Kolumne
TVFAN(atik) Piše: Adrian Andrejek
Tajna velike popularnosti
Datum objave: 23. rujna, 2016.

Prije nego što počnem bilo što komentirati, moram reći da je pred vama moja 200. kolumna. Dvjestota! Kad sam počinjao ovo, nisam mogao zamisliti da će ih jednoga dana biti i 20 a kamoli da ću svaki tjedan gotovo pune četiri godine pisati osvrte na televizijski program i dosegnuti dvije stotine kolumni. Kad mi budete slali čestitke i poklone, imajte na umu da volim čokolade s cijelim lješnjakom. U slučaju da ovo čita moj trener, šaljite lješnjake bez čokolade. Ali ne onako kao gospon Zadro u prvoj epizodi “Naše male klinike”, da pocuclate kockice čokolade, a lješnjake mi ostavite u vrećici – primam samo… O.K., shvatili ste. Šaljite mandarinke.

Sad mogu nastaviti u ozbiljnom tonu. Jesenska shema na komercijalnim televizijama počela je prije nešto više od dva tjedna i već se mogu vidjeti pravi rezultati. Kao što sam i očekivao, Nova TV uvjerljivo odnosi pobjedu nad konkurencijom – nova domaća serija “Zlatni dvori” i nova sezona “Farme” dvostruko su – ma gotovo i trostruko – gledanije od RTL-ove domaće serije “Prava žena” i reality showa “Anno”, koji je zbog poražavajuće gledanosti nedavno poguran izvan prime timea. Tajna uspjeha emisija koje se prikazuju u udarnom terminu Nove TV u dobrom je lead-inu, a to je njihov Dnevnik – statistike pokazuju da većina gledatelja ostane uz njihov program i nakon završetka središnje informativne emisije. Štoviše, pridruži im se još nekoliko desetaka (ponekad čak i stotina) tisuća ljudi. Naravno, tu je i povjerenje koje su svih ovih godina izgradili kod gledatelja, koji će vjerojatnije pružiti priliku “Farmi” prije nego što okrenu na “Pravu ženu”, ili “Zlatnim dvorima” prije nego “Annu”. Znam da ovo izgleda kao plaćeni oglas, ali ipak je to samo analiza nekoga tko se razumije u to kako sve funkcionira.

Sigurno ste se već zapitali bi li serije Nove TV bile jednako gledane da se kojim slučajem prikazuju na RTL-u. Drugim riječima, to bi podrazumijevalo da “Zlatni dvori” imaju više od 650 tisuća gledatelja na RTL-u. Sa stopostotnom sigurnošću tvrdim da je to nemoguće. S druge strane, mislite li da bi “Prava žena” ostvarila jednak debakl na Novoj TV? Odgovor je ponovno – negativan. Kvaliteta scenarija te ekipa ispred i iza kamere u početku nije toliko važna koliko je važan lead-in (programski sadržaj koji prethodi nekom programskom sadržaju), u što smo se imali prilike uvjeriti bezbroj puta, ali neki to ne shvaćaju. Vjerujte, da se “Zlatni dvori” prikazuju na RTL-u, privukli bi u najboljem slučaju nešto više od 300 tisuća gledatelja (što je ipak mnogo više od lead-ina kviza “Pet na pet”). Upravo s takvim je brojkama svojedobno krenula “Ruža vjetrova”, pa su se brojke povećavale proporcionalno s rastom popularnosti serije, što je dokaz da je s vremenom postala neovisna o lošem lead-inu. Također, da se “Prava žena” počela emitirati na Novoj TV, bez sumnje bi okupila tih 600-tinjak tisuća ljudi pred malim ekranima. Sve dok je Dnevnik Nove TV izvrsno gledan, bit će najbolja odskočna daska programskom sadržaju koji slijedi. Naime, dio gledatelja često je inertan te ostaje na istom TV kanalu nakon što pogleda ono što ga je zanimalo – i u tome je sva mudrost.