Novosti
POVEĆAN JE PROMET I ZARADA

Osamdeset milijuna vozila prošlo je lani hrvatskim autocestama
Objavljeno 30. svibnja, 2023.

Ukupan promet svih vozila na hrvatskim autocestama 2022. godine porastao je za 15 posto u odnosu prema prethodnoj godini, a prihodi od cestarina iznosili su 426,45 milijuna eura (bez PDV-a), što je povećanje od 16,3 posto, podatci su Hrvatske udruge koncesionara za autoceste s naplatom cestarine.



U 2022. godini sva društva koja upravljaju autocestama ostvarila su povećanje prometa za sve kategorije vozila za 15 posto u usporedbi s prethodnom godinom. Naime, promet je lani registriran na razini nešto višoj od 80 milijuna vozila, a godinu prije na razini od 69,7 milijuna vozila. Ukupni su prihodi od cestarina za sva društva za autoceste lani iznosili 426,45 milijuna eura, što je povećanje prihoda od cestarina za 16,3 posto u odnosu prema prethodnoj godini. Tada su prihodi iznosili 2,75 milijardi kuna, također bez PDV-a. Ukupna mreža autocesta u Hrvatskoj na posljednji dan prošle godine iznosila je 1341,10 kilometara, a autocestama u Hrvatskoj upravljaju tri tvrtke: Hrvatske autoceste (upravljaju autocestama A1, A3, A4, A5, A6, A7, A10, A11 i mostom Krk), Bina-Istra (upravlja tzv. Istarskim ipsilonom - A8 i A9) i Autocesta Zagreb - Macelj (upravlja autocestom A2). Investicije u gradnju novih autocesta u 2022. godini iznosile su ukupno 98,85 milijuna eura, a investicije u dionice u prometu 65,35 milijuna eura.

U 2022. godini bile su ukupno 3082 prometne nesreće, u kojima je smrtno stradalo 40 osoba, a broj ozlijeđenih iznosio je 517. Ukupan broj svih prometnih nesreća u 2022. godini povećao se za 12,2 posto, a broj poginulih povećan je za 11,11 posto u odnosu prema 2021. Broj ozlijeđenih u nesrećama povećan je za 12,8 posto u usporedbi sa 2021.

Za aktualnu godinu Hrvatske autoceste su, uz ostalo, na Autocesti A1 Zagreb – Split – Dubrovnik planirale nastavak radova na proširenju čvora Dugopolje - II i III. faza, te nastavak radova na izgradnji čvora Šibenik (Podi). Na A3 Bregana - Zagreb – Lipovac planiran je nastavak aktivnosti u sklopu projekta revitalizacije mreže odmorišta, a na A5 Beli Manastir - Osijek - Svilaj početak radova na izgradnji dionice granica s Mađarskom - Beli Manastir, duljine pet kilometara. Na A6 Bosiljevo - Rijeka planiran je početak radova na rekonstrukciji i dogradnji čvora Orehovica, a na A11 Zagreb – Sisak početak izgradnje čvora Lekenik. Od planiranog neki su projekti već završeni, navodi se.

Bina-Istra planira u 2023. godini nastavak izgradnje druge cijevi tunela Učka, uključujući dionicu Vranja - tunel Učka i proširenje odmorišta Kvarner (potfaza 2B2-1), kao i zatvaranje financijske konstrukcije i početak građevinskih radova na udvostručenju, odnosno izgradnji dva dodatna traka, između Matulja i tunela Učka (potfaza 2B2-2) te udvostručenje vijadukata Mirna i Limska Draga (potfaza 2B2-3). U planovima im je i otvaranje odmorišta PUO Rebri - istok s benzinskom postajom i ugostiteljskim objektom te zatvaranje benzinske postaje na odmorištu PUO Vranja - jug, kao i unaprjeđenje usluge punionica za električna vozila na odmorištima. Društvo Autocesta Zagreb - Macelj planiralo je nastavak radova na obnovi sustava javne rasvjete autoceste (zamjena postojećeg sustava sustavom izvedenim u LED tehnologiji), kao i nastavak aktivnosti na pripremi projektne dokumentacije i suglasnosti za izgradnju fotonaponskog sustava autoceste.

Dijana Pavlović
U 2022. godini na autocestama su bile ukupno 3082 prometne nesreće, u kojima je smrtno stradalo 40 osoba