Sport
NIJEMCI SE NADAJU GOSPODARSKOJ KORISTI

Sanjaju titulu, alii pune blagajne
Objavljeno 15. svibnja, 2024.
Njemačka se kao domaćin europskog nogometnog prvenstva Euro 2024. nada uspjehu svoga Elfa, ali i povećanoj potrošnji navijača, u nadi da bi to moglo ubrzati ovogodišnji projicirani 0,3-postotni rast najvećeg europskog gospodarstva.

Za Euro 2024., koji će se održati od 14. lipnja do 14. srpnja, dostupno je 2,7 milijuna ulaznica, a gradovi domaćini - Berlin, München, Köln, Dortmund, Duesseldorf, Frankfurt, Gelsenkirchen, Hamburg, Leipzig i Stuttgart - očekuju navalu domaćih i stranih gostiju.

Generalni direktor Njemačke turističke udruge (DTV) Norbert Kunz kaže da bi 2024. mogla biti rekordna za turizam u Njemačkoj, zahvaljujući mnogim entuzijastičnim nogometnim navijačima koji žele doživjeti prvenstvo uživo.

Koristi od nogometnog eura mogu očekivati i pivovare. Naime, tijekom turnira popije se više piva nego što je to uobičajeno, rekao je predstavnik Njemačke udruge pivovara Holger Eichele. Tijekom svjetskog prvenstva 2006. godine kojem je Njemačka također bila domaćin, prodaja piva porasla je za oko pet posto prije i tijekom prvenstva. Taj zamah bi posebno dobrodošao, jer je 2023. bila teška godina za industriju piva, s padom prodaje u Njemačkoj od 4,5 posto, na 8,4 milijarde litara, pokazali su vladini podaci.

Tko bi se još mogao okoristiti nogometnim prvenstvom? Maloprodaja bi mogla porasti bude li domaćin uspješan. "Jedino ako njemačka reprezentacija preživi prvu fazu turnira, raspoloženje potrošača moglo bi porasti", kaže struka. Prodavaonice prehrambenih proizvoda obično dobro posluju tijekom velikih sportskih događanja jer se navijači opskrbljuju pićem i hranom dok zajedno prate utakmice. Platforma za rezervaciju smještaja Airbnb očekuje da će joj Euro 2024. dati dodatni vjetar u leđa. Trgovac oglasnim prostorom Stroeer također očekuje korist, kao i proizvođač sportske opreme Adidas. Inače, Nike ima devet momčadi pod ugovorom, Adidas šest, a Puma četiri.

“Veliki sportski događaj može podići raspoloženje i poboljšati imidž zemlje domaćina", kaže Michael Groemling iz Njemačkog ekonomskog instituta. Gospodarstvo je oblikovano očekivanjima i raspoloženjem, pa emocionalni povrat od prvenstva ne treba podcijeniti, istaknuo je. H
Građani bi mogli štedjeti drugdje
 
 
Ipak, iskustvo sa SP-a 2006. govori da veliki sportski događaji “nisu ekonomski vatromet”, kaže Michael Groemling. Mnogi će potrošači vjerojatno iskoristiti turnir kao priliku za kupnju novog televizora ili će popiti pivo više, no, dodaje, štedjet će drugdje. “Pećnica umjesto odlaska u restoran, večer uz televizor umjesto odlaska u kino. Kao rezultat toga osobna potrošnja ne mora nužno rasti, već se mijenja”, kazao je Goemling. Ekonomisti Commerzbanka prognozirali su da bi gospodarstvo moglo stagnirati u drugom tromjesečju, koje uključuje prvu polovinu turnira, nakon što je u prva tri mjeseca raslo 0,2 posto.

Možda ste propustili...

BILI SU BRŽI I AGRESIVNIJI I KONKRETNIJI

Budimir: Boli ovaj poraz, u srijedu nam slijedi finale

HRVATSKI TENISAČ PO NASLOV U PARU

U kolekciji nedostaje taj Roland Garros

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

IZBORNIK VATRENIH IMAO JE TEŠKU VEČER, PA I NOĆ

Nije lako i ugodno, ali sad ne smijemo potonuti, još je uvijek sve u našim rukama

2

VATRENI SE MORAJU VADITI, A SLJEDEĆI SUPARNIK VRLO OPASAN

Albanci su časno pali, sad sve karte bacaju na srijedu i kako dobiti Hrvate

3

FINALE ZLATNE EUROPSKE LIGE ODBOJKAŠA

Ukrajina rastužila domaće
navijače u Gradskom vrtu