Mozaik
ZAGREBDOX - PUNE DVORANE, VRHUNSKI PROGRAM I ŽIVE RASPRAVE

Prva dva dana obilježile su
provokativne i aktualne teme
Objavljeno 28. ožujka, 2023.

Umjetnički ambiciozni, provokativni i aktualni filmovi, žive rasprave i pune dvorane obilježili su prvi dan 19. ZagrebDoxa.



Prikazan je “Sam sada”, djelo samoukog američkog redatelja Reeda Harknessa,koji je 25 godina snimao svoga brata i sebe u tom autobiografskom hibridu arhivskog i kućnog filma, cinéma véritéa i intervjua. “Pjevajmo o socijali” Susanne Helke finski je kritički i crnohumorni, ali topli film o tamošnjem sustavu javne skrbi. Filmofilsku poslasticu predstavilo je “Godardovo filmsko nasljeđe” Cyrila Leuthyja, portret nedavno preminulog velikana francuskog novog vala. “Katedrala” Denisa Dobrovode pogled je u opsesivni životni projekt gradnje velebne katedrale od otpada i recikliranog materijala.

Regionalna se konkurencija nastavila “Šumicom” Davida Gaše, portretom anonimna egzibicionista, i “Sobom za ljubav”, dugometražnim debijem Suzane Dinevski o životima dviju žena čiji muževi služe zatvorske kazne. U toj konkurenciji moglo se vidjeti i filmove Jasmine Beširević (“Lina”, o kćeri rastavljenih roditelja koju majka za Božić ostavlja ocu) i Vlada Petrija (“Između revolucija”, o prijateljstvu Iranke i Rumunjke). Srpska redateljica Mila Turajlić prikazala je prvi dio diptiha “Dosje Labudović”, s podnaslovom “Nesvrstani”, djelo nastalo iz materijala osobnog Titova snimatelja Stevana Labudovića. Drugi će dio, “Ciné-Guerrillas”, biti prikazan u sklopu Posebnih projekcija 29. ožujka.

Prikazan je i posljednji film nedavno preminulog španjolskog Majstora Doxa (i igranog filma) Carlosa Saure “I zidovi mogu govoriti”. Na programu je bio i “Hladnija klima”, autoportret oskarovca Jamesa Ivoryja nastao prema kućnim snimakama njegova putovanja u Afganistan 1960.

Međunarodna konkurencija nastavljena je “Cabralovim sjećanjem” portugalsko-gvinejskog umjetnika Welketa Bunguéa o postkolonijalnom iskustvu i sa “Na skliskom terenu” Kirila Nenaševa o mladim protivnicima Putinova režima. Natječu se i “Susjed Abdi” (r. Douwe Dijkstra), o somalijskom dizajneru namještaja u nizozemskom izbjeglištvu, i “Vrata sna” (r. Negin Ahmadi), o kurdskim ratnicama u sjevernoj Siriji, ali i traganju za ženskim identitetom.

Drugoga festivalskog dana započeo je ZagrebDox Pro, petodnevni program koji okuplja autore u analizi i preporukama za daljnji razvoj prijavljenih projekata. Ovogodišnje izdanje “Dox of War” bavi se pitanjem: Kako snimati rat? Mentori su Hans Robert Eisenhauer, John Appel i Nebojša Slijepčević.

Održan je masterclass “Rubovi rata” Alise Kovalenko, predavanje o nalaženju ravnoteže između rizika i odluka, osobne i umjetničke perspektive, emocionalnog angažmana i distance u radu na ratnom dokumentarcu.

Tanja Kvorka
HAVC: 15 GODINA
HAVC obilježava 15 godina postojanja retrospektivnim programom “H-15: petnaest godina našeg filma”, u sklopu kojeg se prisjećamo dobitnika Nagrade publike s prethodnih izdanja ZagrebDoxa. U razgovoru o hrvatskom dokumentarizmu u domaćem i međunarodnom kontekstu sudjelovali su Tomislav Žaja (Gral Film), Vanja Jambrović (Restart), Tiha K. Gudac (umjetnička savjetnica za dokumentarni film) i ravnatelj HAVC-a Christopher Peter Marcich.

Možda ste propustili...

NATJEČAJ INMUSIC BREAKTHROUGH POWERED BY EUROPAVOX

Zasviraj na omiljenom festivalu!

U ORGANIZACIJI ZAKLADE “HRVATSKA ZA DJECU”

Maturanti iz domova zasjali na posebnoj modnoj reviji

Najčitanije iz rubrike