Ekonomija
DIGITALIZACIJA PODIŽE PRODUKTIVNOST

U poslovnim procesima sve češća upotreba UI-ja
Objavljeno 21. rujna, 2023.
Tehnologija mora služiti u svrhu čovječanstva - pomoći i ubrzati procese, a ne zamijeniti čovjeka, izjavila je Mimica

Kompanije ubrzano rade na tome kako upotrijebiti umjetnu inteligenciju (UI) u svojim poslovnim procesima, rečeno je u srijedu na konferenciji "Velika promjena, velike mogućnosti: Hrvatsku pokreće ekonomski oporavak i digitalna revolucija".



Panel su organizirali Američka gospodarska komora (AmCham) u Hrvatskoj i Enterprise Investors (EI), jedna od vodećih private equity kompanija u središnjoj i istočnoj Europi.

Izvršna direktorica AmChama Andrea Doko Jelušić istaknula je da kompanije vrlo ubrzano rade na tome kako upotrijebiti umjetnu inteligenciju u svojim poslovnim procesima.

"To je svakako dobra vijest, jer je digitalizacija ono što može podići produktivnost i konkurentnost hrvatskog gospodarstva", ustvrdila je.

Hajdi Ćenan iz udruge Cro Startup! rekla je da u udruzi nastoje start-upovima olakšati poslovanje i pokretanje poslova iz Hrvatske, pri čemu je Hrvatska u regiji specifična upravo po znatnom broju start-upova iz tehnologije umjetne inteligencije.

- Na državi je da napravi regulatorni i porezni okvir koji bi poticali i start-upove iz inozemstva da dođu u Hrvatsku i razvijaju UI rješenja - rekla je Ćenan, ocijenivši i da razvoj cjelokupnog start-up ekosustava praktično nema potporu države.

Predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak rekao je da je Končar kao najveća regionalna elektroindustrija najviše zainteresiran za digitalizaciju elektroenergetske infrastrukture.

"Digitalizacija se nameće kao jedini smisleni odgovor na izazove koji nas u budućnosti u elektroenergetici očekuju", poručio je Kolak, između ostalog, istaknuvši da Končar, anticipirajući budući razvoj elektroenergetike, snažno ulaže u digitalna rješenja, prije svega u razvoj svojih mikromreža za nadzor i upravljanje energetskim tijekovima. "Ako pogledamo koliko je u Hrvatskoj u prošloj godini instalirano objekata na obnovljive izvore energije - to je više nego nedostatno da bismo govorili o dostizanju ciljeva do 2035. i 2050.", rekao je Kolak.

Stoga smatra da je snažnije ulaganje u elektroenergetsku, prijenosnu distributivnu mrežu i njezinu modernizaciju imperativ. Kolak kaže da toga treba biti svjestan, a promjene su potrebne ne samo u Hrvatskoj nego i u cijeloj Europi, koja mora voditi računa o tome ima li dostatne proizvodne i implementacijske kapacitete da se te promjene i dogode.

Voditeljica inovacija u trgovačkom lancu Studenac Nina Mimica apostrofirala je korištenje napredne analitike i strojnog učenja, gdje se na temelju velike baze podataka pokušavaju kreirati buduće promotivne akcije za kupce. Upitana o budućnosti radnih mjesta u trgovini, s obzirom na ubrzanu digitalizaciju i automatizaciju, Mimica je ocijenila da je hrvatsko tržište i dalje tradicionalno, te da se ne može mjeriti sa SAD-om, Azijom, pa ni sa Zapadnom Europom.

"Treba napraviti pametan balans ljudstva i prisnog kontakta, koji naši kupci cijene - i tehnologije. Jedno ne isključuje drugo, tehnologija mora služiti u svrhu čovječanstva - pomoći i ubrzati procese, a ne zamijeniti čovjeka", izjavila je.

Zdenka Rupčić
Korištenje inovacija u poljoprivredi
Miljan Ždrale, voditelj poljoprivrednog sektora za središnju i jugoistočnu Europu u Europskoj banci za obnovu i razvoj (EBRD), izjavio je da je korištenje digitalnih inovacija u poljoprivredi, poput senzora, satelita i blockchain tehnologije, osim što pozitivno utječe na efikasnost i profitabilnost, nužno u borbi protiv klimatskih promjena. mEnterprise Investors (EI) upravlja s više investicijskih fondova, a u Hrvatskoj u vlasništvu ima pekarsku industriju Pan-Pek i trgovački lanac Studenac, a tu je i regionalni lanac trgovina sportske opreme Intersport.

Gordan Kolak

predsjednik Uprave Končara

Digitalizacija se nameće kao jedini smisleni odgovor na izazove koji nas u budućnosti u elektroenergetici očekuju. Končar snažno ulaže u digitalna rješenja, prije svega u razvoj svojih mikromreža

Možda ste propustili...

POD PŠENICOM JE 140 TISUĆA HEKTARA

Manje hektara pod žitaricama

PRODAJA IZ VLASTITE PROIZVODNJE POSLOVNIH SUBJEKATA OSTALA JE NA ISTOJ RAZINI

Vrijednost otkupa proizvoda od OPG-ova pala za 19,9 posto

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana