Autoglas
PREMIJERA: KIA XCEED

Redizajnom je dobivena ‘oštra’ nova vanjština
Objavljeno 28. ožujka, 2023.
Podignuta i kao iz jednog komada isklesana karoserija, Kia XCeed sada donosi robustan izgled koji je danas u trendu kod kupaca

Kao najprodavaniji član u Europi dizajnirane, projektirane, proizvedene i komercijalizirane obitelji modela Ceed, XCeed je hvaljen od kupaca zbog svojeg odličnog položaja u vožnji, dinamičnog upravljanja i svakodnevne praktičnosti.



U osvježenom izdanju Kia XCeed ima nove LED farove i izmijenjenu masku, prednji odbojnik i inovativni koncept dovoda zraka. Automobil ima i atraktivne 18-inčne aluminijske naplatke s kojima je bez sumnje lovac na poglede. Izmjene na stražnjem kraju uključuju novi difuzor sa sjajnom crnom zaštitnom pločom i diskretnim ispušnim cijevima, za još sportskiji dojam. Stražnja LED svjetla sada imaju suptilan svjetlosni potpis koji se čini kao da seže do ramena automobila, kada se promatra iz određenih kutova. Podignuta i kao iz jednog komada isklesana karoserija donosi robustan izgled koji je danas u trendu kod kupaca. Udaljenost od tla je 172 mm na 16-inčnim naplatcima i 184 mm na 18-inčnim naplatcima, što je do 44 mm više od hatchbacka.


GT-Line uza svega dobiva jedinstvenu završnu obradu oko ažurirane prednje rešetke, plus dublji prednji branik agresivnijeg izgleda. U unutrašnjosti je središnja konzola blago zakrenuta prema vozaču, dok je infotainment sustav s "plutajućim" dodirnim zaslonom postavljen odvojeno od armaturne ploče.

Nova grafika


12,3-inčna digitalna ploča s mjeračima Supervision ima privlačne nove grafičke teme, a njezin osnovni prikaz moguće je povezati s pretprogramiranim načinima vožnje. S digitalnim zaslonom visoke razlučivosti 1920 × 720, brojčanici brzine vozila i okretaja motora prikazuju se vrlo jasno, dok višenamjenski zaslon prenosi detaljne navigacijske upute, audioinformacije, detaljne informacije o putovanju, dijagnostiku vozila upozorenja i skočne obavijesti povezane s različitim tehnologijama aktivne sigurnosti i pomoći vozaču. Vozaču i putnicima na raspolaganju su jedan klasični i jedan USB C utor, AUX utor i podloga za bežično punjenje pametnog telefona.

Navigacijski sustav s 10,25-inčnim dodirnim zaslonom ima višestruku Bluetooth vezu kao standard, što putnicima omogućuje spajanje dvaju mobilnih uređaja odjednom, dok su Android Auto i Apple CarPlay funkcije također standardne. Ovdje je i najnovija verzija Kia Connecta, sustava koji povezuje vozače sa svijetom oko njih pružanjem neprocjenjivih informacija preko zaslona osjetljivog na dodir u automobilu ili preko aplikacije Kia Connect.

Od pomoći u ovim vremenima sve luđe rastućih troškova života, dotjerana linija motora na XCeedu pomoći će u smanjenju troška za vožnju. XCeed GT-line je najsportskiji XCeed dosad viđen, a ispod svog poklopca motora ‘živi‘ isti 4-cilindrični turbobenzinac 1.6 T-GDi s 204 KS/265 Nm i u kombinaciji sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom; kao u sestrinskim modelima Ceed GT i Proceed GT.


Motorizacija


Može ubrzati od 0 do 100 km/h za samo 7,5 sekundi kada je opremljen 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Zato ponuda motora i dalje uključuje 1.0 T-GDi benzinac od 120 KS i 172 Nm, kao i drugi poznati nam benzinac 1.5 T-GDi od 160 KS i 253 Nm, koji se može dobiti i garniran blagom hibridnom tehnologijom od 48 V. U ponudi je ostao 1.6 CRDi diesel sa 136 KS i 280 Nm, odnosno 320 Nm kod verzije sa sedam stupnjeva prijenosa s dvostrukom spojkom.

Ali sad je dizel zapravo blagi hibrid sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem ili 6-stupanjskim inteligentnim ručnim iMT-om s elektronički kontroliranom spojkom. Šeststupanjski ručni mjenjač je u ponudi kod 1,0 i 1,5-litrenih benzinskih izvedbi, dok je 7DCT raspoloživ samo kod motora 1.5 T-GDi, 1.6 T-GDi i 1.6 CRDi.

Opcija visokoučinkovitog plug-in hibridnog (PHEV) pogona ponovno je dostupna u novom XCeedu, kombinirajući litij-polimersku bateriju od 8,9 kWh, električni motor od 44,5 kW i učinkoviti 1,6-litreni ‘Kappa‘ četverocilindrični GDI motor. Uparen sa 6-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (6DCT), PHEV prenosi do 141 KS i 265 Nm na prednje kotače, dok će vozači također imati koristi od potpuno električnog dometa od 48 km, što je jednako 60 km gradske vožnje.

Opcija punjenja nema puno, samo putem 3,3 kW on-bord chargera. Tako je na javnoj stanici za punjenje baterije potrebno dva sata i 20 minuta, a kod kuće (utičnica) za to je potrebno od 3,5 do 4 sata.

Milan Bugarić
CIJENE MODELA I PAKETI OPREME

Xceed je u ponudi u dva optička paketa; Baseline i GT Line. Pet je paketa opreme; LX Joy, LX Prime, EX Way, EX Stream i GT Line. Cijene kreću od 23.999 eura za model 1.0 T-GDI s ručnim mjenjačem i paketom opreme LX Joy. No sjajni turbobenzinac 1.6 T-GDI sa 160 KS i jednakom opremom samo je 900 eura skuplji (24.899 eura). Razlike u cijeni između trocilindarskog zvrka i četverocilindričnog stroja premale su da bi proklinjali sebe svaki dan dok ne otplatite svojih 120 konja.

Verzija s 204 KS počinje sa srednjim paketom opreme EX Way i stoji 30.399 eura. Dizel kreće s 27.499 eura za verziju s ručnim, odnosno od 29.099 eura za model s DCT7 mjenjačem. Kupci mogu birati jednu između tri pripremljene pogodnosti. Prva je beskamatno financiranje, druga je popust od 800 eura za plaćanje gotovinom, a treća je vezana uz osiguranje.



 

XCEED JE VIŠI U ODNOSU PREMA CEEDU
Sa sjedalima u visini bokova podignutima do 44 mm u odnosu prema Ceedu, vozačima osim lakšeg ulaska i izlaska, omogućuje viši položaj sjedenja u vožnji, a time i bolji pregled ceste. Prtljažnik je kod ICE modela obujma 426 litara (VDA), a s oborenim stražnjim sjedalima naraste na 1378 litara. Zbog smještaja i veličine baterije kod blagog je hibrida obujam 360 litara, a kod priključnog hibrida 291 litru. Svestranost je zajamčena zbog djeljivih stražnjih sjedala u omjeru 40:20:40, “pametnih” električnih prtljažnih vrata s mogućnošću podešavanja visine i dvostrukog dna prtljažnika.