Zdravlje
VRIJEME JE ZA PROLJETNO ČIŠĆENJE

Pravilnom prehranom treba ukloniti toksine iz organizma
Objavljeno 15. svibnja, 2023.
Dio našeg zdravlja u suglasju je s prirodom i zato treba birati najkvalitetnije

Proljeće je konačno u punom jeku, priroda se budi, dani postaju duži, a temperature su sve pogodnije za boravak izvan kuće. Osim što ste se sigurno prihvatili čišćenja svoga doma, ne smijete zaboraviti ni na čistoću svoga organizma, koji je u proljeće zaslužio da mu se posvetite s puno pažnje.



Počnimo od pitanja kako se osjećamo u vlastitoj koži. Ako ne uočavamo probleme, nema razloga ni za promjene. Međutim, i na najmanji impuls koji tijelo pošalje treba reagirati. Usporedimo li organizam s domom, znamo da ga je potrebno održavati. Primjerice, u proljeće kuću čistimo, bojimo, održavamo urednim kutove..., a to isto zdravom prehranom i pripremom hrane trebamo činiti i s našim tijelom.

Osnovno pitanje koje se svima nameće jest odakle krenuti. To je i pitanje koje dolazi s godinama, jer narod veli: Što stariji to pametniji. Zato je prije svega potrebno pratiti vlastito tijelo i postati samom sebi najbolji prijatelj. A da bismo se počeli hraniti zdravo i u skladu s prirodom, potrebno je poštovati neka osnovna načela. Važno je obratiti pozornost na kvalitetu prehrane.

Unutar prehrane kvaliteta onoga što jedemo iznimno je važna. Najjednostavniji je način hraniti se onako kako su to nekada činili naši stari, odnosno izbaciti svu hranu iz kutija, vrećica i konzervi te je zamijeniti prirodnom, sezonskom i najmanje obrađenom i tretiranom. Takva, neobrađena, hrana ima vitalnu energiju, a to je ono nešto što se ne može mjeriti instrumentom, nego samo osjetiti. Osim o kvaliteti u izboru namirnica važno je brinuti se i o načelu cjelovitosti. Odličan primjer cjelovitosti je riža, od koje ona s ovojnicom i klicom ima vitalnu energiju, a tzv. polirana je bez nje. Zdravo se hraniti znači imati i sezonski pristup prehrani, odnosno jesti ono što u određenom vremenu pruža priroda. Naši predci, naime, nisu imali ni hladnjake ni zamrzivače. Dio našeg zdravlja u suglasju je s prirodom i zato treba birati najkvalitetnije u danim okolnostima. Svaki je početak težak, pa tako i kad želimo promijeniti prehranu. Ipak, proljeće nudi obilje mogućnosti - od "divljih" trava preko mnogo proljetnog povrća punog klorofila i željeza poput šparoga, mlade mrkvice, graška, tikvica do žitarica. Od potonjih u proljeće je izvrstan ječam, koji čisti organizam, a imperativ je i meso zamijeniti ribom i mahunarkama. Umjesto šećera u organizam se unose slad od žitarica i suho voće.

Načelo zdrave prehrane zasniva se i na mogućnosti individualnog pristupa, odnosno kreiranju onoga što nam najviše odgovara. Nerijetko unos, količinu i vrstu hrane određuju spol, dob, prevencija bolesti, odnosno sve ono što prehranom želimo postići. Usto, hraniti se zdravo možemo i zbog osobnog veselja i raspoloženja.

Tanja Kvorka
Proljeće nudi obilje mogućnosti - od “divljih” trava, preko mnogo proljetnog povrća do žitarica