Gastro
PROLJETNA DIJETA

Počnite dan ukusnim svježim i sušenim voćem
Objavljeno 8. svibnja, 2023.
Od šetnje preko džogiranja do različitih sportova - proljeće omogućava razne aktivnosti

Proljeće je stiglo, a uskoro će i ljeto, vrijeme koje uvijek želimo dočekati spremni, bez suvišnih kilograma i puni snage. No, iako su dijete naizgled najlakši put do vitke linije, organizam, koji se tijekom zime ulijenio, izgladnjivanjem će samo oslabjeti. Umjesto toga, tijelu treba pomoći da se oslobodi štetnih sastojaka i ponekog suvišnog kilograma nakupljenog tijekom hladnih dana, a za to je najprikladnija dijeta koja vraća energiju i čisti organizam.



Proljeće sa sobom nosi i kronični umor, pospanost i nedostatak koncentracije, a to se događa zbog usporene prilagodbe organizma na prelazak iz hladnijeg u toplije razdoblje. To je ujedno i cijena pojačane aktivnosti metabolizma, koji se zimi usporava zbog hladnoće i manjka dnevnog svjetla. No u brzom vraćanju energije uvelike pomaže pravilna prehrana, kojom se također mogu istopiti kilogrami viška.

Manje masti i šećera


Dolazak toplijeg vremena za naš metabolizam znači potrebu za nutrijentima koji daju energiju za novu kondiciju. Stoga izgladnjivanje može biti samo štetno. Prvo se pravilo zato odnosi na izbjegavanje hiperkalorične hrane i smanjenje unosa namirnica bogatih masnoćama i šećerima, poput salama, sireva i slatkiša. Osim što pridonose gomilanju kilograma, te namirnice ujedno otežavaju probavu, povećavajući tako osjećaj umora.

Ono što organizmu treba u proljeće jesu mikronutrijenti korisni za aktiviranje svih metaboličkih funkcija - riječ je o vitaminima i mineralima. Primjerice, vitamin B1 od temeljne je važnosti za proizvodnju energije u tijelu, a može ga se pronaći u namirnicama kao što su integralne žitarice, mahunarke i suncokretove sjemenke, što su ujedno namirnice koje vam mogu pomoći u borbi s viškom kilograma. Također, ne može se zaobići ni uloga vitamina C, koji sadržavaju agrumi, brokula, kupus, jagode, kivi, mango, papaja, paprika, rajčica, crni ribiz i špinat.Dakle, prehranu usmjerite laganoj hrani koja sadržava obilje vitamina. Konkretno, počnite dan pravim mikronutrijentima: svježim i sušenim voćem, integralnim žitaricama, bademima ili lješnjacima. Možete konzumirati jogurt umjesto mlijeka i med umjesto šećera, jer oni pomažu intestinaloj flori. Tijekom dana valja pripremati lagane obroke u kojima uvijek treba biti svježeg ili kuhanog povrća.

Ne zaboravite voće


Primjerice, prvo jelo u vrijeme ručka može biti miješana salata s integralnim kruhom, a za večeru možete konzumirati juhu s drugim jelom koje je bogato proteinima. Nikako nemojte zaboraviti voće, koje treba konzumirati u međuobrocima.

Za kraj, osim pravilne i dijetne proljetne prehrane, postoji još nešto što vam može pomoći u borbi s viškom kilograma. Naime, dolazi lijepo vrijeme, koje omogućava boravak na otvorenome, tjelovježbu i rekreaciju. Od obične šetnje preko džogiranja do različitih sportova - proljeće omogućava zdrave tjelesne aktivnosti, za koje će vam potrebnu energiju zacijelo dati navedeni savjeti o pravilnoj proljetnoj prehrani.
Jasminka Knežević
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

NIJEMCI SE SVE VIŠE ŽALE NA KVALITETU PROIZVODA

U čokoladi je sve manje marcipana

2

DR. STUART FARRIMOND: ZNANOST ZAČINA

Knjiga koja pokreće revoluciju u kuhanju

3

PRIPREMA POPULARNE NAMIRNICE

Treba li isprati rižu prije kuhanja?