Zdravlje
OTPORNOST NA BOLESTI

Zlatna pravila za što jači imunitet
Objavljeno 26. veljače, 2024.
Planirajte tjedne obroke i na popis svakako uvrstite svježu ribu, mliječne proizvode, žitarice, orašaste plodove
Od vitamina koji su važan štit u obrani organizma posebno se ističe vitamin C i vitamin D. Vitamin C važan je za zdravlje sluznica, štiti od toksina i različitih infekcija, smanjuje rizik od gripe i prehlade. Za normalno funkcioniranje imunosnog sustava potreban je i vitamin D, koji smanjuje učestalost infekcija gornjih dišnih putova. Stres potiskuje funkcije imunosnog sustava i smanjuje njegovu sposobnost da se bori protiv bolesti. Planirajte tjedne obroke i na popis svakako uvrstite svježu ribu, mliječne proizvode, žitarice, orašaste plodove, a pokušajte se nagraditi i vitaminskim bombama - cijeđenim sokovima i smoothiejima.
Unosite dovoljno tekućine
Voda je najbolje piće za organizam jer osigurava hidrataciju. Unosite bar 1,5 l vode ili biljnih čajeva na dan. Osim vitaminima, mineralima i elektrolitima, vodom je bogato i voće i povrće.

Redovito pranje ruku
Poželjno je redovito prati ruke jer se prehlada i gripa prenose izravnim kontaktom. Nemojte kašljati u ruke, nego se koristite maramicama i odmah ih bacite nakon upotrebe. Nemojte dijeliti sprej za nos s ukućanima.

Umjereno zahtjevno vježbanje
Redovito vježbanje jača imunosni sustav, poboljšava obrambene mehanizme tijela i ima protupalni učinak. Posvetite svaki drugi dan redovitim umjereno zahtjevnim tjelesnim aktivnostima obogaćenima treningom snage.

Kvalitetan je san nužan
Kvalitetan san podrška je imunosnom sustavu, a redovito spavanje temelj je zdravlja. Ne postoji univerzalno pravilo koliko je sati sna dovoljno, ali bitno je da se naspavate jer dovoljna količina sna djeluje na raspoloženje i kognitivne funkcije.

Možda ste propustili...

STUDIJA UBLAŽAVANJE MENTALNIH I FIZIČKIH TEGOBA

Ljudski dodir može smanjiti bol, depresiju i tjeskobu

ORGANIZAM SE PRIRODNO POČINJE REGENERIRATI

U proljeće se javlja svjež nalet energije

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

SAVJET NE MOŽEMO SVE KONTROLIRATI

Učestali mikrostres itekako crpi energiju

2

STUDIJA UBLAŽAVANJE MENTALNIH I FIZIČKIH TEGOBA

Ljudski dodir može smanjiti bol, depresiju i tjeskobu

3

ISTRAŽIVANJE

Više sitne plave ribe umjesto crvenog mesa