Novosti
ŠTO MUČI NASTAVNIKE

Ponašanje učenika i manjak motivacije najveći su problemi
Objavljeno 11. svibnja, 2024.
Potrebe generacija brzo se mijenjaju, nastavnik im se mora iznova prilagođavati, što je stresno
Forum za slobodu odgoja proveo je u ožujku kratku anonimnu anketu o izazovima rada u razredu među nastavnicima i članovima stručne službe u različitim osnovnim i srednjim školama. U istraživanju je sudjelovalo 130 odgojno-obrazovnih djelatnika, od kojih približno 73 % radi u osnovnim školama, a ostali u srednjim školama i učeničkim domovima. Uglavnom je riječ o nastavnicima predmetne i razredne nastave ili članicama stručne službe u osnovnim školama, naveli su na svojoj mrežnoj stranici.

“Cilj ovog istraživanja bio je dobiti uvid u područja u kojima su nastavnicima i stručnoj službi potrebne dodatne edukacije i osnaživanja. Teme za koje su sudionici bili najviše zainteresirani i unutar njih bi željeli unaprjeđivati svoje kompetencije su motivacija učenika, rješavanje problema s ponašanjem i odnosima u razredu, vršnjačko nasilje i izolacija, pružanje psihološke pomoći učenicima te suradnja s roditeljima. Smatraju da im u najvećoj mjeri problem u razredu predstavljaju određena nepoželjna ponašanja učenika, kao i manjak motivacije učenika i učenica na nastavi. Također su među prisutnim problemima istaknuti i vršnjačko nasilje te općenito manjak interesa i koncentracije kod učenika i učenica. U nešto manjoj mjeri problem predstavljaju i razlike u sposobnostima između učenika te nedostatak razredne kohezije", pojašnjavaju iz Foruma za slobodu odgoja.

Razloge zbog kojih im je izazovno doskočiti navedenim problemima ili rješavati ih nastavnici i stručne službe uglavnom vide u manjku resursa i podrške sustava, u problemima u suradnji s roditeljima, ali i u manjku vlastitog znanja i iskustva.

“Ulažem 10 puta veći napor da se fokusiraju i prate aktivnosti, nego što sam to trebala prije 3-4 godine" ili "Čitam knjige samopomoći, puno radim na osobnom rastu, ali smatram da to tako ne bi trebalo biti jer je ovo postalo globalni društveni problem", neki su od komentara anketiranih.

Anketni rezultati pokazuju da nastavnici i stručna služba procjenjuju kako se generacije djece, njihovih roditelja i njihovih zajedničkih potreba brzo mijenjaju, što zna biti vrlo izazovno za one koji rade u školama jer se od njih očekuje da se neprekidno iznova prilagođavaju novim potrebama i izazovima svake generacije. Osim toga, često osjećaju da nemaju podršku i da su prepušteni sami sebi kada je riječ o stjecanje dodatnih znanja i vještina.

“Iz svega navedenog jasno se vidi potreba za dodatnim edukacijama i usavršavanjima u područjima relevantnima za upravljanje razredom kako bi se nastavnici i članovi stručne službe osnažili i motivirali, a djeci se adekvatno odgovorilo na potrebe", navode iz Foruma za slobodu odgoja te ističu da razvijaju edukaciju za nastavnike o upravljanju razredom.

Dijana Stanić Rešicki
Možda ste propustili...

SVI KOJI ŽELE PRUŽITI VRHUNSKU USLUGU TRAŽE DOMAĆU RADNU SNAGU

Bez pristojne plaće i smještaja, slavonski sezonci desetkovani

PREDSJEDNIK SDSS-A NA ČELU ODBORA

HDZ i lijeva oporba podržali su Pupovca

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

SVI KOJI ŽELE PRUŽITI VRHUNSKU USLUGU TRAŽE DOMAĆU RADNU SNAGU

Bez pristojne plaće i smještaja, slavonski sezonci desetkovani

2

PRIJEPORI OKO PUPOVCA NA ČELU ODBORA I ŠTO TO POKAZUJE

Plenković održao zadovoljnom srpsku manjinu, a DP-u ipak sačuvao obraz

3

NA KOMUNALNOM ODLAGALIŠTU PETROVAČKA DOLA KOD VUKOVARA

U masovnoj grobnici najmanje deset tijela