Autoglas
ODGOVOR NA ŽESTOKU KONKURENCIJU

Nissan i Honda zajedno će proizvoditi električne dijelove
Objavljeno 19. ožujka, 2024.

Japanski divovi Nissan i Honda razmišljaju o strateškom partnerstvu u proizvodnji ključnih komponenti za električna vozila (EV) i umjetnoj inteligenciji u softverskim platformama za vozila. Potencijalno partnerstvo moglo bi im pomoći da razviju ekonomiju razmjera u proizvodnji električnih vozila jer se japanski proizvođači automobila suočavaju sa žestokom konkurencijom kineskog BYD-a i američkog Tesle.



Nissan je bio pionir u sektoru električnih vozila s modelom Leaf, ali zajedno s drugim tradicionalnim proizvođačima automobila teško odolijeva sve žešćoj konkurenciji novih tržišnih igrača. "Novi igrači vrlo su agresivni i napreduju nevjerojatnom brzinom", rekao je izvršni direktor Nissana Makoto Uchida. "Ne možemo pobijediti u natjecanju sve dok slijedimo uvriježena pravila i tradicionalni pristup", rekao je Uchida.

Hondina prodaja također zaostaje za konkurencijom. Vozila s baterijskim pogonom činila su u prvih devet mjeseci 2023. manje od 0,5 posto njegove svjetske prodaje od oko 2,8 milijuna automobila. Honda i Nissan potpisali su neobvezujući memorandum o razumijevanju kako bi razmotrili područja potencijalne suradnje, ali tek trebaju odrediti njezine razmjere, rekao je predsjednik Honde Toshihiro Mibe. Tvrtke su otvorene za suradnju u svim regijama, i u Japanu i u inozemstvu, rekao je šef Nissana.

Nissan je trenutno u poslovnom savezu s Renaultom i Mitsubishijem, ali na njih neće utjecati potencijalni savez s Hondom, dodao je. Nissan surađuje s Renaultom na električnim vozilima, uglavnom u Europi. Nova Nissanova električna Micra imat će istu strukturu kao i novi Renault 5 i proizvodit će se u istoj tvornici u sjevernoj Francuskoj. Nissan i Renault prošle su godine smanjili opseg višegodišnjeg savezništva te je Renault od tada potpisao ugovore s novim partnerima, kao što je kineski Geely. Uchida je rekao da su Nissan i Honda otvoreni za suradnju sa sadašnjim partnerima, ako se pruži prilika. Tvrtke će istražiti mjere smanjenja troškova, rekao je Hondin šef, dodavši da postizanje troškovne efikasnosti zahtijeva višu razinu proizvodnje. Hondin je cilj od 2040. prodavati samo električna i vozila na gorive ćelije. Nissan i Honda tek trebaju razgovarati o povezivanju kapitala, ali otvoreni su i za tu mogućnost u budućnosti, rekao je Mibe. H