Sport
ŠVAJNERAJ

Navijačima su opet “derali kožu s leđa”
Objavljeno 17. lipnja, 2024.
Završio je naš, čvrsto vjerujem, prvi berlinski opus. Neću ga dugo pamtiti jer iskustva nisu baš bila neka ako se izuzme ono što se događalo na berlinskim ulicama na dan susreta protiv Španjolske, kada je golem broj naših navijača napravio sjajnu atmosferu. Nažalost, ostalo baš nije bilo u tom tonu. Od prvog dana dolaska vrijeme je bilo sumorno. Oblačno, olovno, a doživljaj je nerijetko dodatno kvarila kiša. Iskreno, ni Njemačka više nije što je nekad bila iako su cijene hrane i piva u većini ugostiteljskih objekata bile pristojne. Međutim, ako bi takva ponuda bila usko vezana uz Euro, prosječnom Hrvatu bi utrnuli zubi od količine ojra koje je trebalo iskrcati. Recimo, na Breitscheidplatzu, gdje je organizirano okupljanje hrvatskih navijača, pola litre piva koštalo je sedam eura (inače je po kafićima ili restoranima cijena zna biti i upola manja). I to nije sve, jer kad kupuješ prvo pivo, moraš kupiti i čašu od čvrste plastike, koja je koštala pet eura. Poslije su oni hladnije glave mogli nadolijevati u tu čašu i dalje preskupu omiljenu tekućinu, a oni rasijanije glave bi te čaše u euforiji bacali, pa opet kupovali nove i za svaku rundu istovarali 12 eura. Kako god, previše je, a sve to sa sobom nosi još jedan skriveni problem. Puno piva obično znači i pojačanu potrebu za mokrenjem. Manire pristojnog ponašanja i briga za okoliš u tom slučaju svaki put bi nesretnika koštali jedan euro ako nuždu No.1 želi obaviti u normalnom WC-u, pa čak i nekima koji su vezani uz ugostiteljske objekte. Na tom planu ništa se u Berlinu nije prepuštalo slučaju. I nisu profitirali samo ugostitelji koji su se uspjeli "uvaliti" u tu "zlatnu dolinu" Breitscheidplatza ili okolice Olimpijskog stadiona. Za Euro su se itekako dobro pripremili profesionalni skupljači povratne ambalaže koji su poput lešinara uporno kružili mjestima na kojima se okupljao veliki broj navijača. Oni su u tom slučaju doista spojili ugodno (zaradu za sebe), ali i korisno (čistili su ta javna okupljališta). Uglavnom, "derala se koža s leđa" navijača, što je već postala uobičajena praksa na velikim natjecanjima, pa su oni iskusniji alkoholne derivate kupovali u trgovinama mješovite robe. No i ti su izvori brzo presahnuli jer pivo je teklo u potocima, pa na kraju uvijek treba otići za šank, što prilično olakša novčanik. Zato su mi osjećaji nekako podijeljeni. S jedne strane mi je drago što smo završili berlinsku avanturu, a s druge priželjkujem povratak u njemačku prijestolnicu jer bi to značilo kako će Hrvatska proći u drugi krug Eura. Naime, ako bismo završili drugi u skupini, susret osmine finala igrali bismo u Berlinu.



Inače, dosta je novosti za novinare uvela UEFA. One prate tehnološki napredak, pa sad sami sebi možemo birati mjesto na novinarskoj tribini, a isto se odnosi na fotoreportere na terenu. Osim toga za prijevode press konferencija sada postoji mobilna aplikacija u odnosu prema prijašnjim prvenstvima, kada su se za to dijelile slušalice, a pitanja je moguće postavljati i preko videolinka. Neke od tih novotarija još uvijek ne funkcioniraju savršeno, ali dobro su došle. Ono što bi svakako moglo biti bolje odnosi se na ponudu koju nude Media caffei unutar press centra. Ona je vrlo oskudna, a uz to i bezobrazno skupa u odnosu prema samoj kvaliteti. Na nekim prijašnjim prvenstvima taj je dio bio mnogo kvalitetniji, ali to je još samo jedan dokaz kako se danas puno više brige vodi o tehnologiji i zaradi nego o čovjeku. Loša spoznaja koju smo sve prisiljeniji prihvaćati.

Piše: Dalibor Keler
Možda ste propustili...

NOĆNI PROVOD LOŠE ZAVRŠIO

HKS: Naši košarkaši samo su se branili

ŠPANJOLSKA PRVI POLUFINALIST

Olmo izbacio Njemačku s EURA

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana