Ekonomija
SUDJELOVALO 25.000 ISPITANIKA

Lidl, dm i Rimac i dalje najpoželjniji poslodavci
Objavljeno 10. veljače, 2024.
Najviše ispitanika navelo dobre međuljudske odnose kao ono čime ih najpoželjniji poslodavci privlače

Četrnaestu godinu zaredom najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj je tvrtka dm-drogerie markt d.o.o. Drugo mjesto i ove godine zauzeo je Lidl d.o.o., a treće mjesto ponovno je pripalo Rimac Grupi d.o.o.



Na listi najpoželjnijih poslodavaca zamjetan je skok tehnoloških kompanija kao što su Google Hrvatska, Microsoft Hrvatska i Ericsson Nikola Tesla, koje su ove godine ušle u top 20.



Otkriva to devetnaesto zaredom istraživanje o poslodavcima prvog izbora, koje provodi Alma Career Croatia, koji upravlja portalom MojPosao.



U istraživanju, provedenom 2023., sudjelovalo je više od 25.000 ispitanika.



Što čini razliku?


Kako bi otkrili koje su to male tajne koje čine razliku među poslodavcima, ispitanici su zamoljeni da odaberu do tri faktora koja prema njihovu mišljenju mora imati najpoželjniji poslodavac.



Najviše ispitanika (45 %) označilo je dobre međuljudske odnose, odnosno dobru atmosferu na radnom mjestu, kao ono čime ih privlače najpoželjniji poslodavci. Na drugom mjestu našao se dobar tretman od nadređenih, tu stavku odabralo je čak 43 % ispitanika, a na trećem mjestu našla se sigurnost radnog mjesta (43 %). Među manje važnim faktorima su društvena odgovornost kompanije, nematerijalne beneficije i prilika za hijerarhijsko napredovanje.Među najpoželjnijim beneficijama istaknuti su bonusi za izvanredna postignuća (64 %), slijedi fleksibilno radno vrijeme (51 %) i naknada za putne troškove (51 %). Među manje popularnim beneficijama su pokriveni ili subvencionirani troškovi kulturnih ili sportskih aktivnosti, bonus za preporuke te subvencioniranje opuštajućih aktivnosti (wellness masaža...).



Gotovo polovina ispitanika (47 %) često razmišlja o promjeni poslodavca, a trećina (35 %) ponekad o tome razmišlja. Samo svaki peti ispitanik (18 %) uopće ne razmišlja o promjeni posla.



Prvi izbor


Međutim, ispitanici koji rade kod svog poslodavca prvog izbora u znatno manjoj mjeri razmišljaju o promjeni posla, nego oni koji ne rade kod svog poslodavca prvog izbora. Više od polovine ispitanika (54 %) koji rade kod svog poželjnog poslodavca uopće ne razmišlja o promjeni posla, a takvih je samo 9 % među ispitanicima koji ne rade kod svog odabranog poslodavca. Njih, pak, više od polovine (55 %) često razmišlja o promjeni posla, spram samo 11 % onih koji često razmišljaju o promjeni posla, a rade kod svog poželjnog poslodavca.



Sukladno s rezultatima, ne iznenađuje podatak da 48 % ispitanika aktivno traži posao, a sljedeća trećina (38 %) ne traži posao, ali bi, ako bi je poslodavac kontaktirao, razmislila o tome. Samo 14 % ispitanika uopće ne traži posao. Također, posao u većoj mjeri traže ispitanici koji ne rade kod svog poželjnog poslodavca (51 %) nego oni koji rade kod poželjnog poslodavca (njih samo 17 % traži posao).

Zdenka Rupčić
Istaknuli one koji su najviše napredovali
Istraživanje se temelji isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama i njihovu slobodnom izboru. Cilj istraživanja bio je saznati koji su, i zbog čega, poslodavci na hrvatskom tržištu rada najatraktivniji općoj javnosti te istaknuti one koji su najviše napredovali. Od ispitanika se tražilo da imenuju (redom) tri svoja poslodavca prvog izbora (tj. poslodavca prvog, drugog i trećeg izbora). Bodovalo se tako da su poslodavci prvog izbora dobili 3 boda, drugog izbora 2 boda i trećeg izbora 1 bod, te se na temelju toga izračunavao ukupan poredak poslodavaca.

Možda ste propustili...

DODIJELJENA ZLATNA KOŠARICA 2024. ZA NAJBOLJA OSTVARENJA

Podravka najbolji proizvođač

POLJSKA PRIPREMA POLA MILIJARDE EURA

Kompenzacija za niže cijene žitarica

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana