Zdravlje
DOBAR JE SAN KLJUČAN

Spavajte sedam sati, legnite u isto vrijeme
Objavljeno 26. veljače, 2024.

Dobar je san ključan za smanjenje rizika od infarkta. Znamo koliko je san presudan za oporavak. Odrasle osobe koje spavaju manje od sedam sati noću vjerojatnije imaju zdravstvene probleme, a tijekom normalnog sna krvni tlak opada između 10 % i 20 %, pa imati problema sa spavanjem znači da vaš krvni tlak ima tendenciju ostati viši tijekom dužeg razdoblja. Također, viši krvni tlak u horizontalnom umjesto u vertikalnom položaju znači da tlak pojačano djeluje na stijenke krvnih žila, osobito u moždanoj cirkulaciji. Loš je san također kritičan faktor rizika za dijabetes; brojna istraživanja pokazuju da dovoljno sna poboljšava kontrolu razine šećera u krvi.

Evo nekoliko savjeta kako maksimalno iskoristiti svoj san: ciljajte na ranu večeru i nakon što završite, operite zube - to je snažan signal da ste završili s obrocima za taj dan. Idealno je ne jesti ništa od dva do tri sata prije spavanja, jer dok spavate, ne želite probavljati hranu. Želite da se vaše tijelo fokusira na oporavak. Zatim, morate se držati redovitog rasporeda spavanja, dakle, idite spavati u isto vrijeme svake noći i budite se u isto vrijeme svako jutro, uključujući i vikende. Kad se ujutro probudite, pobrinite se da dobijete dovoljno prirodnog svjetla. Sunčeva je svjetlost snažan signal vašem tijelu da uđe u pravilan ciklus spavanja i budnosti.

Dragan Novosel

Možda ste propustili...

STUDIJA UBLAŽAVANJE MENTALNIH I FIZIČKIH TEGOBA

Ljudski dodir može smanjiti bol, depresiju i tjeskobu

NUTRICIONIZAM POMOĆ U GUBITKU TEŽINE

Vlakna nas održavaju sitima i zadovoljnima

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

SAVJET NE MOŽEMO SVE KONTROLIRATI

Učestali mikrostres itekako crpi energiju

2

STUDIJA UBLAŽAVANJE MENTALNIH I FIZIČKIH TEGOBA

Ljudski dodir može smanjiti bol, depresiju i tjeskobu

3

ISTRAŽIVANJE

Više sitne plave ribe umjesto crvenog mesa