Autoglas
ČUVAJU SVOJE PREGOVORI SA STELLANTISOM

Talijanska vlada želi povećanje proizvodnje
Objavljeno 28. studenog, 2023.
Fiat Chrysler, koji je danas dio Stellantisa, posljednji je put u Italiji proizveo više od milijun vozila 2017. godine

Talijanska vlada i multinacionalni proizvođač vozila Stellantis pokrenut će početkom prosinca službene razgovore o povećanju proizvodnje, izvijestilo je tamošnje ministarstvo gospodarstva. Ministar industrije Adolfo Urso i izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares rekli su ove godine da rade na sporazumu koji bi povećao proizvodnju u Italiji na milijun godišnje, ne navevši vremenski okvir.



U 2021. i 2022. godini Stellantis, krovna kompanija brendova Fiat, Alfa Romeo, Citroen i Peugeot, proizveo je u Italiji nešto manje od 700.000 automobila i kombija, a u ovoj godini trebao bi ih proizvesti tek nešto više. Fiat Chrysler, koji se početkom 2021. spojio s francuskim PSA-om i danas je dio Stellantisa, posljednji je put u Italiji proizveo više od milijun vozila 2017. godine. Nakon preliminarnih razgovora sa Stellantisom, službeni razgovori počet će 6. prosinca, a uključit će sindikate, lokalne vlasti i automobilsku lobističku skupinu ANFIA, priopćio je ured talijanskog ministra gospodarstva. Tema razgovora bit će i jačanje aktivnosti istraživanja i razvoja, ulaganja u inovativne modele vozila, prekvalifikaciju radnika i pomoć dobavljačima autodijelova da preusmjere proizvodnju na nova vozila, priopćilo je ministarstvo. Talijanska industrija dijelova druga je po veličini u Europi, prema ANFIA-i, i opskrbljuje nekoliko proizvođača automobila u inozemstvu, no čak 40 posto dobavljača specijalizirano je za tehnologiju unutarnjeg izgaranja, a više od 70 posto njih izloženo je toj tehnologiji.

Zbog oslanjanja na tehnologiju unutarnjeg izgaranja i dominacije malih poduzeća, koja čine dvije trećine tvrtki u sektoru dijelova, Italija bi mogla pretrpjeti posebno teške posljedice u prelasku na električnu energiju. Glavna je prijetnja tim tvrtkama nestanak talijanske automobilske industrije, objasnio je profesor menadžmenta na Sveučilištu u Veneciji i znanstveni direktor Centra za automobilsku i mobilnost inovacija (CAMI) Francesco Zirpoli. Italija je devedesetih godina proizvodila više od dva milijuna automobila godišnje, a sada ih proizvodi manje od milijun, naveo je Zirpoli.

Glasnogovornik Stellantisa, jedinog velikog talijanskog proizvođača automobila, ponovio je da je grupa spremna prozvoditi u Italiji i stvoriti uvjete koji će sačuvati središnju poziciju Italije u Stellantisovoj poslovnoj strategiji. Sporazum ovisi o nizu mjera talijanske vlade, uključujući odgodu ili otkazivanje predložene uredbe o emisijama štetnih tvari Euro 7, poticaje za prodaju električnih vozila, razvoj mreže punionica i niže troškove energije, poručili su iz kompanije.

Milan Bugarić
STELLANTIS I CATL
Kineski proizvođač baterija CATL i Stellantis najavili su da će udružiti snage u proizvodnji baterijskih ćelija u Europi kako bi snizili troškove ključne komponente električnih vozila. U planu je i osnivanje zajedničke kompanije s ravnopravnim vlasničkim udjelima. Baterije od litija i željeznog fosfata znače manje troškove u proizvodnji, ali i manju pogonsku snagu u usporedbi s baterijama od nikla i mangana (NMC). Suradnja s CATL-om dopunit će Stellantisovu strategiju elektrifikacije. Grupa će za skuplje automobile i dalje upotrebljavati baterije od nikla i mangana.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike