Objavljeno 28. ožujka, 2023.
Renault Clio žari i pali još otkako je prvi put sišao s trake, 1990., a dosad je u svijetu prodan u 16 milijuna primjeraka
Otkako je 1990. stigao u prodajne salone, Clio je postao najprodavaniji francuski automobil u povijesti. Taj Renaultov gradski auto prodan je u gotovo 16 milijuna primjeraka u čak 120 zemalja. Kada bismo sve te primjerke postavili jedan uz drugi, okružili bismo Zemlju točno 1,6 puta. A kad bismo ih posložili jedan na drugi, bili bi 75.000 puta viši od Eiffelova tornja!
U početku je Clio trebao biti zamjena za Renault 5, no izazvao je pravu revoluciju u segmentu svestranih gradskih automobila. Clio je u cijelosti bio opremljen novim i unaprijeđenim značajkama (šasija, oprema, ukupna kvaliteta), a ubrzo je postao dostupan i u cijelom nizu inačica kako bi svi kupci, bez obzira na ukus i dubinu džepa, mogli pronaći model za sebe. "Nije dovoljno skup, sine", pisalo je nekoć na jednoj reklami. Danas se u tvornicama u Bursi (Turska) i Novom Mestu (Slovenija) dnevno proizvodi više od 1400 primjeraka Clija. Štoviše, s proizvodne linije u Bursi svake minute siđe jedan novi Clio.
Sportaš
Sve je počelo 1990. godine, i Clio je odmah uzdrmao segment gradskih automobila. Odmah je zasjeo na vrh prodajne ljestvice u Francuskoj i bio proglašen Europskim automobilom godine. U ožujku 1991., Clio je dobio sportsku inačicu pod nazivom 16S, koja je naslijedila Renault 5 GT Turbo. Njezin 1,8-litreni motor snage 140 KS, besprijekorne vozne značajke i impresivan izgled u trenu su joj priskrbili zvjezdani status. Iste godine Clio je dobio elegantnu sestrinsku izvedbu Baccara, s kožnatim i drvenim ugradbenim elementima, najluksuznijom opremom i motorom snage 92 KS. Ta luksuzna razina opreme naknadno je promijenila ime, te se od 1997. prodaje pod nazivom Initiale.
Godine 1992. dolazi Clio S, u koji se ugrađivao motor 1.4 Energy, ali sa stepenastim zupčanikom za bržu promjenu brzina i naglo povećanje broja okretaja, uz koje bi automobil zabrujao.
Strujni pionir
Clio Williams predstavljen je 1993. Ime je dobio po momčadi Formule 1 Williams-Renault te se preko noći upisao u povijest sportskih automobila. Chipie, Be Bop, MTV, Oasis, Night & Day i Aida posebna su izdanja modela Clio. Već 1995. Renault je predstavio električni Clio s dosegom od 80 do 100 km. Mogao se puniti na kućnoj utičnici, a punjenje do punog kapaciteta trajalo je osam sati. Iste godine Clio Maxi postaje sportaš u kategoriji Kit-Car.
Druga generacija Clija, predstavljena 1998., bila je veća, izraženijih oblina i prostranija, a godinu poslije dolazi Clio Symbol, s prtljažnikom na stražnjoj strani. Njegovo se ime ubrzo promijenilo te je ostao poznat pod nazivom Symbol (ili Thalia, ovisno o tržištu, npr. u Hrvatskoj). Godine 2000. Renault Sport osmislio je Clio V6, a njegov motor od jakih 230 KS ugradio iza vozačevih leđa. Ta je inačica danas kolekcionarski primjerak.
Treća generacija Clija dolazi 2005. i odmah osvaja drugi naslov Automobil godine. Konceptni automobil Clio Grand Tour predstavljen je 2007.
Milan Bugarić
4. I 5. GENERACIJA
Četvrtu generaciju Clija 2012. nadahnuo je konceptni automobil DeZir. Bio je to prvi auto s novim vizualnim potpisom marke koji se mogao potpuno personalizirati. Na opće zadovoljstvo obiteljskih kupaca, Clio je bio ponuđen i u izvedbi Grandtour. Peta generacija Clija, opremljena iznimno učinkovitim hibridnim motorom E-TECH, predstavljena je početkom 2019. Nova se generacija odlikuje tehnološki naprednim putničkim prostorom i sustavima za pomoć u vožnji, uključujući sustav autonomne vožnje druge razine.
1400
Clija dnevno se proizvodi u Turskoj i Sloveniji
120
država prodaje Renaultove modele Clio