Objavljeno 29. svibnja, 2023.
Raspoloženje njemačkih potrošača poboljšano je na pragu lipnja zahvaljujući očekivanjima povećanja plaća koja su ublažila sklonost štednji, pokazalo je istraživanje agencije GfK. GfK-ov indeks raspoloženja potrošača za lipanj, temeljen na anketi u kojoj je sudjelovalo oko 2000 Nijemaca, uvećan je za 1,6 bodova u odnosu na revidiranu vrijednost u prethodnom mjesecu, na minus 24,2 boda, najvišu razinu od travnja prošle godine. Negativne vrijednosti indeksa signaliziraju pad potrošnje na godišnjoj razini. Indeks bilježi poboljšanje osmi mjesec zaredom. "Zastoj u oporavku raspoloženja potrošača otklonila je ovog mjeseca ublažena sklonost štednji", rekao je GfK-ov stručnjak za potrošače Rolf Buerkl. Podršku blagom oporavku povjerenja potrošača pružila su njihova očekivanja povećanja plaća u idućih 12 mjeseci. Podindeksi koji pokazuju spremnost građana na kupnju artikala veće vrijednosti i njihova očekivanja za gospodarstvo u idućih godinu dana blago su pogoršani.
H