Osijek
OSIJEK POSTAJE SREDIŠTE KREATIVNOSTI

Više od 160 timova na međunarodnom 5. Milenijskom natjecanju iz kreativne industrije
Objavljeno 27. studenog, 2023.

Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije projekt je Ekonomskog fakulteta u Osijeku koje ima za cilj poticanje idejnosti, kreativnosti, autorskog stvaralaštva i poduzetničkog načina razmišljanja kod djece i mladih. Ovo međunarodno natjecanje petu godinu zaredom okuplja studente i učenike osnovnih i srednjih škola, a idejna se rješenja predstavljaju i ove godine pred stručnim prosudbenim povjerenstvom od 5. do 7. prosinca u Osijeku.



Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije jedino je natjecanje koje okuplja natjecatelje svih obrazovnih razina. Posebno je i po tome što prati pedagoške i metodičke standarde te iako nije vezano niti uz jedan konkretan nastavni predmet,zapravo obuhvaća sve nastavne procese jer se očekuje da natjecatelji predlažu idejna rješenja kroz jedan od sektora kreativne industrije.

TEME NATJECANJA

Kako bi mentori tijekom cijele godine izgrađivali inkubatore kreativnosti u kojima su autori upravo učenici i studenti, organizatori iz godine u godinu teme Natjecanja zadržavaju nepromijenjenima. Predsjednica organizacijskog odbora prof. dr. sc. Jasna Horvat ujedno je i autorica natjecateljskih tema koje proizlaze iz njezina književnog rada. Cilj je Milenijskoga natjecanja razvoj novih vještina, kritičkog razmišljanja, kreativnosti uz inovativni pristup odgovoru na postavljena tematska pitanja. Profesorica Horvat ističe kako se temama nastojalo uputiti natjecatelje u korištenje kulture kao resursa. Glagoljica je jedna od temeljnih oznaka hrvatskoga kulturnog identiteta te time posjeduje kulturni, gospodarski, turistički i izvozni potencijal. Natjecatelji Milenijskoga natjecanja pozvani su ponuditi rješenje koje odgovara na pitanje kako osvajati glagoljicom u novom mileniju. Osim glagoljice natjecatelji kroz temu mitologija promišljaju kako širiti mitologiju u novom mileniju, temom put svile odgovaraju na pitanje kako se povezati u novom mileniju, a natjecateljima se nudi i tema iz STEM područja. Jasna Horvat zaključuje teme natjecanja s temom vodika koji se smatra energentom budućnosti i čuvarem planetarne održivosti. U temi vodik natjecatelji odgovaraju na pitanje kako vodikovu kreativnost primijeniti u kreativnoj industriji?

PREDSTAVLJANJE RJEŠENJA

Natjecanje je pozornica nastavnicima i timovima svih obrazovnih skupina za predstavljanje idejnih rješenja. U timovima može biti jedan, dva ili tri učenika/studenta. Idejna rješenja odgovaraju na jednu od tema natjecanja (glagoljica, mitologija, put svile ili vodik) dok se primjena idejnih rješenja očekuje u okviru jednog ili više sektora kreativne industrije. Od 5. do 7. prosinca mentori i timovi uživo predstavljaju svoja idejna rješenja pred Prosudbenim povjerenstvom na Ekonomskom fakultetu u Osijeku. Ivana Jobst naglašava kako Natjecanje u prvi plan ističe natjecatelje, a ne pobjednike. Razlog tomu je što se vrsnoća ideje potvrđuje tek na tržištu, odnosno u budućnosti, a sadašnjost je inkubator kreativnosti i poticaj za stvaranje.

