Zdravlje
ČETIRI VRSTE ZA BOLJE ZDRAVLJE

Voćem možemo usporiti starenje i produžiti život
Objavljeno 29. svibnja, 2023.
Redovito konzumiranje jabuka može smanjiti rizik od bolesti povezanih sa starenjem

Ne možemo doslovce zaustaviti starenje i popratne simptome, no neke nam namirnice mogu pomoći da izgledamo mlađe, pa i produljimo svoj životni vijek. Konzumiranje više voća jedna je od najlakših i najboljih promjena u prehrani koju možete napraviti. Donosimo četiri vrste voća koje će vam pomoći u tom cilju.



Borovnice su jedan od najbogatijih izvora antocijana, fitokemijskih spojeva koji voću i povrću daju plavu, ljubičastu i crvenu boju te su učinkoviti antioksidansi koji se bore protiv slobodnih radikala koji oštećuju stanice. Neke su studije pokazale da hranjive tvari u borovnicama imaju sposobnost popravljanja oštećenog DNK-a i modulacije gena povezanih s dugovječnosti. Kombinacija antocijana i dijetalnih vlakana u borovnicama također može pomoći u smanjenju inzulinske rezistencije, smanjenju triglicerida i smanjenju rizika od dijabetesa tipa 2, rezultat je istraživanja u Current Developments in Nutrition. Studije pokazuju da redovito uzimanje borovnica može poboljšati kognitivne sposobnosti te da bi polifenoli borovnice mogli igrati važnu ulogu u produžavanju životnog vijeka.

Vjerojatno ste čuli kako jabuke imaju brojne prednosti za naše zdravlje. Studija iz Advances in Nutrition sugerira da redovito konzumiranje jabuka može smanjiti rizik od bolesti povezanih sa starenjem kao što su kardiovaskularne bolesti, rak te Alzheimer.

Grejp je bogat zdravim hranjivim tvarima poput vitamina C, magnezija koji se bori protiv upala, kalija koji snižava krvni pritisak i dijetalnih vlakana, no njegova najveća zdravstvena dobrobit mogla bi biti sposobnost borbe protiv niza kardiometaboličkih poremećaja povezanih s prekomjernom težinom. Kako starite, povećava se rizik od prekomjerne težine, stoga je uključivanje voća koje se bori protiv masnoće, poput grejpa, u vašu prehranu - odličan "alat" protiv starenja. Jedno je istraživanje pokazalo da su sudionici koji su pojeli polovicu grejpa uz svaki obrok izgubili 3,6 kilograma tokom 12-tjednog eksperimenta. Analiza podataka iz National Health and Nutrition Examination Survey otkrila je povezanost između konzumacije grejpa i stanja koja smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Sok od nara bogat je kalijem, mineralom koji se povezuje sa smanjenim rizikom od moždanog udara zbog njegove sposobnosti da održava krvni pritisak u zdravom rasponu. On je također bogat izvor flavonoida i polifenola s jakim antioksidativnim i protuupalnim svojstvima. Neka istraživanja pokazuju da ti antioksidansi mogu pomoći u smanjenju učestalosti staračkih pjega i bora. Otkriveno je da sok od nara nanesen na kožu miševa bez dlake, štiti od oštećenja od sunca. U drugim istraživanjima, čini se da sok od nara produžuje životni vijek miševa i drugih malih životinja.

Tanja Kvorka