Sindikati: Ova je akcija pitanje opstanka za milijune radnika zbog visoke inflacije
Objavljeno 27. ožujka, 2023.
Štrajk prometnog sektora u Njemačkoj, jedan od najvećih u desetljećima u najvećem europskom gospodarstvu, paralizirao je u ponedjeljak zrakoplovni, željeznički, pomorski i autobusni promet.
Jednodnevni štrajk kojeg su sazvali sindikat Verdi te željeznički sindikat EVG, posljednji je u višemjesečnim industrijskim akcijama koje su pogodile velika europska gospodarstva, jer više cijene hrane i energije smanjuju životni standard. Dvije najveće zračne luke, u Muenchenu i Frankfurtu, obustavile su letove, dok je željeznički operater Deutsche Bahn otkazao međugradske željezničke usluge. Štrajk je obuhvatio i vodni promet u Njemačkoj te uprave autocesta. Kako su u štrajku sudjelovali i zaposlenici autocesta, strahovalo se od velikih zastoja zbog preopterećenosti, ali i zatvaranja tunela koji nisu bili pod nadzorom.
Sindikat Verdi pregovara u ime oko 2,5 milijuna zaposlenika u javnom sektoru, uključujući u javnom prijevozu i zračnim lukama, dok EVG pregovara za oko 230.000 zaposlenika željezničkog operatera Deutsche Bahna i autobusnih kompanija. Frank Werneke, šef sindikata Verdi, kaže da je radnička akcija pitanje opstanka za milijune radnika usred visoke inflacije, piše Bild am Sonntag. Njemačke potrošačke cijene porasle su više nego što se očekivalo u veljači - za 9,3 % u odnosu na godinu ranije. Čelnik EVG-a Martin Burkert ističe za Augsburger Allgemeine da poslodavci još nisu dali održivu ponudu i upozorava da su mogući daljnji štrajkovi, uključujući i tijekom uskrsnih praznika. Deutsche Bahn je rekao da je štrajk "pretjeran, neutemeljen i nepotreban", a poslodavci da bi veće plaće rezultirale višim cijenama karata i porezima kako bi se nadoknadila razlika. Prema ispitivanju agencije DPA, unatoč problemima zbog štrajka većina građana za to ima razumijevanja. Tako 55 % ispitanika zajednički štrajk smatra "opravdanim", ili "potpuno opravdanim", a 38 % njih "neopravdanom", ili "potpuno neopravdanom". Pokazalo se i da 69 % ispitanih nije pogođeno štrajkom, jer ne ovise o prijevoznim sredstvima, ili su našli alternativno rješenje.
U pravilu su se zaposleni ili učenici dužni pojaviti na radnom mjestu ili u školi unatoč štrajku, jer je on najavljen nekoliko dana prije, što prema zakonu omogućava pronalazak alternative.
H
Poslodavci ističu da bi veće plaće rezultirale višim cijenama karata i porezima