NJEGOVANJE IDEJNOSTI

Jedno od najčešćih pitanja koje je upućeno organizatora odnosi se na izgled idejnog rješenja. Dora Radl Ćućić vodi organizacijski odbor međunarodnog dijela Natjecanja, a koncept Milenijskog natjecanja razvijala je od prvog dana zajedno s Josipom Mijoč. Dora kroz smijeh ističe kako je mentorima najteže prihvatiti slobodu u izradi idejnih rješenja. Obrazovni sustavi često zahtijevaju unaprijed poznata pravila dok s kreativnosti i konceptom Milenijskog natjecanja njeguje se idejnost te se ohrabruju djeca i mladi na izražavanje vlastitih ideja. Natjecanje je u skladu s pravilnikom za napredovanje učitelja i nastavnika te u skladu s programima populariziranja znanosti za visoka učilišta. Natjecateljima je također otvorena mogućnost odabira predstavljanja idejnog rješenja na hrvatskom ili engleskom jeziku. Dora Radl Ćućić ističe kako organizatori priželjkuju neočekivana rješenja kojima bi se ostvarili kreativni proizvodi nadahnuti kulturnom baštinom, a ostvareni u jednom ili više sektora kreativne industrije. Ipak organizacijski odbor je nakon jednog od natjecateljskih ciklusa analizirao predana idejna rješenja te se često kao oblici izvedbe pojavljuju: društvene igre, nacrti, prezentacije, medijski planovi, ples, suveniri, crteži, izložbe, videoprezentacije, predstave, fotografije, priče, mobilne aplikacije, glazba, strip, film, karte, modni predmeti, recepti, komunikacijski planovi, dizajni vizuala, poduzetničke ideje, plakati, igrokazi, itd.

PROŠLOGODIŠNJI NATJECATELJI

Svake godine na Natjecanju sudjeluje više stotina natjecatelja i mentora svih obrazovnih uzrasta iz svih županija Republike Hrvatske te su do sada sudjelovali timovi iz više od deset zemalja. Profesorica Mirna Rajić koja je bila članica Prosudbenog povjerenstva opisuje Milenijsko natjecanje pravim festivalom kreativnosti, ideja, velikog truda i rada učenika i nastavnika osnovnih i srednjih škola. Iz svake prezentacije je bilo vidljivo koliko je uloženo truda i rada. Također sigurna sam kako je upravo ovakav oblik natjecanja i ohrabrivanja djece i mladih mnoge potaknuo da nastave razvijati svoje ideje. Iz godine u godinu javljaju se timovi koji potvrđuju kako su uspjeli realizirati svoja idejna rješenja što je dodatna posebnost ovog Natjecanja. Voditeljica Natjecanja Josipa Mijoč zaključuje kako se sve natjecatelje u Osijeku očekuje kreativna atmosfera, ljubazni volonteri, pozitivna energija i entuzijazma koji se smatra gorivom kreativnosti.

PODRŠKA KOLEGA

Natjecanje se razvijalo uz veliku podršku dekana Ekonomskog fakulteta u Osijeku prof. dr. sc. Borisa Crnkovića koji je odgovorna osoba ovog međunarodnog projekta. Dekan ističe kako je visoka podrška Ministarstva znanosti i obrazovanja predstavljala dodatnu polugu razvoju Natjecanja i pozicioniranja Ekonomskog fakulteta kao vodeće ustanove u istraživanju potencijala kreativne industrije. Kreativna industrija je industrija novog milenija, a EFOS i osječko sveučilište prometnula je u sveučilišno središte kreativne industrije Republike Hrvatske

Sve informacije Milenijskom natjecanju organizatori svakodnevno objavljuju na mrežnoj stranici natjecanja milenijsko.efos.hr, ali i na društvenim mrežama (@Millennial Competition).



Autorica teksta voditeljica je i idejna začetnica Milenijskog natjecanja iz kreativne industrije.

Josipa MIJOČ
Kreativna industrija
U kreativnoj industriji stvaraju se proizvodi i usluge koje se temelje na autorskom radu jednog ili većeg broja kreativaca. Riječ je o industriji koja potiče inovacije, suradnju, neprestano učenje te dopušta pretvaranje hobija u posao. Sektori kreativne industrije su arhitektura, audiovizualne umjetnosti, baština, dizajn, glazba, izvedbene umjetnosti, knjiga i nakladništvo, mediji, oglašavanje i tržišne komunikacije, primijenjene umjetnosti, računalne igre/novi mediji te vizualne umjetnosti.

Možda ste propustili...

ERNESTINOVAČKI VRTIĆARCI RAST ĆE SA SVOJIM STABLIMA

Djeca zasukala rukave i pjevajući ozelenila selo

USPJEH ŠAHOVSKOG KLUBA FERIT OSIJEK

Izborili se za završnicu državnog Kup natjecanja

“ZDRAVKO JE KRENUO!”

Ovoga tjedna na fitness besplatno

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana