Zdravlje
NUTRICIONIZAM VOĆE, POVRĆE, ŽITARICE

Dehidracija hrane jednostavna i zdrava
Objavljeno 19. veljače, 2024.
Nakon sušenja hranu možete pohraniti u različite posude ili čak papirnate vrećice i konzumirati je tijekom cijele godine.J. Kn.
I mljeveno je odličan dodatak
Sušeno voće, poput aronije i borovnica, možete samljeti u prah koji možete dodati u smoothieje i deserte. Samljeveni celer i drugo korjenasto i lisnato povrće bit će savršeni dodatak za vaša jela.

Ravnomjerno sušenje
Prije stavljanja u dehidrator namirnice narežite na jednake komade kako bi se ravnomjerno osušile. U suprotnom će neki komadi biti bolje, a neki lošije osušeni.

Ne uklanja se masnoća
Hrana koja sadrži visoki postotak masnoće nije namijenjena dehidraciji jer se isušivanjem ne može ukloniti masnoća, pa je izložena propadanju i kvarenju. U takve namirnice spadaju čak i avokado i masline, kao i mliječni proizvodi.

Kratko blanširanje čuva boju
Kako biste očuvali boju povrća, možete ga, prije stavljanja u dehidrator, nakratko blanširati pa brzo umočiti u hladnu vodu. To se odnosi i na mrkvu, brokulu, šparoge, krumpir, batat. Mekano povrće kao špinat, gljive ili luk ne treba blanširati.

Vrijeme sušenja ovisi o tipu dehidratora
Dehidracija je postupak izlaganja hrane laganoj toplini i ujednačenom protoku zraka. Za proces dehidracije pogodno je voće, povrće, mahunarke i žitarice, tjestenina, gljive i začinsko bilje. Želite li ubrzati proces dehidracije, narežite hranu na tanje komadiće ili stavite manje količine u dehidrator. Vrijeme sušenja ovisi o tipu dehidratora, ali povrće se uglavnom suši od 4 do 12 sati. Voće s korom dobro operite i obrišite, a hranu uvijek narežite na jednake komadiće. Jagode, banane, kivi i jabuke režite na tanke ploške, ananas na male komadiće, a bobičasto voće ostavite u komadu. Narezane ploške uvijek sušite u jednom sloju, komadići se ne bi trebali preklapati.

Možda ste propustili...

SAVJET IZBJEĆI UPALE I DEBLJANJE

Lagane vježbe istezanja za dobar početak dana

STUDIJA UBLAŽAVANJE MENTALNIH I FIZIČKIH TEGOBA

Ljudski dodir može smanjiti bol, depresiju i tjeskobu

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

SAVJET NE MOŽEMO SVE KONTROLIRATI

Učestali mikrostres itekako crpi energiju

2

STUDIJA UBLAŽAVANJE MENTALNIH I FIZIČKIH TEGOBA

Ljudski dodir može smanjiti bol, depresiju i tjeskobu

3

ISTRAŽIVANJE

Više sitne plave ribe umjesto crvenog mesa