Mozaik
TIN OSTROŠIĆ SLATINSKI SNIMATELJ RADIO NA FILMU NAGRAĐENOM NA ZFF-U

Oduvijek sam kao osoba bio bubnjar, više nego frontmen
Objavljeno 22. studenog, 2023.
“Niska trava” nekako je zaokružila godine truda i rada na ADU i pokraj nje

Na 21. Zagreb Film Festivalu najboljim filmom u nacionalnom programu Kockice proglašen je i nagrađen Zlatnim kolicima kratkometražni igrani film redatelja Davda Gaše "Niska trava". Riječ je o filmu zagrebačke studentske ekipe: kamera je bila u rukama Tina Ostrošića, montaža je djelo Marte Bregeš, zvuk je oblikovao Dino Ljuban, a autor glazbe je Borna Maksan. Producentica filma je Marta Eva Mećava, a film je snimljen u produkciji Akademije dramske umjetnosti uz potporu Hrvatskog audiovizualnog centra.



Na ovogodišnjem Pulskom filmskom festivalu film "Niska trava" dobio je nagradu "Vedran Šamanović", utemeljenu u počast filmskom snimatelju i autoru Vedranu Šamanoviću, a film je dobio i Specijalno priznanje žirija nakon regionalne premijere u sklopu Natjecateljskog programa studentskog filma 29. Sarajevo Film Festivala.

Jedan od sudionika filmske priče o niskoj travi je snimatelj Tin Ostrošić, Slatinčanin, od djetinjstva zaljubljenik u magiju prenošenja pokretne slike stvarnosti i mašte na platno, koji će sebe predstaviti kao ponosnog Slavonca i filmskog snimatelja koji trenutačno živi i studira u Zagrebu.

Kako je došlo do odluke o studiranju na Akademiji dramske umjetnosti, što je prethodilo, i što te privuklo fotografiji i snimanju više nego (prvotno) glumi?

- Odmalena me otac, kako je bio profesor hrvatskoga jezika i književnosti i dramski pedagog u osnovnoj školi koju sam pohađao, gurao u smjeru dramskih umjetnosti. Kao učenik drugog razreda osnovne škole s monologom "Žutokljunac" plasirao sam se na državnu smotru LiDraNo. Glumio sam do kraja osnovne škole u kratkim filmovima koje smo snimali pod mentorstvom mog oca i slali na Reviju hrvatskog filmskog stvaralaštva djece, gdje sam se družio s drugom djecom koja rade isto i koja se zabavljaju istim stvarima. Nakon upisa u srednju školu i dalje sam se zanimao za film, te kroz poznanstva s prijateljima i kolegama iz Studija kreativnih ideja Gunja pohađao školu medijske kulture, gdje sam na radionici kamere kod Borisa Poljaka otkrio mogućnosti i snagu kamere kao alata koji me oduševio na prvu. Nakon toga Akademija dramske umjetnosti bila je jedini cilj u nadolazećim godinama. Nasreću, to mi se ostvarilo 2019., kada sam ADU i upisao.

Kako je i kada došlo do suradnje s Filmskom rundom u Osijeku?

- Suradnja s Filmskom rundom došla je također preko ekipe iz Studija kreativnih ideja u Gunji, koja me prve godine Runde spojila s organizatoricama festivala Dalijom, Anom, Ines i Martom, te im predložila da pomognem u izradi filmskih kronika koje su radili za HRT. To je prošlo super, svi smo super kliknuli i nakon toga nastavili svake godine aktivno surađivati. Runda je predivan i vrijedan projekt za Osijek i Slavoniju, koja nema drugih aktivnih filmskih događaja, radionica ni klubova. Ponosan sam što sam ove godine mogao doći kao gost i s kolegom redateljem Andrijom Tomićem snimiti film "Glupane glupi", koji je imao premijeru na Liburnija film festivalu ove godine u Opatiji.

Najveći uspjeh do sada postigao je film "Niska trava". Kako je došlo do suradnje s Davidom Gašom i ekipom toga filma?

- Davida Gašu upoznao sam kao filmskog entuzijasta na Filmskoj rundi prije četiri ili pet godina, a sudbina nas je spojila na Akademiji dramske umjetnosti. Upisali smo fakultet iste godine i zbog prijašnjeg, premda površnog, poznanstva odlučili smo zajedno snimiti njegovu prvu filmsku vježbu, nakon koje smo obojica shvatili da funkcioniramo dobro u paru. Tijekom godina snimili smo puno zajedničkih filmova i spotova, i postali smo jako dobri prijatelji. "Niska trava" zapravo je kruna našega zajedničkog rada. Mislim da je to prijateljstvo puno pomoglo u slobodnijoj i direktnijoj komunikaciji, koja nekad zna biti teška i konfliktna, ali je potrebna da bismo došli do zajedničkog cilja, koji je, na kraju krajeva, dobar film.

Na čemu si do sada radio i koje si nagrade osvojio?

- Uzd desetak filmova na Akademiji, do sada sam radio kao direktor fotografije na dva profesionalna kratka filma, na videospotovima i namjenskim komercijalnim radovima, od kojih i danas živim. Od nagrada najznačajnije su Srce Sarajeva na Sarajevo Film Festivalu 2022. godine s filmom "Nije zima za komarce" redateljskog para Josipa Lukića i Klare Šovagović, koji je također nagrađen Zlatnim kolicima u programu Kockice Zagreb Film Festivala. Istu nagradu ove godine odnijeli smo s "Niskom travom", koja je nagrađena i na Sarajevo Film Festivalu Specijalnim priznanjem. Ponosan sam što sam na neki način član vrlo uspješne filmske ekipe. Naime, na Filmskoj reviji Kazališne akademije (FRKA) David Gašo je za film "Šumica" osvojio nagradu za najbolju režiju dokumentarnog filma, a za "Nisku travu" nagradu za najbolju režiju igranog filma. Posebno priznanje za glazbu u tom filmu osvojio je Borna Maksan, nagradu za najbolji dizajn zvuka "Martin Semenčić" dobio je Dino Ljuban, a Jan Herenčić dobio je nagradu za najbolju scenografiju. Ja sam dobio nagradu za najbolju fotografiju, a redatelj David Gašo i producentica Marta Eva Mećava osvojili su Grand prix "Lukas Nola" za najbolji film. Mislim da su to vrlo vrijedna priznanja jer Filmsku reviju organiziraju naši kolege, studenti Akademije dramske umjetnosti. Smatram kako je vrijedno spomenuti da je film "Niska trava" dobio i Nagradu "Vedran Šamanović", koja se dodjeljuje filmskom umjetniku koji je u bilo kojoj grani filmske umjetnosti, u kratkom ili dugom metru, inovativnim pristupom proširio granice filmskog izraza u hrvatskom filmu.

Što tebi za studiranje i daljnji rad znači uspjeh "Niske trave"?

- Mislim da mi je "Niska trava" nekako zaokružila sve ove godine truda i rada na Akademiji i pokraj nje. Na Akademiji sam već pet godina i mislim da mi za samo studiranje ne donosi puno, ali se nadam da mi otvara neka nova vrata u profesionalnom radu i daljnjem napredovanju kao direktora fotografije.

Koji su planovi, misliš li i ti režirati, jer ipak se film predstavlja kao djelo redatelja?

- Trenutačno nemam želju režirati i baviti se filmom iz te pozicije. Mislim da sam oduvijek kao osoba bio bubnjar, više nego frontmen, ako se to uopće može usporediti s glazbom. Volim snimanje i filmsku fotografiju. Nudi jako puno mogućnosti koje plešu između idejnog i tehničkog, gdje sam nekako uvijek bio siguran i spretan. No većina mojih uzora i ljudi od kojih sam pokušavao pokupiti najviše znanja su snimatelji koji su u nekom trenutku pokušali režirati, pa ne bih sa sigurnošću tvrdio da neću i ja. Nikad ne reci nikad...

Petar Žarković
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

U KVIZU “TKO ŽELI BITI MILIJUNAŠ?”

Osječanin Jan Kukić osvojio 10.000 eura

2

30. SARAJEVO FILM FESTIVAL

Prijave serija za Srce Sarajeva

3

ZABRINJAVAJUĆE BROJKE

Nije dobro, više od milijardu ljudi na svijetu pretilo