Ekonomija
MOŽE LI ČOVJEK OSTATI KLJUČ USPJEHA?

Umjetna inteligencija igra sve veću ulogu u turizmu
Objavljeno 14. studenog, 2023.

Na koji način umjetna inteligencija (UI) pomaže čovjeku u bržem, boljem i kvalitetnijem obavljanju poslovnih zadataka te je li čovjek zamjenjiv u turizmu, bila je tema panel-rasprave "Putovanje u održivost – iskustva destinacija Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i UI s osobnošću" Hrvatske gospodarske komore (HGK) na Danima hrvatskog turizma.



"Odlučili smo se na ovu temu jer umjetna inteligencija igra sve veću ulogu u turizmu optimizirajući korisničko iskustvo, pružajući personalizirane preporuke i analizirajući velike količine podataka. S pomoću algoritama strojnog učenja turističke tvrtke mogu prilagoditi ponude individualnim preferencijama putnika, čime se povećava zadovoljstvo korisnika. Također, UI sustavi pomažu u učinkovitijem upravljanju rezervacijama, rješavanju problema i unaprjeđenju operativne učinkovitosti u industriji turizma. U konačnici pomažu podići kvalitetu usluge u turizmu", uvela je sudionike u temu Andreja Vukojević, direktorica Sektora turizma HGK-a.

Svoje perspektive predstavili su osnivač tvrtke Apsolon i suosnivač i partner u konzultantskoj kući Best Advisory Vedran Antoljak te licencirani predavač u području prodaje i komunikacija Davor Bilman.

"Iako se nalazimo u tehnološki razvijenom društvu prepunom UI alata, čovjek će i dalje biti u središtu odluke o procjeni kvalitete određenog proizvoda ili usluge. Veliku ulogu, uz naš sustav vrijednosti i kupovne navike, u toj procjeni ima i naša osobnost. Ona je ključan dio nas kao osobe, a govori nam kako ćemo se ponašati i reagirati u određenim situacijama", smatra Bilman.

Gostoljubivost je jedan od top 5 čimbenika koji utječu na vraćanje gostiju, istaknuto je. Turisti cijene ljudski pristup i osobnu vezu s domaćinima. Industrija se prilagođava educirajući djelatnike o tipovima osobnosti i vještinama komunikacije. Istovremeno umjetna inteligencija igra sve veću ulogu u prilagodbi itinerara (rasporeda) prema podatcima o aktivnostima putnika: prošlim putovanjima, izboru hotela... "U svijetu gdje se turistička industrija neprestano mijenja UI se pojavljuje kao ključni faktor koji oblikuje budućnost turizma. UI čini novu eru u turizmu omogućavajući personalizirane doživljaje i unaprjeđenje usluga koje premašuju očekivanja posjetitelja. Ona nije samo inovacija nego i temelj za stvaranje jedinstvenih, nezaboravnih putovanja", izložio je Antoljak.

Integracija umjetne inteligencije u turistički sektor nije pitanje izbora, nego nužnosti; ona omogućuje konkurentnost, inovativnost i sposobnost za održavanje visokog standarda u poslovnom svijetu koji prolazi kroz digitalnu transformaciju.

"S pomoću UI imamo mogućnost predvidjeti želje i potrebe korisnika prije nego što ih i oni sami osvijeste. Primjena UI u turizmu znači korak naprijed prema održivosti - od inteligentnog upravljanja resursima do ekološki osviještenog poslovanja", zaključio je Antoljak.

Zdenka Rupčić
Vedran Antoljak

licencirani predavač

Umjetna inteligencija čini novu eru u turizmu omogućavajući personalizirane doživljaje i unaprjeđenje usluga koje premašuju očekivanja posjetitelja

“SKENER OSOBNOSTI”
“Poznavanjem i prepoznavanjem osobnosti gosta povećavamo vjerojatnost pravilne komunikacije i razumijevanja njegovih potreba, a time uvelike utječemo na percepciju kvalitete. Metoda brzog prepoznavanja osobnosti “SKENER OSOBNOSTI” s pomoću markera, poput odijevanja, izgleda, načina govora i korištenih riječi, omogućava nam da trenutno prilagodimo svoju komunikaciju prema tipu osobnosti osobe s kojom komuniciramo”, rekao je Bilman.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana