Ekonomija
TRENDOVI U TURIZMU

Velik porast last minute rezervacija
Objavljeno 29. svibnja, 2024.
Hrvatsku, prema aktualnim pokazateljima i turističkim trendovima na globalnoj razini, očekuje iznimno uspješna turistička sezona. Međutim, velik broj turista odlučit će se na last minute opcije i rezervacije, kako je pokazala analiza prodajnih podataka Awaze grupe, u čijem sastavu na domaćem tržištu posluju agencije Novasol, Croatia Luxury Rent, MyIstria i My Istria Home.

Prema najavama Josipa Stulića iz Awazea, Hrvatska će u nadolazećoj sezoni ostvariti rast broja rezervacija od 11 posto u odnosu prema protekloj sezoni. Stulić napominje kako bi ova sezona mogla biti rezultatski uspješnija od protekle, ali i umnogome zahtjevnija. "Iako navedeni pokazatelji djeluju sjajno, kako stvari ne bi bile previše idealne, pobrinula se činjenica da velik broj rezervacija i najava upućuje na to da globalni trendovi rezervacija odmora u iznimno visokom postotku kreću u smjeru last minute opcija. Last minute je trend koji je posljednjih godina u znatnom porastu. Ova sezona pokazuje da je last minute porastao u usporedbi s proteklom sezonom za čak 17 posto. Koliko god veseli podatak da rastemo kao destinacija, toliko je navedeni trend otegotna okolnost u kontestu financijskih ostvarenja. Evidentno je da će se tržište morati priviknuti na takav aspekt i prilagoditi promotivne i prodajne aktivnosti takvom razvoju događaja", napominje Stulić.

Awaze je na tržištu Hrvatske zastupljen s 12.457 jedinica, od čega se njih čak 5395 odnosi na kuće s bazenom. "Samo u protekloj godini integrirano je više od dvije tisuće novih jedinica u portfelj, a do kraja će godine, prema trenutnim planovima, ukupan broj narasti za gotovo 1500 jedinica. Navedeni rast temelji se na akviziranju i strateškom pozicioniranju probranog domaćeg radnog kadra koji je svojim zanjem i iskustvom postao međunarodno cijenjeni. To znači da se određeni dio profiliranog kadra povlači prema drugim subjektima Awazea diljem Europe, gdje bilježe sjajna poslovna ostvarenja", navodi se u priopćenju Awaze grupe.

“Cjelokupna turistička ponuda, jačanje segmenata ponude za goste visoke platne moći te jačanje spoznaje gastronomske i enološke ponude na međunarodnoj razini postali su udarni forte Hrvatske, koja uistinu postaje jedan od lidera u segmentu luksuznog smještaja. Ne samo na regionalnoj već i na široj turističkoj mapi Europe. Gledajući razvoj turističke ponude u Hrvatskoj, jasno je da aspekt luksuznog smještaja bilježi najveći rast, stoga je nastavno na taj podatak jedan od naših strateških ciljeva dostići 15.000 jedinica u ponudi u roku od tri do pet godina. Restrukturiranjem i preslagivanjem radnog kadra dosegnuli smo rezultatski optimum, koji donosi znatne benefite u kontekstu ostvarenja kroz statističke i financijske pokazatelje”, ističe Josip Stulić. D.Pavlović
POJAČANI INTERES ZBOG EUROVIZIJE
Trenutni prodajni rezultati Awazea pokazuju kako se Hrvatskoj, uz tradicionalne goste, koji u najvećem broju dolaze iz Njemačke, Austrije, Slovenije, Italije, Češke, Mađarske i Slovačke, trenutno događa svojevrstan boom porasta postotka rezervacija iz zemalja poput Švicarske, Velike Britanije, Francuske, Nizozemske i skandinavskih zemalja. “Kako posljednjih dana bilježimo povećan broj rezervacija s potonjih tržišta, možemo zaključiti kako su natjecanje za pjesmu Eurovizije i sjajan nastup našeg predstavnika rezultirali pojačanim interesom za našu zemlju”, zaključuje Josip Stulić.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana