Novosti
PROBLEMI U PROMETNOM SEKTORU

Nedostaje od 3000 do 5000 vozača u cestovnom prometu
Objavljeno 25. svibnja, 2023.
Dario Soldo: Krajnje je vrijeme da se ozbiljno posvetimo problemu radne snage koji nas sve više ograničava

Samo u cestovnom teretnom prometu nedostaje između 3000 i 5000 vozača, iako je u prva tri mjeseca ove godine u Hrvatsku stiglo oko 3000 stranih radnika, a problem s radnicima ima i željeznica, rečeno je na konferenciji "Izazovi i problem radne snage u prometu", u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i Saveza za željeznicu.



"Bez ljudi koji održavaju vozne parkove, upravljaju prometom, održavaju infrastrukturu, nije važno koliko imamo vlakova, kamiona, aviona, koliko su nam kvalitetne autoceste i kako napredne sustave automatizacije uvodimo, jer bez radnika - promet će stati. Ako zbog nedostatka radne snage prometni sustav za deset godina više ne bude održiv, možemo zaboraviti i na turizam i na robnu razmjenu. O strateškim prometnim EU ciljevima da ne govorimo. Krajnje je vrijeme da se ozbiljno posvetimo problemu radne snage koji nas sve više ograničava", rekao je Dario Soldo, direktor Sektora za promet HGK. Ističe kako je iznimno važno da svi sudionici u prometnom sustavu počnu više surađivati i razmišljati o nužnosti kvalificiranih radnika u tom sustavu, posebno kada je riječ o srednjoj i višoj stručnoj spremi.

Europska komisija ovu je godinu proglasila Europskom godinom vještina, s namjerom da se veća pozornost posveti cjeloživotnom učenju, osposobljavanju i razvoju vještina te sve usmjeri na tržište rada koje trpi trajni nedostatak radne snage. Sada više od tri četvrtine tvrtki u EU-u ima poteškoće u pronalasku radnika s potrebnim vještinama. Prometni sektor, tj. sektor željezničkog prometa te sektor cestovnog javnog prijevoza putnika i tereta, suočeni su s velikim deficitom radne snage. Strateški ciljevi kažu da bi do 2050. bar 75 posto tereta trebali prevoziti željeznicom i unutarnjim plovnim putovima, dok bi većina putnika trebala putovati održivo. Većinu tih putovanja trebali bi u budućnosti preuzeti željeznički sustavi. "Savez za željeznicu u 15 godina postojanja aktivno je djelovao na polju razvoja željezničkog i ostalog javnog prijevoza, nastojeći biti aktualan. Jedan od najvećih globalnih problema sada je nedostatak radnika u nekoliko važnih sektora, među njima je i prometni, s čime je suočena i Hrvatska. Ovom konferencijom željeli smo okupiti sve dionike koji mogu pridonijeti stvaranju boljih prilika za školovanje, privlačenje i ostanak kvalitetnih stručnjaka i profesionalaca u prometnom sektoru. Jer samo zajedničkim snagama - stratezi, stručnjaci, profesionalci, obrazovanje, znanost, sektor civilnog društva i ostali zainteresirani - možemo stvarati uvjete i podloge za školovanje većeg broja kvalitetnih stručnjaka i osigurati potrebne resurse i mehanizme da radnike pridobijemo i zadržimo u tom sektoru", kaže predsjednik Saveza za željeznicu Ante Klečina.

Strateški se predviđa i razvoj integriranog prijevoza putnika, pa će mnoge gradsko-prigradske i lokalne rute trebati pokriti kvalitetnim autobusnim linijama. U teretnom prijevozu predviđen je razvoj multimodalnosti te će biti potreban velik broj vozača kamiona i dostavnih vozila za prijevoz na kratkim rutama.

Predsjednik Udruženja cestovnog prijevoza HGK Vedran Tomičić ističe da se ne radi samo o nedostatku vozača, nego i servisnog osoblja. "Kada krene izletnička sezona, ti brojevi su i do 20 posto veći", kaže.

Igor Bošnjak
ŠKOLE: VELIK INTERES, VIŠAK NEUPISAN
Ravnatelj Tehničke škole Zagreb Patrik Mardešić kaže da zadnjih 20 godina nisu imali problema s interesom učenika, pa ostaje i višak neupisanih. Problem su tek trogodišnja zanimanja i nedostatak strukovnih nastavnika. Ravnatelj Škole za cestovni promet Tomislav Čurković ističe da svake godine upisuju 234 učenika u devet odjeljenja, a velik je interes, a da su mogli upisati još dva razreda nekog smjera - upisali bi ih.

Možda ste propustili...

RAZVOJ I PROIZVODNJA BATERIJA

Rimac Technology u partnerstvu s BMW-om

PONOVNO IMENOVANA KRISTALINA GEORGIEVA

Čelnici MMF-a drugi petogodišnji mandat