Autoglas
VANDERHALL

Spoj auta i motocikla koji puca od snage
Objavljeno 19. rujna, 2023.
Testirali smo Vanderhall Carmel, američko vozilo na tri kotača sa zavidnim voznim performansama koje pruža odličnu zabavu

Osječanin Dalibor Đuričić, s privremenom njemačkom adresom, bio je jedan od najzaustavljanijih sudionika nedavno održanog Osijek Street Race Showa. Dalibor se na Street Race iz Njemačke dovezao vozilom koje je plijenilo pozornost svih prisutnih, a bilo ih je nekoliko tisuća. Riječ je o trokotaču Vanderhall Carmel, koji proizvodi američka tvrtka iz savezne države Utah.



Osmijeh se širi


Taj svojevrsni miks Harleya Davidsona i starih trkaćih automobila iz prve polovine 20. stoljeća pojava je već naprvu, a kada s lanca pusti urlik motora, ne možeš ga ne pogledati, i bar za sekundu staviti se na mjesto vozača. Mi smo ga uspjeli isprobati, i to u vrijeme prometne špice u Trpimirovoj ulici u Osijeku.

Ovaj autocikl, kako ga vole zvati Amerikanci, ima 1,5-litreni turbomotor s 200-tinjak konjskih snaga. Iako nismo išli do limita, odmah smo spoznali da ovo cestovno čudo vrlo brzo, kako stoji u specifikacijama, može jurnuti i iznad 200 kilometara na sat. Ovaj otvoreni dvosjed s krovom koji se može ukloniti dobro leži na cesti, no potrebno je upoznati sve njegove performanse, steći osjet za papučicu gasa, jer na početku je vrlo izvjesno "plesanje" sa stražnjim kotačem. Inače, sva tri kotača su veličine 19 cola.

Vaderhall Carmel stigao je s automatskim mjenjačem, prve metre smo prešli kod dvorane Gradski vrt. Nakon kraćeg ispitivanja gasa i kočnice odlučili smo ga malo stisnuti. Prijenos snage je impresivan i definitivno je potrebno upoznavanje s ovim vozilom, jer dovoljna je mala neopreznost da dođe do prevelikog "plesanja" stražnjeg kraja. No sa svakim prijeđenim metrom osmijeh je postajao sve veći i veći. Vanderhall se dobro držao u sva tri kružna toka na Trpimirovoj ulici, bio odlično pozicioniran u zavojima i stabilan na cesti. Naravno, potreban je oprez kod neravnina na cesti, no ako ste u gabaritima prometnih pravila (riječ je o dopuštenoj brzini), s Vanderhall Carmelom problema nećete imati.

Atraktivnost


Dalibor je na put iz Osijeka krenuo iz Njemačke, iz mjestašca 15-ak kilometara od austrijske granice. Iako je ljeto i dnevna temperatura prelazi 30 stupnjeva, jutarnja vožnja otvorenim dvosjedom je zahtjevna. Unatoč grijanim sjedalima, vozio se Dalibor u motociklističkom kombinezonu, a na glavi je imao vunenu kapu, i čepiće u ušima. Naravno, nije tjerao Vaderhalla do krajnjih granica, no svejedno je trokotač bez problema svladao njemačke, austrijske i mađarske autoceste. Ovom našom nije prošao jer se po Baranji, do Osijeka, odlučio provozati običnom cestom.

Prije nego što smo se sastali u Osijeku, Dalibor je Vanderhallom skoknuo do Vukovara, gdje je, kao i u svim drugim mjestima kroz koja je prolazio, skretao pozornost na zelenkastu strijelu. Čak ga je u centru Vukovara zaustavila policijska patrola, ne zbog prometnog prekršaja, nego da se slika s Vanderhallom, i da joj Dalibor kaže koliko juri, koliko može s jednim tankom prijeći, kakav je osjećaj na otvorenoj cesti, s obzirom da nema prozora...

I sami smo osjetili poglede drugih vozača i prolaznika na kratkoj testnoj ruti Trpimirovom ulicom. Ovaj autocikl uistinu je atraktivan, zvonka zvuka motora, koji postaje zvijer kada se jače stisne papučica gasa. U Hrvatskoj trenutno nema zastupnika za ovaj automobil, kao ni u susjednim državama. Dalibor kaže da je vlasnik tvrtke u kojoj radi zastupnik Vanderhalla za Njemačku i Austriju, te da postoje naznake kako bi u idućim godinama zastupništvo moglo biti otvoreno i u Hrvatskoj. Interesa za ovaj autocikl, sudeći po reakcijama na Street Raceu, ima, pa ne treba začuditi ako Carmel, koji stoji oko 45.000 američkih dolara, osvane i s osječkim registracijskim oznakama.

Milan Bugarić
TVRTKA OSNOVANA 2010. GODINE
Vanderhall je mlada tvrtka sa sjedištem u saveznoj državi Utah u SAD-u. Osnovao ju je 2010. CAD dizajner Steve Hall, a do sada je na tržište, uz testirani Carmel, izbacio nekoliko modela. Svi su retroizgleda, a razlikuju se u jačini motora i pozicioniranju sjedala, od sportskog jednosjeda, dvosjeda u kojem vozač i suvozač sjede jedan pokraj drugoga, do dvosjeda poput borbenog zrakoplova, u kojem suvozač, odnosno suputnik, sjedi iza vozača. S Vanderhallom su zavojite ceste užitak, s obzirom na nisko težište, a dobro podnosi i dugotrajnu vožnju po autocesti. Kao i svaki trkaći automobil, Vanderhall će osjetiti rupe na cesti, jer s dva kotača naprijed i jednim iza gotovo je nemoguće izbjeći ih. Zbog toga je izuzetno važno osjetiti ovaj automobil i dobro ga upoznati prije pritiska papučice gasa. Sve ostalo nakon toga postaje užitak.

Možda ste propustili...

MOTOCIKL KOJI SLAVI STRAST I EMOCIJE SENNINE TRKAĆE KARIJERE

Ducati odaje počast Senni

AMERIČKI PROIZVOĐAČ

Cadillac želi uspjeh u Europi

Propala ideja o otvorenom partnerstvu

Nema suradnje VW-a i Renaulta