Kolumne
Putničke svaštarije Piše: Slobodan Kadić
Putovati svijetom besplatno?
Datum objave: 19. travnja, 2017.

Narod sve više leti, a sada to može i besplatno - posebno prema onim odredištima koja su izuzetno skupa. Brazil, Australija ili Indija, sasvim je svejedno. Sve nam to može omogućiti skupljanje nagradnih milja koje na račun kapaju svakim novim letom istom avionskom kompanijom (ili udruženjem kompanija), ili korištenjem tzv. cobranding kreditnih kartica. Koliko milja preletite, uglavnom toliko nagradnih milja i dobijete – računica je prilično jasna. Banke uz druge pogodnosti nakon plaćanja računa automatizmom „prebacuju“ milje na račun kod npr. Miles and More programa kojeg koriste Lufthansa, ili naša Croatia Airlines.

Duple milje

Što više letite i kupujete - to imate više milja na računu i sve ste bliži besplatnoj karti pa tu priliku svakako treba iskoristiti. Raspitajte se u vašoj banci ima li takvu karticu u suradnji s nekom od zrakoplovnih kompanija.

Sve strastvene skupljače milja Miles and More programa (Star Alliance Team) razveselit će vijest da upravo Croatia Airlines od ljeta uvodi izravne letove prema Stockholmu, Oslu, Helsinkiju i Bukureštu te prigodno daruje putnike prema tim gradovima duplim miljama. Duple milje su za Croatia Airlines do sada bile rijetkost, pa tu vijest valja pozdraviti. Valjda su shvatili da smo u 21. stoljeću i da je svaki putnik izuzetno važan?! A kako biste iskoristili tu pogodnost, možete se besplatno on-line registrirati i prilikom kupnje karte reći svoj tzv. FF broj, ili pokazati svoju privremenu karticu prilikom registracije na šalteru. Milje tada automatski sjedaju na račun, a možete ih skupljati i odsjedanjem u hotelima, iznajmljivanjem automobila… Tu postoji i „caka“. Što avionsku kartu platite skuplje – „zarađujete“ više milja, jer kod kupnje karata postoje tzv. klase, ili razredi. Najeftinije su one ekonomske (za koje dobijete npr. 25 posto milja, ili možda ni jednu, ako je karta doista bila jeftina), a najskuplje u poslovnom ili prvom razredu. Osim Star Alliance programa s 28 avionskih kompanija članica (Austrian, Eurowings, Lufthansa, Swiss, Adria, LOT, Croatia Airlines, Luxair, Brussels Airlines, Turkish Airlines, United…), u Europi je posebno cijenjen i SkyTeam u kojem se nalazi dvadesetak također poznatih svjetskih kompanija (KLM, Air France, Aeroflot, Tarom, Alitalia, CSA, Delta, China Airlines…). Postoje i drugi programi, poput Etihad Guest (Air Serbia, Air Seychelles, Etihad…), ili One world (British Airways, Finnair, Iberia, Qantas…). Emirates ima svoj nagradni program koji se zove Skywards, baš kao i Qatar Airways – Privilege club. Razmislite kojom kompanijom najviše letite i besplatno se učlanite u prigodni „Frequent flyer“. Iz iskustva savjetujem da prilikom letova birate kompanije koje pripadaju istom udruženju, jer ćete tako mnogo lakše „napredovati“ prema pogodnostima i besplatnim letovima. A svaka kompanija ima svoja pravila o tome koliko vam milja zapravo treba za takav let. Negdje je to 10.000 milja, negdje 15.000, a negdje priliko posebnih akcija mnogo manje. Zapamtite da nekoliko eura više prilikom kupnje karte ne čini se tako mnogo ako će vam baš oni donijeti neku nagradu za nekoliko mjeseci?!

Informirajte se

U pravu ste. Nagradne su milje prava filozofija i potrebno je mnogo proučavanja kako biste iz svog putovanja „izvukli“ najviše nagradnih milja i teško je tu filozofiju opisati u nekoliko redaka. Ako putujete jednom godišnje, teško ćete do nagrada, a i to malo milja koje zaradite jednom i više ne letite - obično nakon druge godine automatski nestaju s računa u skladu s pravilima nagradnog programa. Niskotarifne kompanije nemaju nagradne programe (Wizzair, Ryanair…) Ako ste redoviti putnik, primjerice iz Zagreba prema Americi, i kupili ste kartu dvije zrakoplovne kompanije, npr. Croatia Airlines do nekog europskog grada te nastavak KLM-om prema New Yorku, trebali biste se učlaniti i u Miles and More i u Flying blue program KLM-a, jer tako skupljate milje na obje kartice. Kada dosegnete određeni broj milja ili broj putovanja, automatizmom postajete srebrni, zlatni ili platinasti član. To donosi brojne druge pogodnosti, od besplatnog poslovnog salona, boljeg sjedala s više mjesta u zrakoplovu, ili čak besplatnog prijevoza iz jedne zračne luke u drugu, kako biste stigli na drugi zrakoplov (primjerice u Parizu). Ali to je tema za drugi put. I ne zaboravite – prije leta dobro se informirajte kojom aviokompanijom letite i provjerite jeste li korisnik njihovog FF programa kako svoje milje ne biste bacili u vjetar. A to bi bila velika šteta, jer pravi putnici nikada ne propuštaju nove izazove.

Razmislite kojom kompanijom najviše letite i besplatno se učlanite u prigodni “Frequent flyer”