. I nećete vjerovati, karta za taj let može se kupiti na službenoj web-stranici Croatia Airlinesa za 340 kuna za light verziju s polaskom za Split u 15.05 sati, dakle samo s ručnom prtljagom i bez mogućnosti povrata ili promjena. Skuplja inačica karte stoji 402,50 kuna i uključuje predanu prtljagu. Što se, pak, povratka tiče, planiran je za tjedan dana po cijeni od 412,50 iz Splita, a ako vam je to previše, gotovo svaki drugi dan možete doći kombiniranjem s alternativnim linijama kompanije Trade Air po cijeni od 600 do tisuću kuna, koji također Osijek spajaju s Dubrovnikom i Splitom, ali i sa Zagrebom, Pulom i Rijekom (uz mnoštvo polijetanja i slijetanja, pa tko voli nek‘ izvoli). Uvijek mi je žao kada o osječkom aerodromu pišem loše vijesti, a doista nikako da dođe dan kada bi trebalo obznaniti nekakvu odličnu novost za tisuće putnika s našeg područja koji se nalaze na tromeđi između zračnih luka u Zagrebu, Beogradu i Budimpešti. Vjerovali ili ne, neki od njih putuju i u Tuzlu i Sarajevo, pa je nedostatak linija iz Osijeka još uvijek očitiji. Prije nego se okomim na novi val zagrebačke zračne luke Franjo Tuđman o kojoj sam započeo sagu prošloga tjedna, upozoravam sve čitateljice i čitatelje Svaštarija da pozorno razmotre svaku kupnju karte iz Osijeka, posebice ako imaju connecting flight u Zagrebu prema Frankfurtu ili Istanbulu, ili nekoj drugoj destinaciji, da im se ne dogodi ono što se meni nekoliko puta dogodilo, otkazani let zbog magle, ili nekog drugog razloga, a onda rošada karte i veliki problemi s nastavkom putovanja?! Iskreno govoreći, kada letim negdje drugdje, sigurnije je krenuti iz Zagreba, Beograda ili Budimpešte. Letovi iz Osijeka zbog svakakvih se razloga mogu otkazati, a u Zagreb će vas onda prevesti prašnjavim autobusom. Autobusom možete triput jeftinije i sami, a što je sigurno - sigurno je! Pa onda neka prodaju maglu!A sad luka dr. Franjo Tuđman! Zagreb je zakasnio pune četiri godine, baš od samog otvaranja novog aerodroma.
Voda do grla
Mislili su koncesionari da će dobrano brati novac aerodromskih pristojbi koju su u prosincu 2012. povisili s dotadašnja tri eura na 6,5 eura po putniku (koliko je sada u Skopju i Ohridu). Na većini drugih aerodroma kojim upravlja turski TAV, naknada je višestruko niža, ili je u Tbilisiju i Batumiju (Gruzija) – uopće nema! Onda uopće nije bilo čudo da je povećanje naknade usporilo porast putnika. Zagrebački aerodrom praktički je bio zaključan za niskobudžetne kompanije, jer kako dobro znate, oni nude letove i za jedan euro da bi još po putniku u Zagrebu bile u gubitku. Poslovna strategija im je u potpunosti bila pogrešna. I onda se dogodila korona. Aviokompanije otkazuju letove, domaća Croatia Airlines također nije u najboljoj situaciji i voda je do grla! I onda kao Krist Spasitelj stiže niskotarifni Ryanair koji bi cijelu Hrvatsku trebao dići na turistički pijedestal, a očekuju se i Wizzair te još neki drugi. I opet o dolasku Ryanaira nema nekakvih velikih vijesti na web-stranici Zračne luke Zagreb, pribojavaju se da će on biti čavao u lijes našoj nacionalnoj kompaniji kojoj ipak želim da se izvuče iz problema i uz tržišnu prilagodbu - postane profitabilna.I tako će Zagreb biti povezan s 12 europskih gradova i svi će imati koristi, jer nove generacije žele jeftine karte i spavanje, a ostatak novca potrošit će na tulumarenje do zore! Zvuči li vam poznato? Dakako!