Osijek
UZ MOGUĆNOST NOVE TRAMVAJSKE RUTE

I do Centralnog groblja uskoro ćemo tramvajem?
Objavljeno 24. ožujka, 2023.
Do groblja gotovo pravocrtno (i dovoljno široko) vodi samo Vinkovačka ulica

Nema sumnje kako je ministar Butković "rado viđen gost" u Osijeku jer nikada ne dođe praznih ruku. Darovi koje donosi u pravilu su u višemilijunskim iznosima, odnosno realiziraju se svi projekti koje prethodno dogovori s osječkim gradonačelnikom, odnosno osječko-baranjskim županom. Bilo da ih on potiče, bilo da dolaze na njihovu inicijativu. Rekonstrukcija željezničkog kolodvora, modernizacija tramvajskog prometa, novi autobusi, sada i tramvaji, obilaznice oko gradova te zaključno - dovršetak autoceste 5C na dionici kroz Slavoniju i Baranju najbolji su pokazatelji ovoga.



Butković je bio u Osijeku u srijedu i ponovno je dao nagovijestiti neke nove mogućnosti. Jedna od njih je i uspostava novih tramvajskih linija u Osijeku. Kojih to, odmah po završetku sastanka pitali smo osječke domaćine, no oni za sada ne otkrivaju puno toga. No otprilike bi se, iz ranijih najava, dalo naslutiti gdje bi mogli doći novi (kilo)metri osječkih tramvajskih tračnica, po kojima će od iduće godine voziti i niskopodni tramvaju s kabinama minimalne dužine od 25 metara!

No zadržimo se na potencijalima novih linija. Nakon što je do polovice Višnjevca produžena linija 1, govorilo se kako će uslijediti nastavak sve do početka Josipovca. No izvjesno je da se to neće dogoditi jer jednostavno ne postoje tehničke pretpostavke - nema dovoljno snažne struje. U okviru sadašnje modernizacije izgradit će se nova trafostanica na području Retfale koja bi tu situaciju trebala popraviti, ali koliko smo mogli čuti iz nekih ranijih razgovora, od ideje da se tramvaj produži do najzapadnijeg osječkog predgrađa definitivno se odustalo.


Sljedeća ideja se također veže uz produžetak novoizgrađene linije - naime nakon što je tramvaj došao do kraja Divaltove ulice, do Bikare, rodila se ideja ne bi li se s te strane, dakle njezinim produžetkom sve do HEP-a pa na sjever, povezala s linijom Zeleno polje - Višnjevac. No tu je od početka postojala dilema kako riješiti prelazak preko željezničkih tračnica.

No navodno i za to je moguće pronaći tehničko rješenje. Da ova opcija igra, dokaz je i to što će se postojeća GPP-ova remiza izmjestiti, a nova će biti na lokaciji iza (nekadašnjeg) MIO Standarda, dakle upravo na mjestu mogućeg spoja s linijom iz Divaltove. Podsjetimo kako je ova ideja spajanja dviju linija došla od strane političke opcije koju vodi Anto Đapić, a koja je podršku Ivanu Radiću na prošlim lokalnim izborima obznanila upravo uz tramvajsku stanicu na Bikari! Slučajno ili ne?

Tu je naposljetku i treća, najlogičnija, ali i tehnički najlakša opcija za realizaciju. Ideja je produžiti tramvajsku liniju od sadašnjeg okretišta Vinkovačka/Drinska sve do Centralnog groblja. S te pozicije ova linija gotovo da postaje prioritet jer najveće osječko groblje relativno je slabašno obuhvaćeno kroz postojeće linije autobusnog prijevoza. A puštanje u rad krematorija još je više povećao broj posljednjih ispraćaja na ovom groblju.

S tehničke strane, tu je sve manje-više jasno, nema potrebe za prethodnim zahvatima u okolnom prostoru, do groblja gotovo pravocrtno (i dovoljno široko) vodi Vinkovačka ulica i bit će dovoljno samo tračnice položiti u asfalt.

Vrlo brzo će se pokazati koja od ovih mogućnosti će dobiti prednost, iako nigdje nije rečeno da će se realizirati samo jedna linija. Tko zna, možda ministar Butković još koji put dođe u Osijek!

Dario Kuštro
Najčitanije iz rubrike